• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

År 2015 köpte jag en Rolex 214270 ifrån Plus Watch - Luxury Watches
Har bara gott att säga om denna handlare.

2018 Köpte jag en Panerai PAM01392 ifrån Guardian Of Time
100% Safe att handla här. Skulle jag köpa en Panna igen så blir det ifrån denna handlare.

Köpte en klocka via Chrono24 från handlaren Jewelry Collection i Mardrid http://jewelrycollection.es/

Objektet var en Rolex Datejust fullset och upplevelsen var allt annat än angenäm.

Kontakt skedde helt via mail där jag skrev på engelska och säljaren svarade på spanska, något jag valde att ha överseende med under transaktionen då det fungerade tillräckligt för att kunna få den information jag behövde. Klockan var genomgången av deras urmakare, skulle enligt utsago hålla tiden och lämnades med ett års garanti. Efter genomförd transaktion gick frakten oerhört snabbt och här var jag imponerad, dock sakade klockan ~40 sek/dygn från dag ett och när detta påpekades till säljaren att det inte var vad vi kommit överens om slog säljaren först ifrån sig för att sedan sluta svara och efter kontakt med kundsupporten på Chrono24 som även de försökte få kontakt med säljaren gav de upp eftersom säljaren inte heller svarade dem.

Detta är tyvärr ingen säljare jag kan rekommendera

Köpte en klocka via Chrono24 från handlaren Jewelry Collection i Mardrid http://jewelrycollection.es/

Objektet var en Rolex Datejust fullset och upplevelsen var allt annat än angenäm.

Kontakt skedde helt via mail där jag skrev på engelska och säljaren svarade på spanska, något jag valde att ha överseende med under transaktionen då det fungerade tillräckligt för att kunna få den information jag behövde. Klockan var genomgången av deras urmakare, skulle enligt utsago hålla tiden och lämnades med ett års garanti. Efter genomförd transaktion gick frakten oerhört snabbt och här var jag imponerad, dock sakade klockan ~40 sek/dygn från dag ett och när detta påpekades till säljaren att det inte var vad vi kommit överens om slog säljaren först ifrån sig för att sedan sluta svara och efter kontakt med kundsupporten på Chrono24 som även de försökte få kontakt med säljaren gav de upp eftersom säljaren inte heller svarade dem.

Detta är tyvärr ingen säljare jag kan rekommendera
Bra info tack.

Stå på dig och returnera klockan - det har du laglig rätt till !

Vad säger Chrono24? De borde verkligen hjälpa till - låt oss få veta hur allt gått sen.

Bra info tack.

Stå på dig och returnera klockan - det har du laglig rätt till !

Vad säger Chrono24? De borde verkligen hjälpa till - låt oss få veta hur allt gått sen.

Jag lovar hålla er uppdaterade här. Status just nu är att säljaren vägrar svara på kontaktförsök. Chrono24 har försökt kontakta säljaren men säger sig bara kunna medla i 14 dagar och eftersom säljaren vägrar svara har tidsramen passerat och de kan (vill?) inte göra något och rekommenderar mig att koppla in jurist om jag vill komma längre. Samtidigt är säljaren fortsatt Trusted Seller på Chrono24 med 150+ klockor till salu, tyvärr ser det ut som att Chronos intressen inte ligger i att primärt skydda sina kunder jämfört med säljare.

Förfrågan till säljaren är inte att skicka tillbaka uret utan att säljaren ska stå fast vid den utlovade garantin och serva klockan, alternativt återbetala en del av pengarna för att jag själv ska kunna serva klockan.

Catawiki är föredömliga genom att hålla betalning till säljaren i 14dgr - har vid ett tillfälle fallerat (liten affär, strax över 100€ ) där säljare jiddrade och skickade trasigt/dåligt packat objekt. Catawiki kompenserade med en voucher på 75€ och spärrade säljaren.

Vad säger ni om WINGOO WATCHES ?
Hittade inte så mycket när jag googlade, nån som köpt klocka där nyligen eller länge sen ?

Vad säger ni om WINGOO WATCHES ?
Hittade inte så mycket när jag googlade, nån som köpt klocka där nyligen eller länge sen ?

Ingen som handlat av monaco luxury watch dream? Är väldigt nära på beställa en IWC. Sparsmakat med information utöver recensionerna på chrono24. Funderar på köra trusted checkout och sedan kolla klockan hos AD även fast den säljs som helt ny. Vad tror ni, e man safe?

Ingen som handlat av monaco luxury watch dream? Är väldigt nära på beställa en IWC. Sparsmakat med information utöver recensionerna på chrono24. Funderar på köra trusted checkout och sedan kolla klockan hos AD även fast den säljs som helt ny. Vad tror ni, e man safe?

Här kan jag bidra lite, var i Monaco slutet på Juli -18, hade dagen innan på Hotellet i Nice surfat runt sugen på en begagnad Tudor som de enligt uppgift på C24 hade "in stock". Tog en trip till Monaco vilket var trevligt. Mindre kul var det att försöka hitta butiken/företaget.

Efter en del letande så är jag till slut i deras lokaler i en källargång i ett lägenhetskomplex i utkanten av Monaco. Där hade de inga klockor.
Förutom ett gäng som skulle skickas.
Paret som drev företaget gav ett ok intryck men var på väg på långsemester, skulle fått betala klockan direkt och vänta 1 månad.
Så seriöst intryck ger inget källarföretag så det blev ingen affär.

Jag skulle personligen kunna handla av dem via trusted checkout, köpte själv till slut via www.oakleighwatches.co.uk/thecollection/ på C24 via trusted Checkout.

PS: Glöm inte att pruta ;-)

/Eric

Senast ändrad:
Jag frågade Monaco Luxury watch dream på en Panerai via Chrono24 tidigare i år som de sa att de hade in stock. Men då de inte kunde lämna några fler bilder på klockan eller lämna några mer specifika detaljer kring klockan, som årsmodell och tillbehör så blev det inget köp. De förklarade att de ej hade klockan hos sig utan på deras lager. Klockan på bilden var 2014 eller äldre men de påstod ny 2019. Så för mig som förstagångs köpare så valde jag en annan säljare som var betydligt mer tillmötesgående på mina önskemål i affären.

uhrentrader GmbH. Lutar att jag väljer dom. Kan inte hitta något negativt på nätet. Någon som handlat?

uhrentrader GmbH. Lutar att jag väljer dom. Kan inte hitta något negativt på nätet. Någon som handlat?
Nu blir det en beställning från dessa. Bra kommunikation, finner inget illa på nätet samt ringt och pratat med Daniele som verkar vettig. Kör trusted checkout och kommer kolla klockan hos AD trots att den är ny så kan man sova gott sedan. Delar gärna med mig av erfarenheter från uhrentrader efter affären gått i lås om någon är intresserad.

Jag gjorde en extremt smidig bytesaffär med Millenary Watches i 60 000 kr-klassen.
Jag hade kontakt med Adam som hjälpte mig genom hela affären. Han fanns tillgänglig både genom mail och telefon.
Det var proffsigt, smidigt och bekvämt. Allt stämde in på pricken när jag öppnade upp paketet!

De har satt en ny standard för mina affärer. Även om jag var lite tveksam då det var ett ganska litet företag så levererade de till fullo.

Jag ser mycket fram emot att göra affärer med Millenary Watches i framtiden.

Rekommenderar varmt Millenary Watches för alla som vill ha en trygg affär.

Nu blir det en beställning från dessa. Bra kommunikation, finner inget illa på nätet samt ringt och pratat med Daniele som verkar vettig. Kör trusted checkout och kommer kolla klockan hos AD trots att den är ny så kan man sova gott sedan. Delar gärna med mig av erfarenheter från uhrentrader efter affären gått i lås om någon är intresserad.
Klockan kom enligt spec. om än 1 månad längre leveranstid men allt annat OK.

Namn: Tarrytown Jewelers
Land: USA
Finns på: Chrono24
Hemsida: https://www.tarrytownjewelers.com/
Kommunikation: Mycket snabbt och trevlig.
Tillmötesgående.
Steve är mycket trevlig och kunnig.
Har: Blandat nytt och begagnat.
Har gjort en komplicerad bytesaffär med dom, gick helt smärtfritt.
Levererans: Oklart då jag bara varit där fysiskt.
Har många betalsätt, förutom chrono24 så kan man handla med amex, PayPal etc på deras hemsida och i butik.
Trevligt ställe, ligger i ett litet mall complex i Hartsdale ca 30 min med pendeln från Grand Central.
Visa gärna och pratar gärna, har in-house urmakare.
Har goda omdömen även på Rolex Forum.
Rekommenderas väl om ni nu ska köpa något från staterna.
Obs: Omdömet är några månader gammalt men jag bedömmer det giltigt än :)
Mvh
TT

Tänkte köpa en fin Breitling Superocean från Chrono24. Jag har några frågor om ni kan hjälpa mig.

Först är säljaren med 7 omdömen hyfsat.
Sivils Luxury heter säljaren. Den ligger i USA.

Oklart för mig varför man inte kan köpa via "Trusted checkout", förstår inte riktigt anledningen, är nog okunnig.

Angående tullavgifter är det någon som har koll på vad klockor för 40K kostar i tullavgift? Har hört skräckexempel.

I regel hade jag gått vidare till något säkrare och bättre men klockan i fråga är den snyggaste jag sett på länge så vill gärna grotta i mig innan jag ger upp.

Tack för svar.

Tänkte köpa en fin Breitling Superocean från Chrono24. Jag har några frågor om ni kan hjälpa mig.

Först är säljaren med 7 omdömen hyfsat.
Sivils Luxury heter säljaren. Den ligger i USA.

Oklart för mig varför man inte kan köpa via "Trusted checkout", förstår inte riktigt anledningen, är nog okunnig.

Angående tullavgifter är det någon som har koll på vad klockor för 40K kostar i tullavgift? Har hört skräckexempel.

I regel hade jag gått vidare till något säkrare och bättre men klockan i fråga är den snyggaste jag sett på länge så vill gärna grotta i mig innan jag ger upp.

Tack för svar.
Tullavgiften brukar inte vara hög, men det tillkommer 25% i moms om du köper från staterna. Frakten ligger på ett par tusen den också. När det gäller trusted checkout tror jag handlare inom EU dominerar.

Tullavgiften brukar inte vara hög, men det tillkommer 25% i moms om du köper från staterna. Frakten ligger på ett par tusen den också. När det gäller trusted checkout tror jag handlare inom EU dominerar.

25%?! Helt sinnessjukt inte lönt o glo där överhuvudtaget då. Tack för info.

Vill bara lägga in ett gott ord för Mall of the watch
Snabba på svara med bra engelska dock lite korta svar men helt klart bättre än alla italienska handlare(pluswatch sämsta jag varit med om) Köpte en Navitimer som var helt i nyskick, skyddsringen, klisterlappar och allt var på så inget att klaga på. Priset var för bra för vara sant. 50k. Varit runt i hela skåne och kollat med ADs och de bästa jag kunde få var 65 vilket jag tyckte var lite för högt bara för få köpa det i Sverige.

Tog inte mer än 16 timmar efter inbetalning och jag hade klockan hemma. Bra förpackat.

De enda "negativa" jag kan säga är att man får inte garantipapper i samma beställning då de vill stämpla kortet samma dag som köp och något med att de är mindre risk om man blir av med allt i ett svep.

Har kollat länge på Chrono24 och Mall of the watch kändes skumma då de vara för billiga jämfört med andra men tog en risk och det löna sig! Kan bara rekommendera dom!

IMG_20190801_161220.jpg

Tillbaka
Topp