• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

StellarNursery

Breitling
Köpte en GS SBC001 från "Arum S.L" (Handlare, Spanien) via Chrono24. Superbra!

Funderar nu på att sälja där, ska läsa in mig på kostnad etc.
 

Espresso

Cartier
Hej,
Ingen som har hört något om denna säljare på C24?
Har tittat på deras hemsida och dem har en fysisk butik i Rom.

Mvh
Haddock
Jag handlade en Rolex DD 1803 från Brandizzi. Upplevde butiken som seriös, fick svar relativt snabbt och kollit var bra paketerat. Har inte besökt den fysiska butiken dock. Det som kan sägas är väl att han sålde klockan som "nyservad" men jag valde att skicka in den till Bergströms ur oavsett och de kunde rät snabbt konstatera att oljorna mådde bra av att bytas ut, så om man köper skulle jag pruta ner svensk en service i priset.
 

A Haddock

Breitling
Jag handlade en Rolex DD 1803 från Brandizzi. Upplevde butiken som seriös, fick svar relativt snabbt och kollit var bra paketerat. Har inte besökt den fysiska butiken dock. Det som kan sägas är väl att han sålde klockan som "nyservad" men jag valde att skicka in den till Bergströms ur oavsett och de kunde rät snabbt konstatera att oljorna mådde bra av att bytas ut, så om man köper skulle jag pruta ner svensk en service i priset.
Tack Espresso, tar det med mig din info gällande seriositet, service och prisbild.
 

remitauqa

Breitling
Någon som har ett bra förslag på säker transaktion vid köp från "private seller" på Chono24? Klockan jag sneglar på finns hos en privatperson i Italien..
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Någon som har ett bra förslag på säker transaktion vid köp från "private seller" på Chono24? Klockan jag sneglar på finns hos en privatperson i Italien..
Sent svar men privatpersoner kan sälja via C24s depositionstjänst som är gratis.
Du betalar säljaren, pengarna sätts in på ett klientmedelskonto, säljaren skickar klockan, köpare tar emot klockan, köparen ger ok till C24 att betala ut pengarna till säljaren.
https://www.chrono24.se/info/c2c-checkout.htm#Seller
 

JoeBravoe

Cartier
Rent praktiskt hur löste du bytet? Skickade du din först?
Fick ett preliminärt bud efter att ha skickat bilder.

Skickade den försäkrat med dhl.

Betalade samtidigt 50 pund i avgift (Som jag återfick) för att "tinga" klockan jag ville byta mot.

Inspektion av min klocka tog 2 dagar. (Kunde enl uppgift ta upp till 5)

Sedan var det klart. Klockan skickades samma dag.

Kändes relativt smidigt och mailuppdaterades hela tiden om vad som skedde.
 

Gurr

Omega
Någon som har köpt via "Przedsiębiorstwo Handlowe Usługowe" på Chrono24, verkar vara en polsk handlare, försöker googla men lyckas inte så väl...
 

Riffraff

Cartier
Kan varmt rekommendera:
https://www.zeitauktion.com/

Snabba svar - och då även på kvällen vissa gånger.
Köpt både en Rolex och en Omega därifrån, skicket har varit långt över förväntan.
Kan få ner priset med 30-50 Euro och sedan Fri frakt med DHL Express.

Kan bara hålla med om detta. Köpte en Breitling chronomat evolution från dem. Jag lämnade in klockan hos Edwalls ur i Örebro för att få ett äkthetsintyg och en genomgång. Personalen som tog emot klockan kommenterade vilket fantastiskt skick den var i

Prutmånen var inte jättehög för min del men 20 euro är mer än 0 :p. Skulle mer än gärna handla från dem igen
 

speffy

Cartier
2-Faktor
Någon som handlar från Your luxury time LTD i London?
Tänkte beställa en klocka med Thrusted Checkout så det borde väl vara rätt safe?
 

GranatJ

Breitling
Handlare: A. Grimmeissen Uhren An- und Verkauf (Andreas Grimmeissen)
Tyskland
3 månader gammal JLC master control date.
Fullset

Handlaren var bortrest ca 10 dagar vilket framgick när jag skickade min beställning. Jag fick svar på min beställning samma dag som det var angivet att Handlaren skulle återvända. Klockan skickades samma kväll som betalningen gjordes. Anlände i Stockholm 2 dagar efter pengarna överfördes till klientmedelskonto.

Klocka i nyskick bortsett från att spänner på armbandet inte stängde ordentligt. Gick att bända till på egen hand.
 

Kvist

Breitling
Någon som handlat av L'Officina del tempo i Milano, har bara genomfört 3 trusted checkout. Är det något som spelar roll?
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hiss till Icône Watches i Barcelona.
Bra pris på C24, bra och snabb kommunikation, snabb leverans och en klocka i absolut nyskick som mer än väl levde upp till beskrivningen.
Toni på Icône Watches är 110% GG och rekommenderas.
 

C.Williams

Breitling
Har under en tid funderat på en vintage IWC från den Schwirziska Lorologiese - Fine & rare vintage watches.
Verkar schysst men tänka hör ifall något har erfarenhet av dem?
 
Handlare: A. Grimmeissen Uhren An- und Verkauf (Andreas Grimmeissen)
Tyskland
3 månader gammal JLC master control date.
Fullset

Handlaren var bortrest ca 10 dagar vilket framgick när jag skickade min beställning. Jag fick svar på min beställning samma dag som det var angivet att Handlaren skulle återvända. Klockan skickades samma kväll som betalningen gjordes. Anlände i Stockholm 2 dagar efter pengarna överfördes till klientmedelskonto.

Klocka i nyskick bortsett från att spänner på armbandet inte stängde ordentligt. Gick att bända till på egen hand.

Jag har också handlat av dom och hade en mycket bra köpupplevelse.
 

klockman

Breitling
Hej. Jag har hittat en klocka som jag är intresserad av på chrono 24, https://www.chrono24.se/breitling/colt--id2536644.htm
Efter en googling av modellen hittade jag samma bilder på en sida för "replica watches", http://www.ahotwatch.com/Breitling-A50035-22261.html
Bör jag dra öronen åt mig? Säljaren verkar ha bra omdömen.

Gjorde några bildgooglingar på din klocka och annonsen (bilderna) finns även på säljarens hemisda (länk: https://arum24.es/product/breitling-colt-2/?lang=en) Min gissning är att någon på "ahotwatch.com" har snott bilderna. Mina råd är att 1) mejla säljaren på chrono24 och be om fler bilder 2) Googla på referensen och läs på andra klockforum (te.x. breitlingforum http://www.breitlingsource.com/phpBB2/viewtopic.php?f=12&t=11330) och 3) jämför bilder med de bilder du får och på andra klockor.

Lycka till!
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
Sökt igenom forumet nu utan resultat så testar här; någon som har handlat av Van Wonderen Watches?
 

Mr.Beard

Breitling
Någon som har erfarenhet av dessa? https://www.chrono24.com/dealer/monacoluxurywatch/index.htm#gref

De verkar ha väldigt många utförda transaktioner men kan inte hitta en enda recension om dem, utanför chrono24.
Jag sitter och planerar mitt första dyrare klock köp och har hittat en jag är intresserad av hos dem via chrono24. Efter att ha läst i denna tråd och pratat med lite folk så känns ändå ett köp vi thrusted checkout säkert. Även om det är mycket pengar. Finns det någon erfarenhet av Monaco Luxury watch här? Något generellt man ska tänka på förutom att be om massa bilder på allt som man vill ska ingå i köpet? Box, cert mm.
 
Topp