• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Certina DS “where it all began”

Macchiato på GF - synd bara att det är fel sorts GF ;)
532AB02A-8355-4037-B2FF-EE9538BC4E5F.jpeg

Kan vi vara överrens nu? ;)
Lacksläpp är dock en sjuk värdesänkare. För mig blir det helt ointressant, men är hypen stark hänger mycket med.
Om man tyckt att marknaden för vintageklockor blivit mer och mer galen den senaste tiden, så känns det här helt absurdt.
Visst var det kul klockor sett till den pengen man fick dem för (och fortfarande får med enklare tavla), jag ser dock själv inte vad som moitverar en prislapp upp mot 30-40k för de med den här tavlan och visarsättning?

Jag kanske bara är bitter, men känner mig inte som det. Det finns isf andra klockor som jag istället faktiskt ångrar att jag inte hoppade på medan de såldes för mer resonabla priser. :)

Senast ändrad:
Jag är faktiskt uppriktigt ledsen... Fan också :(

Känns som att den är för dyr nu. Tavlan är ändå inte perfekt med fingeravtrycket, och rätt risky med visarna som har kexig lume...

Samtidigt vill jag ha en sådan DS i grymt skick och det dräller ju inte av dem... :( :( :(
Alla samlare vill ha just denna tavla så det lär bli svårare och svårare att få tag i tyvärr. Jag har bara fått äran att serva två men att få äga en har jag gett upp.

Denna landade på 16k. Känns som DS generellt blir hetare och hetare...

6C0A1BD3-3328-4124-88B4-E79826B39BBE.png
För tre och ett halvt år sen blev jag erbjuden ett fint exemplar för 700 kr... mycket mer välbevarad än den på bilden. Glömde bort den en stund eftersom jag jagade andra för tillfället och hade kort tid på mig så jag missade den.

Ja, låter som ljugarbänken märker jag men så var det icke desto mindre. Finns tyvärr ännu värre historier. Eller nja, lika hemska åtminstone, nästan:confused:

För tre och ett halvt år sen blev jag erbjuden ett fint exemplar för 700 kr... mycket mer välbevarad än den på bilden. Glömde bort den en stund eftersom jag jagade andra för tillfället och hade kort tid på mig så jag missade den.

Ja, låter som ljugarbänken märker jag men så var det icke desto mindre. Finns tyvärr ännu värre historier. Eller nja, lika hemska åtminstone, nästan:confused:

Med tanke på att vi har en på forumet som betalade 800kr för sin ganska nyss så låter det faktiskt inte alls som ljugarbänken. En annan viktig faktor som talar för ökad popularitet är att DS ofta numer finns på de större klockauktionerna på Kaplans, tidigare låg de nästan uteslutande på lilla klockor (med något undantag såklart).

Det finns alltid en massa ågren kring klockor man skulle köpt när man ser dagens priser....så att intresset för vintageklockor ökar är ju kul men att göra klipp på bra objekt är i stort omöjligt idag tyvärr (om man inte har rejäl röta vill säga)

Senast ändrad:
Detta börjar verkligen bli sjukt, undrar hur marknaden för de med mer "vanliga" tavlor kommer se ut om några år? Känns ju ändå som att utbudet är ganska stort på dessa. Men frågan är ju om 3000kr för en "pie-pan" kommer vara dyrt om ett par år...
30712759_10216745018602648_4495548822843293696_n.jpg

Detta börjar verkligen bli sjukt, undrar hur marknaden för de med mer "vanliga" tavlor kommer se ut om några år? Känns ju ändå som att utbudet är ganska stort på dessa. Men frågan är ju om 3000kr för en "pie-pan" kommer vara dyrt om ett par år...
30712759_10216745018602648_4495548822843293696_n.jpg
Ja alltså den där är ju inte vanlig och jag skulle säga att de redan ligger högre än 3k :) och btw e den kanonfin!

Var det dyrt? :)
Jag köpte min första för 2,5 år sedan. Ej fungerande, fel krona, ruffig boett och utan sekundvisare. Då fick jag betala runt 1500:- Jag som vanligtvis själv tycker jag har bra koll, verkar ha sämst koll när det gäller DS och priser... :confused:
Verkar som att det växlar så sjukt mycket, känns inte som att någon har någon riktig koll ;)

Tillbaka
Topp