Har också sett att de håller väldigt bra och ofta lägre priser än alla andra och undrat om det är någon hake?Vill bara lägga in ett gott ord för Mall of the watch
Snabba på svara med bra engelska dock lite korta svar men helt klart bättre än alla italienska handlare(pluswatch sämsta jag varit med om) Köpte en Navitimer som var helt i nyskick, skyddsringen, klisterlappar och allt var på så inget att klaga på. Priset var för bra för vara sant. 50k. Varit runt i hela skåne och kollat med ADs och de bästa jag kunde få var 65 vilket jag tyckte var lite för högt bara för få köpa det i Sverige.
Tog inte mer än 16 timmar efter inbetalning och jag hade klockan hemma. Bra förpackat.
De enda "negativa" jag kan säga är att man får inte garantipapper i samma beställning då de vill stämpla kortet samma dag som köp och något med att de är mindre risk om man blir av med allt i ett svep.
Har kollat länge på Chrono24 och Mall of the watch kändes skumma då de vara för billiga jämfört med andra men tog en risk och det löna sig! Kan bara rekommendera dom!
Det tillkommer inte moms ifrån Monaco? eller de går under Frankrikes momsregler eller hur funkar det?
Edit: en snabb googling senare
"Monaco och Isle of Man tillhör inte EU-området.
Men om du beställer en vara från Monaco behandlas köpet ändå på samma sätt som om du hade köpt en vara från Frankrike. Du behöver alltså inte betala någon tull, och momsen betalar du i Monaco.
På motsvarande sätt behandlas köp från Isle of Man på samma sätt som om du hade köpt en vara i Storbritannien. Du behöver inte betala någon tull, och momsen betalar du i Storbritannien."
https://www.tullverket.se/sv/foreta...eusskatteomrade.4.6ac2c843157b7beb00721b.html
Senast ändrad: