Kul att se hur boetterna skiljer sig något åt på dina DS. Har de olika ref.?et par DS klocker.
Noen har blitt brukt hardt, og andre har hatt et enklere liv.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Noen DS-2
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En av de siste fant vegen til en heldig svenske![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul att se hur boetterna skiljer sig något åt på dina DS. Har de olika ref.?et par DS klocker.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Noen DS-2
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Fint blånerade visare dessutom!Jag jobbar som mek inom tungindustri där det bankas, svetsas och slabbas med mysko kemikalier. Det gör att jag dödar mycket klockor på jobbet men jag brukar köra billiga klockor från kina eller klockor köpta på loppis. Har alltid ett gäng backup klockor liggande i reserv. Just nu kör jag med en Timing köpt på loppis och den har faktiskt varit med ett tag, dock börjar den bli gott prickig av svets och sliploppor. Det finns ju några trådar på detta forum där folk medvetet förstör klockor men jag föredrar "the real deal"Skulle dock inte svetsa med min DS på armen (även om den är rätt medfaren) som jag slänger in en bild på för att inte hamna alldeles off topic.
![]()
Härlig samling! Kul att se.et par DS klocker.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Noen DS-2
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
+1 på den!Härlig samling! Kul att se.![]()
Ja - det er 5101013, 5201013, 5301013Kul att se hur boetterna skiljer sig något åt på dina DS. Har de olika ref.?
Fast det där tycker jag är lite skumt. Jag har två 013-boetter, och de är ganska olika. Jag ska återkomma med bilder.013 botten är samma men du har nog även ett par 012 boetter bland dem men det är inte alltid lätt att läsa serienumret bak.
51 = kaliber 25-36
52 = kaliber 25-66
53 = kaliber 25-661
01 = rostfritt stål
Så kan det vara såklart. Men jag tycker mina lock stämmer i övrigt med klockorna. Om jag tar med typ av visare och tavla i bedömningen. Jag ska som sagt återkomma med bilder. Helt klart kul att forska lite i.Skall var samma men vem vet kanske något lock blivit bytt av misstag någon gång
Den nya är riktigt fin! Vad är det för cal i dem? Kanske dax att satsa på en med svart tavla?Min mögliga DS
![]()
har fått sig en lite fräschare släkting att umgås med i klocklådan.
![]()
Nästa steg får väl bli att leta reda på en riktig fining, känns som tre kan vara en lagom mängd när det gäller DS
Den med mest patina har ett 25-36 verk och den finare har jag ingen aning om men det är en äldre variant utan sköldpadda på locket.Den nya är riktigt fin! Vad är det för cal i dem? Kanske dax att satsa på en med svart tavla?
Hade glömt guldvarianten, själv är jag inne på att sprida ut mig på calibrar och vit, svart tavla, men nu blir det att fundera på guldvarianten!Den med mest patina har ett 25-36 verk och den finare har jag ingen aning om men det är en äldre variant utan sköldpadda på locket.
Drömmer om en sådan här rackare i guld men du har nog rätt i att det fattas en med svart tavla i samlingen. Dessutom är det nog lättare att hitta en fin sådan, framförallt för ekonomin. Men jag kanske hade fel, kanske är fyra DS den rätta mängden i samlingen
![]()
Det korrekta antalet är väl ändå X+1, där X = nuvarande antalet?Den med mest patina har ett 25-36 verk och den finare har jag ingen aning om men det är en äldre variant utan sköldpadda på locket.
Drömmer om en sådan här rackare i guld men du har nog rätt i att det fattas en med svart tavla i samlingen. Dessutom är det nog lättare att hitta en fin sådan, framförallt för ekonomin. Men jag kanske hade fel, kanske är fyra DS den rätta mängden i samlingen
![]()
Det korrekta antalet är väl ändå X+1, där X = nuvarande antalet?![]()
OK, jag är såld. Måste få tag på en vintage DS med svart urtavla för att komplettera min Datejust med. Såg att det knappt fanns en enda vintage DS ute på Chrono24, är det Ebay och Tradera som gäller eller har ni några tips på vart ni hittat era trevliga klockor?
Min mögliga DS
![]()
har fått sig en lite fräschare släkting att umgås med i klocklådan.
![]()
Nästa steg får väl bli att leta reda på en riktig fining, känns som tre kan vara en lagom mängd när det gäller DS
Förstör inte det här för mig nuAuctionnet har dragit ihop lite olika auktionshus och där dyker de upp då och då men det blir sällan billigt.
https://auctionet.com/sv/search/31-klockor-ur
Sorry!Förstör inte det här för mig nu![]()
Haha lugnt, jag gillar att spela martyr
Salta såret bara

Tyvärr hade du rätt.. Oj vad mycket dyrare det va med en svart tavla och va få de va. Kanske får satsa på en helt vanliga DS. Men nu börjar jakten!Ganska sällsynt med svart urtavla. Jag vill också ha en. Men håll koll på Tratten, Bukten och såklart K&S.
Salta såret bara![]()
Tyvärr hade du rätt.. Oj vad mycket dyrare det va med en svart tavla och va få de va. Kanske får satsa på en helt vanliga DS. Men nu börjar jakten!
Har du koll på glas till gamla ds? Finns det att få tag på någonstans?Kunde inte låt bli.
Men den kommer springa iväg i vilket som då även Tyskarna är med och budar om den.