• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

NDJD

Cartier
2-Faktor
Det verkar som att Showcommerce gått i graven/inte längre är listade på C24.

När man browsat runt tidigare så har de ofta legat med konkurrenskraftiga priser.

Någon som varit i kontakt med dom senaste tiden?
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Namn: Watch Center
Land: UK
Finns på: Chrono24
Hemsida: www.watchcenter.co.uk
Kommunikation: Svarar snabbt och trevlig.
Har: Helt ok sortiment, ofta servat.
Har köpt en Breitling av dem. Allt var enligt beskrivningen. Helt perfekt.
Levererar med DHL på ett par dagar.
Har många betalsätt, förutom chrono24 så kan man handla med amex, PayPal etc på deras hemsida.
Rekommenderas
Mvh
M
 

PartiSan

Cartier
2-Faktor
Handlat av Wingoo Watches, fungerade överlag bra. Dock lite trubbel med tidhållning och kommunikation. Fick först ett preliminärt besked om 7-10 dagar och när det hade passerat blev det "within a week" flertalet gånger. Tog allt som allt cirka 6 veckor. Ibland uteblev svar på meddelande, så att man fick ligga på och skicka igen och då dök svar upp ganska raskt. Är nog lite en kulturell grej, som svensk vill man ju gärna få raka besked i rimlig tid men det verkar vara lite si och så med det hos italienska gråisar överlag.

Hur som helst fick jag klockan full set som förväntat, stämplat av AD, och det till ett förmånligt pris. Så då finns väl inte mycket att klaga över. Däremot skulle jag förhört mig mer noggrant om leveranstid innan transaktionen om jag fick göra om det. Att den listas som omedelbart tillgänglig betyder inte att så är fallet, vilket jag lite enfaldigt trodde.
Exakt samma erfarenhet från samma handlare förutom att jag till slut hävde köpet och valde att köpa från en annan säljare tack vare tips från behjälplig forummedlem. Tycker ändå att det borde vara i deras intresse att ha rätt uppgifter när det gäller tillgänglighet på varor de säljer. Skulle spara både deras och köparnas tid.
 

Choppe

Rolex
2-Faktor
Från Brings hemsida
MONACO OCH ISLE OF MAN

Tillhör inte EU-området men om du beställer en vara från Monaco behandlas ditt köp ändå på samma sätt som om du hade köpt en vara från Frankrike. Du behöver alltså inte betala någon tull och momsen betalar du i Monaco. På motsvarande sätt behandlas köp från Isle of Man på samma sätt som om du hade köpt en vara i Storbritannien. Du behöver inte betala någon tull och momsen betalar du i Storbritannien.
 

TCB

Cartier
Från Brings hemsida
MONACO OCH ISLE OF MAN

Tillhör inte EU-området men om du beställer en vara från Monaco behandlas ditt köp ändå på samma sätt som om du hade köpt en vara från Frankrike. Du behöver alltså inte betala någon tull och momsen betalar du i Monaco. På motsvarande sätt behandlas köp från Isle of Man på samma sätt som om du hade köpt en vara i Storbritannien. Du behöver inte betala någon tull och momsen betalar du i Storbritannien.
Tack för klargörandet. Bra att lägga på minnet.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har köpt en klocka av Mall of the watch i Monaco på distans.
Snabba svar om än lite vaga på vissa punkter, villiga att förhandla pris och de dröjde en extra dag med att skicka klockan från överenskommelse.
Mycket nöjd och kommer säkerligen handla igen.
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Twin Business Watch från italien via Chrono24: Var nära på att köpa en Rolex Submariner 14060. Bra priser, trevlig kontakt, lite korta svar och vissa obesvarade frågor men efter lite pressande fick jag se en video med klockan uppkopplad till en timegrapher!. Det var väldigt seriöst. Snabb och smidig kontakt via både Chrono24 och på Whatsapp men har kanske lite problem med engelskan men är ändå begripligt. Känns som en goodguy även om det inte blev något köp!.

Vid köptillfället:
Thrusted Seller since 2011
Thrusted checkout c24: Ja
Banköverföring: Ja
Fraktsätt: DHL
Hemsida: Nej
Fysisk butik: Nej
Whatsapp: Ja
 
Senast ändrad:

Mvnordlander

Cartier
Jag har köpt en klocka av Mall of the watch i Monaco på distans.
Snabba svar om än lite vaga på vissa punkter, villiga att förhandla pris och de dröjde en extra dag med att skicka klockan från överenskommelse.
Mycket nöjd och kommer säkerligen handla igen.
Läggs det på någon skatt på priserna från Monaco?
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Det verkar som att Showcommerce gått i graven/inte längre är listade på C24.

När man browsat runt tidigare så har de ofta legat med konkurrenskraftiga priser.

Någon som varit i kontakt med dom senaste tiden?

Trist, hjälpte en polare att handla en Nautilus därifrån (3800) för ett ruskigt bra pris. Den sumpade han på ett flygplan senare. Suck...
 

Tactical trader

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Namn: Burdeens Jewelry
Land: USA
Finns på: Chrono24
Hemsida: www.burdeens.com
Kommunikation: Svarar snabbt och trevlig.
Ethan är riktigt professionell utan att vara påstridig.
Har: Blandat nytt och begagnat.
Har köpt en Breitling av dem. Allt var enligt beskrivningen. Helt perfekt.
Levererar med Fedex på ett par dagar.
Har många betalsätt, förutom chrono24 så kan man handla med amex, PayPal etc på deras hemsida.
Otroligt bra packat, bästa packningen jag någonsin mottagit.
Går att förhandla med och är duktiga på att tillgodose extra behov till bra priser.
Rekommenderas väl om ni nu ska köpa något från staterna.
Mvh
M
 
Så med andra ord pluswatch säljer ”riktiga” klockor och cert som matchar uret? 100% pålitlig? Även fast dom säger att man ska vara försiktig med Italien?
 

Lunkan30

Omega
Så med andra ord pluswatch säljer ”riktiga” klockor och cert som matchar uret? 100% pålitlig? Även fast dom säger att man ska vara försiktig med Italien?
Man ska alltid vara nog med säljaren inför ett köp dvs göra en bedömning ifall säljaren är trovärdig. Chrono24 är bra på så sätt att säljare kan utmärkas att vara "Trusted seller since xxxx". Det bör i praktiken räcka långt för att våga genomföra ett köp. MEN tillsist måste man ändå göra en enskild bedömning, vad magkänslan säger (vem minns en fegis hehe)
 
Topp