Den ser jag gärna en bild på. Ovanligt med dag och datum!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den ser jag gärna en bild på. Ovanligt med dag och datum!
Det syns värre i verkligheten. Eller känns snarare. Spanjoren har använt slippapper till sidorna av boettenDen där var inte alls dum. Så fulpolerad var den inte heler - det går att leva med. Tavlan var fin och ovanlig. Ändlänken klockan 6 var den som satt värst, den andra ser ut att sitta helt OK. Extra kul med box också. Jag hade helt klart varit nöjd med det köpet.
Det syns värre i verkligheten. Eller känns snarare. Spanjoren har använt slippapper till sidorna av boetten
Ska ordna till ändlänken när jag klurat ut hur man kortar länken.
Boxen är trevlig men hade den sedan tidigare.
Helt klart ett kul ur!
Jag är nöjd i vilket fall. Ovanlig klocka med kul tavla och trevlig länk. Boetten kan alltid ordnas tillVilken uppfinningsrik herre. Hoppas det löser sig.
Jag är nöjd i vilket fall. Ovanlig klocka med kul tavla och trevlig länk. Boetten kan alltid ordnas till
Han är en klippa! Även jag har fått hjälp och köpt av herrn
Jag har tagit genom en lupp för att få till en hyfsad bild. Prova du också, vore kul att se en till med PP på utsidan. Inte så vanligt tror jag.Det ser ut att se likadant ut som på min, bortsett från att min text är lite tydligare. Jag är dock urusel på att ta bilder så tveksamt om jag ens hade lyckats fånga texten.
Jag har tagit genom en lupp för att få till en hyfsad bild. Prova du också, vore kul att se en till med PP på utsidan. Inte så vanligt tror jag n
Det vet ni nog bättre än jag men det lutar åt att så är fallet. Det verkar som om att det är stämplat efter att klockan är tillverkad i och med att serienumret stämplades på medan nästa serie boetter har det förstämplat.Ang. PP på utsidan av boetten! Hur många har en sån? Dyrgripen på kaplans har också PP på utsidan och ligger dessutom nära min och @Calle med C i serienumret med 3687780. Kan det vara så att de allra första har PP på utsidan? Ping @Martin Lovasz.
Även min har på utsidan. Även ref.nr står där. Och serie.nr så klart.Ang. PP på utsidan av boetten! Hur många har en sån? Dyrgripen på kaplans har också PP på utsidan och ligger dessutom nära min och @Calle med C i serienumret med 3687780. Kan det vara så att de allra första har PP på utsidan? Ping @Martin Lovasz.
Vilket nummer? Ligger det i närheten av min och calles (och kaplans)?Även min har på utsidan. Även ref.nr står där. Och serie.nr så klart.
Läser du inte svaren du får på dina inlägg Min har 3688386, så några hundra emellan.Vilket nummer? Ligger det k närheten av min och calles (och kaplans)?
Tror DSen såldes först och främst på den svenska marknaden? Har för mig att @Martin Lovasz har sagt det.Visst är det kul med så många tidiga i vårt lilla land
Edit: Kom på att de vi har kanske inte är så många ändå. Haha
Sverige var under en period Certinas största marknad då vi var en av väldens rikaste länder efter kriget så vi fick alla gosakerna medan t ex Tyskarna nästan bara fick modeller i krom, så DS som är i stål var ett lyxmodell där. Labora sålde t ex i krom där men i stål här.Tror DSen såldes först och främst på den svenska marknaden? Har för mig att @Martin Lovasz har sagt det.
Tror DSen såldes först och främst på den svenska marknaden? Har för mig att @Martin Lovasz har sagt det.
Då hade jag inte helt fel ändåSverige var under en period Certinas största marknad då vi var en av väldens rikaste länder efter kriget så vi fick alla gosakerna medan t ex Tyskarna nästan bara fick modeller i krom så DS som är i stål var ett lyxmodell där. Labora sålde t ex i krom där men i stål här.
Labora som då var arbetarens klocka och vi fick den i stål!
Tror DSen såldes först och främst på den svenska marknaden? Har för mig att @Martin Lovasz har sagt det.
Enligt nåt dokument som postades nån gång så levererades dom allra första DS:arna till Sverige?Sverige var under en period Certinas största marknad då vi var en av väldens rikaste länder efter kriget så vi fick alla gosakerna medan t ex Tyskarna nästan bara fick modeller i krom, så DS som är i stål var ett lyxmodell där. Labora sålde t ex i krom där men i stål här.
Labora som då var arbetarens klocka och vi fick den i stål!
Mycket möjlig men i klockvärden kan det betyda något annat än vad man skulle kunna tro och mycket som sas och skrevs var tvivelaktigt. Det handlade om att ge sig och sina märken en bra stark image.Enligt nåt dokument som postades nån gång så levererades dom allra första DS:arna till Sverige?
Hittade det, @Martin LovaszNär man läser denna tråd förundras man av hur många riktigt tidiga DS det finns här. Men efter att ha läst ett gammalt nummer (Feb/Mars 1992) av tidningen International Wrist Watch där dom har en artikel om Certina så börjar det klarna, enligt den så var Sverige första landet där DS såldes.
Rätt uppenbar franken.
Haha jo, men allt passar ju ganska bra ser det ut som?Rätt uppenbar franken.
Sitter ju likadana verk i ds och ds2 så att få tavlan att passa på verket borde inte vara några problem.Haha jo, men allt passar ju ganska bra ser det ut som?
Jaha, då är det ju inte så konstigt!Sitter ju likadana verk i ds och ds2 så att få tavlan att passa på verket borde inte vara några problem.