• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Chrono24 - stora tråden för referenser av handlare

Darabont

Omega
Beställde från Your Luxury Time LTD. Säljaren håller till i England men deras lager ligger i Budapest. Från att jag betalt tog det ungefär en vecka för dem att få tag på klockan trots att det stod ”tillgänglig direkt”, men det var helt okej. Klockan skickades med Dhl över natten och jag fick den alltså på en dag från att jag fick bekräfelse på att den skickats. Fullset med garanti från AD i Italien. Dessutom var det signat dagen innan jag fick den vilket var en positiv överraskning då jag läst från andra där garantin börjat en månad innan i vissa fall.

Inga klagomål mer än att jag önskar att de hade berättat mer om vad som hände med min beställning utan att jag behövde fråga. När jag hörde av mig gick det dock väldigt snabbt att få svar! Rekommenderar!
 
Senast ändrad:

Hitsville

Omega
2-Faktor
IPPO Japan Watch. Köpt Seiko och inga konstigheter alls. Ska jag anmärka på något så tog det fyra dagar att skicka klockan men efter det gick allt fort.
 

vonvasknacke

Cartier
2-Faktor
Köpte en Speedmaster Reduced från Love And Fun Production UG på c24. Säljaren svarade på mina frågor och klockan skickades med DHL Express dagen efter från Tyskland. Väldigt nöjd med köpet.
 

juan8

Breitling
[QUOTE = "SamP, post: 985311, member: 3004"] Anyone bought from "Relojes La Hora"? Gratefully receives experiences. Is in the selection and qualification on whether I dare to buy a watch from them or not .. [/ QUOTE]
I bought at https://www.relojeslahora.com/ and so far quite happy.
 

Mic1

Rolex
2-Faktor
[QUOTE = "SamP, post: 985311, member: 3004"]Anyone bought from "Relojes La Hora"? Gratefully receives experiences. Is in the selection and qualification on whether I dare to buy a watch from them or not..[/ QUOTE]
I bought at https://www.relojeslahora.com/ and so far quite happy.
I would be worried if I were you. For example this Sub they have for sale doesn't look right (magnification of the date is clearly wrong). I would stay away.
Screenshot 2020-08-11 at 13.15.48.png
 
Senast ändrad:

xtrem

Omega
Bad guys:
Lussuria Watches (ITA):
Köpte en Daydate med "perfect condition" på fråga om länken. När de kom var det den värsta stretch jag sett. Tog dock tillbaka klockan utan diskussion (frakten fick jag bekosta).
Watch Concept (POL): Köpte en Rolex 14060M som var i "mint technical condition". Vid ankomst hängde länken knappt ihop och Rob Engström ville ha 15k för att serva urverket och byta delar. Säljaren vägrade göra något. Hävdade att deras "inhouse" urmakare visste bättre än Rob Engström och att ingen service behövdes, Chrono24 själva erbjöd sig att dra av 100EUR. Vid hot om att blanda in advokat så gick de till slut med att stå för returfrakten (UPS). (De vägrade stå kostnadsförlaget från Rob)

Good guys:
TempUhra (GER):
Köpte Rolex. Smidigt och snabbt. Enda nackdelen var att paketet försenades hos UPS för de hade stavat (ganska mycket fel) på adressen och namnet. Men löstes via telefon med UPS.
 

Ness7009

Breitling
Jag köpte en glashütte original från watchcenter i london nu i vintras. Den var specad som ”mint condition från 2019”. Jag förhandlade till mig ett väldigt bra pris. När klockan kom insåg jag att den inte alls var i mint condition. Armbandet var ganska trött och efter några dagar så gick huvudfjädern av när jag drog upp klockan. Dessutom så hade dom ”glömt” att skcka med cert. Precis då så stängdes allt ner i storbritanien pga covid. Jag hade en del mailkonversation med WC och bad dom skicka certifikatet som skulle följa med klockan. Om klockan var från 2019 så skulle troligen fabriksgarantin gälla tänkte jag. Dom erbjöd mig att skcka tillbaka klockan men skulle då inte betala tillbaka förrän efter lockdownen. Min tanke var att detta företag kanske inte ens skulle finnas kvar efter covid så jag löste allt via AD i Stockholm istället. Jag har nu fått tillbaka klockan. Det kostade mig nästan 15000 att fixa den inkl nytt armband. Totalpriset blev i slutänden ändå ganska lågt och klockan är helt galet snygg. Jag skulle däremot avråda alla att göra affärer med watchcenter i London. Dom har försökt vässla sig ur all typ av ansvar från dag 1.
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    831.2 KB · Visningar: 78

Mayie

Breitling
Hej.
Om detta är fel tråd för ämnet ber jag om ursäkt men jag hittade ingen annan och det rör trots allt Chrono24.

Jag är på jakt efter en JLC från Master Control eller Reverso serierna. Efter att tittat runt på Chrono24 ligger priserna ca 35-55% lägre på helt nya, fullset från AD's med massa referenser mot priserna som listas på JLC's hemsida. Är det verkligen rimligt att det skulle vara så mycket billigare att köpa en ny JLC på Chrono24 kontra butik?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hej.
Om detta är fel tråd för ämnet ber jag om ursäkt men jag hittade ingen annan och det rör trots allt Chrono24.

Jag är på jakt efter en JLC från Master Control eller Reverso serierna. Efter att tittat runt på Chrono24 ligger priserna ca 35-55% lägre på helt nya, fullset från AD's med massa referenser mot priserna som listas på JLC's hemsida. Är det verkligen rimligt att det skulle vara så mycket billigare att köpa en ny JLC på Chrono24 kontra butik?
Det finns MASSVIS med säljare på C24 som annonserar klockor för priser de TROR att de kan fixa klockor för.
 

leka

Breitling
Någon som handlat av Watch-auktion i Hamburg?
 

Bilagor

  • B087F98A-1F64-4D78-B86C-8E3D76711049.png
    B087F98A-1F64-4D78-B86C-8E3D76711049.png
    40.8 KB · Visningar: 80

leka

Breitling
Nej, men 4.8/5 i snittbetyg med 350 recensioner och 471 sålda klockor samtidigt som 98% anger att de skulle rekommendera säljaren låter rätt skapligt. ;)

Håller med, har skrivit med dom på tre olika objekt som dom säger ska vara nyservade men dom vägrar svara på vad som är gjort på service. Tex länk, rotor, glas etc etc. Lite märkligt tycker jag. Vet inte om jag är dålig att googla men hittar inte deras hemsida, om det har någon?
 

JW1983

Breitling
Hej,
Mitt första inlägg på Klocksnack.
Köpte en Breitling Montbrillant B01 under 2015 från
Boutique D'or via chrono24. Automatiska uppvridningen fungerade inte och fick vrida upp den manuellt. Jag lämnade in den på Bretlingservice i Täby och de konstaterade att den var trasig. Kostade mig ca 9000kr att fixa. Jag betalde och informerade butiken om detta men de ville inte ta kostnaden utan erbjöd rabatt på nästa klocka som blev en Navitimer B01. Jag gick med på detta och köpte Navitimern. Tog den till Kaplans för kolla äktheten samt värdering och fick veta att klockan är från 2013 men certifikatet är från 2012 och dessutom från ett annat land än var klockan såldes första gången. Boxen tillhörde inte heller klockan. Fick lämna tillbaka klockan (trusted check out via chrono24) dock ville de inte försäkra frakten först då det blev dyrt men de gick med på det sen. Det här var många år sedan men ville informera ifall ni bestämmer er att handla från de.

Montbrillanten såg bra ut till ytan men var trasig. Navitimerern var sliten och välanvänd och hade fel box och kom med fel certifikat från Östeuropeiskt land.
 

Bilagor

  • Screenshot_20200829-034953_Chrono24.jpg
    Screenshot_20200829-034953_Chrono24.jpg
    157.3 KB · Visningar: 57
Senast ändrad:

mfriede

Omega
Har funderat på att köpa en klocka för ca 70k, säljare med bra betyg samt box + cert ingår. Hur orolig bör man vara att klockan är stulen etc?
 

HM80

Cartier
Delar med mig av mina erfarenheter från Chrono24:

Your Luxury Time LTD - Bolag i UK, lager i Budapest. Köpte Omega Speedmaster Dark Side of the Moon Black Black. Betalade och hade klockan en vecka senare. Allt var som lovat, klocka helt ny och orörd och alla papper med. Skickade med DHL express som de tog betalt för. ++

Uhren2000 GmbH -
Tyskt. Köpte Cartier Santos, Betalade 18e sep, klockan kom fram 22a. Om jag ska vara ärlig hade det gått på 2 dagar om det inte var helg där mellan. Allt som lovat, klockan hade visats i butik, men oanvänd. Skickade med någon dyrare UPS frakt de tog betalt för. ++

Cencibel - Handlare från Spanien. Seiko SKX011J1 dök upp 5 dagar efter betalning med DHL som inte kosta speciellt mycket. ++

Och nu till en besvikelse..

HarveyStore DE - Betalade för en klocka som de skulle skicka 1-2 veckor senare. Anledningen var för att klockan skulle flyttas från deras lager i Schweiz till ett EU land för att slippa tull och moms och allt vad det heter. En månad senare hade den fortfarande inte skeppats från "lagret"...
Jag bad dom makulera ordern och det var inga problem, pengarna kom tillbaka några dagar senare. Om jag ska vara ärlig, jag tror denna handlare är helt ok. De har 4.7 i betyg efter 2000+ lämnade omdömen. Jag blev bara irriterad på deras ursäkter och orkade inte vänta mer. Det var så uppenbart att de hade slut på lager och väntade på att få in fler. Inte direkt så att det var en märkvärdig klocka heller..
 

Johlin

Omega
2-Faktor
Jag har liknande erfarenhet av Harvey Store. Tog 5 veckor, trots att de listade 5 dagar leveranstid. De kom med liknande ursäkter om flytt från lager i Schweiz. Dock fick jag till slut klockan. Jag var även nära att cancellera ordern efter att ha fått samma ursäkt några veckor i rad.
 

Sony

Omega
Ashford.com USA inga problem räkna 1-3 veckor lev
Jomashop.com USA se ovan Plus snabb svar vid email
Horae Italien (via chrono ) köpte senaste där en U-boat service och priser ⭐⭐⭐⭐⭐ bra utbud
 

Göteborgare

Cartier
Hittade Zeitauktion via Chrono24 https://www.zeitauktion.com/en/
Valde att kontakta dom direkt. Trevliga snabba svar. Köpte en ny Omega Constellation till bra pris. Snabb leverans och klart nöjd.
Sålde en Monblanc Timewalker till dom, fick mer för den där än priset jag begärt här på KS. Pengarna på kontot dagen efter dom tagit emot den.
Så jag är väldigt nöjd.:)
 

Gary Coleman

Panerai
2-Faktor
Handlat av World Wide Watches S.L. Snabb och trevlig i kommunikationen. Påstod att klockan var servad av deras egna urmakare och att papper således ej fanns att visa upp. Sänkte omgående själv priset på objektet innan jag själv han komma med ett bud då han förstod min skepsis. Klockan var väl inpackad och själva leveransen tog endast två dagar. En bra upplevelse och jag skulle absolut kunna handla igen!
E7FDE37C-4FB1-4420-8686-867A0DFB908D.jpeg
 

neey8

Breitling
Hej!

Någon som handlat från ‘Watches from London Ltd’? Ser reko ut när man ser till listnings, betyg, verified dealer etc 😊
F387D04D-CD21-41C4-9016-6005D9DEF50F.png
 
Topp