• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

C

Coach

Guest
De vanliga BB 41 är fina, men jag tror att många köper dem i tron att de är som en "vanlig sub". De bärs i mitt tycke större och känns lite klumpiga. Därför de verkar flippas hej vilt, BB 36 är en klocka som även den verkar köpas och säljas en del. Har dock ingen erfarenhet av den.
Jag provade 36an igår och den överraskade mig positivt må jag säga. Ovant med storleken men kändes ändå riktigt bra.
 

SkrivbordsdykarEric

Cartier
2-Faktor
Såg nu att firman i Monaco var samma som jag besökt :)


Här kan jag bidra lite, var i Monaco slutet på Juli -18, hade dagen innan på Hotellet i Nice surfat runt sugen på en begagnad Tudor som de enligt uppgift på C24 hade "in stock". Tog en trip till Monaco vilket var trevligt. Mindre kul var det att försöka hitta butiken/företaget.

Efter en del letande så är jag till slut i deras lokaler i en källargång i ett lägenhetskomplex i utkanten av Monaco. Där hade de inga klockor.
Förutom ett gäng som skulle skickas.
Paret som drev företaget gav ett ok intryck men var på väg på långsemester, skulle fått betala klockan direkt och vänta 1 månad.
Så seriöst intryck ger inget källarföretag så det blev ingen affär.

Jag skulle personligen kunna handla av dem via trusted checkout, köpte själv till slut via www.oakleighwatches.co.uk/thecollection/ på C24 via trusted Checkout.

PS: Glöm inte att pruta ;-)

/Eric
 

Mmarcopolo

Breitling
Hej, håller på beställa min första ”riktiga” klocka en Tag Heuer Aquaracer Chrono
Referensnummer CAY2112.BA0927 från handlaren WatchShopping.com Inc.
555 Airport Blvd.
Suite 480
Burlingame, CA 94010
USA


Är det någon som kan säga något om klockan? Och framförallt handlaren?

Tack på förhand från en nybörjare :)
 

Bilagor

  • E749C177-2046-4B4B-AED7-62EA52DC1B22.png
    E749C177-2046-4B4B-AED7-62EA52DC1B22.png
    98.9 KB · Visningar: 19
  • 2D508498-F40E-4C05-94E6-2E82ABF608B7.png
    2D508498-F40E-4C05-94E6-2E82ABF608B7.png
    176.2 KB · Visningar: 19

HSK

Patek
2-Faktor
Hej, håller på beställa min första ”riktiga” klocka en Tag Heuer Aquaracer Chrono
Referensnummer CAY2112.BA0927 från handlaren WatchShopping.com Inc.
555 Airport Blvd.
Suite 480
Burlingame, CA 94010
USA


Är det någon som kan säga något om klockan? Och framförallt handlaren?

Tack på förhand från en nybörjare :)
Jag har ingen erfarenhet av varken just den modellen eller säljaren men det verkar ändå reko med över 900 omdömen och ett snitt på 4.9. Tänk på att 25% moms tillkommer på priset så om det inte är en väldigt ovanlig modell eller ett riktigt bra pris kan det vara värt att leta efter ett exemplar som finns inom EU.
 

snuttjulle

Panerai
2-Faktor
Hej, håller på beställa min första ”riktiga” klocka en Tag Heuer Aquaracer Chrono
Referensnummer CAY2112.BA0927 från handlaren WatchShopping.com Inc.
555 Airport Blvd.
Suite 480
Burlingame, CA 94010
USA


Är det någon som kan säga något om klockan? Och framförallt handlaren?

Tack på förhand från en nybörjare :)
Finns på närmare håll: https://www.chrono24.se/tagheuer/aquaracer-cay2112ba0927--id13603547.htm?SETLANG=sv_SE&SETCURR=SEK
65705D77-8AFD-46D3-876B-EA3AD0AB1C25.png
 

Aerospace

Panerai
2-Faktor
Köpte en Omega Speedmaster av Time Trader Group, belägna i Polen, Warszawa. Aktiva på Chrono24. Hemsida: https://timetradergroup.pl/
Det var en mycket trevlig köpupplevelse där jag blev väl omhändertagen under hela processen. Kontaktpersonen Jerzy skötte allt proffsigt med snabb kommunikation och tydliga svar på alla mina frågor!. Han gav mig ett gott förtroende för deras firma.
Efter att min banköverföring var gjord dröjde det inte mer än en vecka förens klockan satt på min handled!. Klockan anlände inom rimlig tid då leveranstiden var ca 7-14 vardagar. Allt var i ordning och inkluderat såsom box, manualer, certifikat, alla tillbehör etc.
Särskilt stort tack till Jerzy och hela teamet som jag rekommenderar!

