Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som har handlat utav Oakleigh Watches?
Bra info tack.Köpte en klocka via Chrono24 från handlaren Jewelry Collection i Mardrid http://jewelrycollection.es/
Objektet var en Rolex Datejust fullset och upplevelsen var allt annat än angenäm.
Kontakt skedde helt via mail där jag skrev på engelska och säljaren svarade på spanska, något jag valde att ha överseende med under transaktionen då det fungerade tillräckligt för att kunna få den information jag behövde. Klockan var genomgången av deras urmakare, skulle enligt utsago hålla tiden och lämnades med ett års garanti. Efter genomförd transaktion gick frakten oerhört snabbt och här var jag imponerad, dock sakade klockan ~40 sek/dygn från dag ett och när detta påpekades till säljaren att det inte var vad vi kommit överens om slog säljaren först ifrån sig för att sedan sluta svara och efter kontakt med kundsupporten på Chrono24 som även de försökte få kontakt med säljaren gav de upp eftersom säljaren inte heller svarade dem.
Detta är tyvärr ingen säljare jag kan rekommendera
Bra info tack.
Stå på dig och returnera klockan - det har du laglig rätt till !
Vad säger Chrono24? De borde verkligen hjälpa till - låt oss få veta hur allt gått sen.
Bra info tack.
Stå på dig och returnera klockan - det har du laglig rätt till !
Vad säger Chrono24? De borde verkligen hjälpa till - låt oss få veta hur allt gått sen.
Två personer har skrivit om sina erfarenheter här i tråden.Vad säger ni om WINGOO WATCHES ?
Hittade inte så mycket när jag googlade, nån som köpt klocka där nyligen och eller tidigare ?
Såg det nu, bara en som genomfört ett köp verkar det som, detta var 2017. Nån som köpt nyligen kanske vill flika in?Två personer har skrivit om sina erfarenheter här i tråden.
Ingen som handlat av monaco luxury watch dream? Är väldigt nära på beställa en IWC. Sparsmakat med information utöver recensionerna på chrono24. Funderar på köra trusted checkout och sedan kolla klockan hos AD även fast den säljs som helt ny. Vad tror ni, e man safe?
Nu blir det en beställning från dessa. Bra kommunikation, finner inget illa på nätet samt ringt och pratat med Daniele som verkar vettig. Kör trusted checkout och kommer kolla klockan hos AD trots att den är ny så kan man sova gott sedan. Delar gärna med mig av erfarenheter från uhrentrader efter affären gått i lås om någon är intresserad.uhrentrader GmbH. Lutar att jag väljer dom. Kan inte hitta något negativt på nätet. Någon som handlat?
Nu blir det en beställning från dessa. Bra kommunikation, finner inget illa på nätet samt ringt och pratat med Daniele som verkar vettig. Kör trusted checkout och kommer kolla klockan hos AD trots att den är ny så kan man sova gott sedan. Delar gärna med mig av erfarenheter från uhrentrader efter affären gått i lås om någon är intresserad.
Klockan kom enligt spec. om än 1 månad längre leveranstid men allt annat OK.Nu blir det en beställning från dessa. Bra kommunikation, finner inget illa på nätet samt ringt och pratat med Daniele som verkar vettig. Kör trusted checkout och kommer kolla klockan hos AD trots att den är ny så kan man sova gott sedan. Delar gärna med mig av erfarenheter från uhrentrader efter affären gått i lås om någon är intresserad.
Tullavgiften brukar inte vara hög, men det tillkommer 25% i moms om du köper från staterna. Frakten ligger på ett par tusen den också. När det gäller trusted checkout tror jag handlare inom EU dominerar.Tänkte köpa en fin Breitling Superocean från Chrono24. Jag har några frågor om ni kan hjälpa mig.
Först är säljaren med 7 omdömen hyfsat.
Sivils Luxury heter säljaren. Den ligger i USA.
Oklart för mig varför man inte kan köpa via "Trusted checkout", förstår inte riktigt anledningen, är nog okunnig.
Angående tullavgifter är det någon som har koll på vad klockor för 40K kostar i tullavgift? Har hört skräckexempel.
I regel hade jag gått vidare till något säkrare och bättre men klockan i fråga är den snyggaste jag sett på länge så vill gärna grotta i mig innan jag ger upp.
Tack för svar.
Tullavgiften brukar inte vara hög, men det tillkommer 25% i moms om du köper från staterna. Frakten ligger på ett par tusen den också. När det gäller trusted checkout tror jag handlare inom EU dominerar.