//Eng.
Purchased an Omega Speedmaster from Time Trader Group, located in Polen, Warszawa. Active on Chrono24. Homepage https://timetradergroup.pl/
It was a very nice buying experience and I was really well taken care of during the whole process. The contact person Jerzy handled everything professional with fast communication and clear answers on all my questions!. He gave me a good confidence for their company.
After my bank transfer was made it took not more than a week before the watch was on my wrist!. The watch arrived within reasonable time since the delivery time was approx 7-14 business days. Everything was in order and included like box, manuals, certificate, all accessories etc.
Especially big thanks to Jerzy and the whole team that I recommend!
 
Senast ändrad:

wsjogren

Breitling
Detta är kanske fel del av forumet att ställa denna fråga men är ny här så rätta mig gärna om jag är fel på det.
Är det någon här som har erfarenhet av Spazio 21? Ett italienskt företag som har ett gäng klockor ute på chrono24 till vad jag kan se ”bra” priser.
Hade varit bra att få lite feedback innan man handlar :)
WS
 

Tigerrrr

Rolex
2-Faktor
Yonsson är ute och seglar eller kanske smakat på handspriten lite för mkt. Hittade direkt handlaren på google. Och har de 4,8 i snitt med så många försäljningar så indikerar det nog att det är ok. Var dock noga med vad som ingår exakt och att du får bra bilder innan köp. Lycka till!
 

HSK

Patek
2-Faktor
Tack för snabba svar!
Alla recensioner ser bra ut vad jag kan se men man vet f-n aldrig tyvärr...
Det är klart att man aldrig kan vara 100% säker men om en butik har 350 unika omdömen med ett snittbetyg på 4.8/5 så tror jag inte att man behöver oroa sig och om du ändå känner dig osäker så finns det gott om säljare på C24. ;)
 
5752CA3D-3E38-4053-AF4A-3E222E1005D9.jpeg
Tjena! Köpte denna Oris från Spanien (bra pris)
Postnord söp bort paketet i Malmö, Carlos hjälpte mig med allt,fraktsedlar spårning,kontakt m spanska posten. Fick tillbaka varenda krona. Mycket bra skött av säljaren. Goodguy!! Han kunde lika väl ryckt på axlarna. Synd på uret bara...
 

wsjogren

Breitling
Tempo & Time Ltd
Köpte en Breitling Superocrean Heritage ifrån ovanstående handlare.
Supersmidig affär, mycket proffsigt bemötande och service i världsklass. Svarade alltid inom ca 1 timme och när pengarna kom in så hade jag klockan nästa dag.
Jag kan varmt rekommendera att handla ifrån dessa.
WS
 

Ehrnholm

Rolex
2-Faktor
Om man lägger ett bud genom ”Föreslå pris”, kan man lägga ett nytt om det blir nekat? Eller bör man förhandla via mail först? Mvh E
 

RBJSWE

Cartier
Någon med erfarenhet från Chronotime i Tallinn?
https://www.chrono24.se/dealer/viplombard/index.htm
Plus är ett par hundra goda referenser och funnits på chrono24 sedan 2014. Minus är att man inte har någon fysisk adress och telnr finns typ inte enligt Google.

Lite oklart varför adressen är Viplombard, vilket vid en googling visar sig vara en rysk handlare i Moskva och St Petersburg.
 
Senast ändrad:

HSK

Patek
2-Faktor
Någon med erfarenhet från Chronotime i Tallinn?
https://www.chrono24.se/dealer/viplombard/index.htm
Plus är ett par hundra goda referenser och funnits på chrono24 sedan 2014. Minus är att man inte har någon fysisk adress och telnr finns typ inte enligt Google.

Lite oklart varför adressen är Viplombard, vilket vid en googling visar sig vara en rysk handlare i Moskva och St Petersburg.
Det står i deras profil att adressen erbjuds vid förfrågan men du kanske redan har frågat och blivit hänvisad till deras kontor i Ryssland? Telefonnumret är i alla fall estniskt men om allting annat pekar på att det är ett ryskt företag som ligger bakom det så killgissar jag att de använder den estniska butiken som en front för att kunna skicka klockorna inom EU och därmed undvika momspåslag för sina kunder. Det är som sagt bara vild spekulation men de verkar vara väldigt måna om att informera om att de skickar inom EU.
 
Tjena!
Köpte denna Heuer av Markus D i Tyskland. Allt i sin ordning. Bra beskrivning, skickade spårbart,försäkrat och bjöd på frakten. 100% Goodguy som var seriös genom hela proceduren.
987E94DD-C6A1-464B-B610-AB57D9DB2331.png
6E1151D7-C721-46A9-A97C-D56C10E3AD16.jpeg
 
Topp