• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Cigarrtråden

image.jpg

Det blev en Avo Domaine på balkongen.
image.jpg

De där Domaine är jäkla trevliga, särskilt om man ha ngt lite lättare (och välgjorda som alla märken i Davidoff-familjen). Rökte dem rätt mycket förr fast på den tiden hade de lila bakgrund med vit text, inte guld som din. Är det någon special edition du har? Eller har de ändrat det nyligen?

De där Domaine är jäkla trevliga, särskilt om man ha ngt lite lättare (och välgjorda som alla märken i Davidoff-familjen). Rökte dem rätt mycket förr fast på den tiden hade de lila bakgrund med vit text, inte guld som din. Är det någon special edition du har? Eller har de ändrat det nyligen?

Nä, denna har nog legat ett par år i humidoren. Så det är nog snarare en äldre gördel.
Hittade den långt ner i gömmorna när jag var på jakt efter något enkelt innan maten.

Jag kan ju berätta om en lite snöplig cigarrhändelse igår. Jag och frugan firade vår bröllopsdag igår kväll på en väldigt trevlig restaurang. Jag hade ju givetvis gått och funderat hela dagen på vad man skulle röka efteråt (hemma på balkongen). Efter en hel del funderande så lyckade jag minska ned det till två av mina absoluta favoriter. HdM Double Corona eller en R&J Churchill. Båda inhandlades sent 90-tal och sedan dess förvarade på ett bra sätt.

Det är ju ett klockforum så man måste ju visa vad man bar på handleden. Jag fick den i present av hustrun så det fick bli den.

Och efter middagen skulle det alltså bli någon av dessa två

Men vad hände? Efter all mat, lite för mkt vin och en desert som jag egentligen inte orkade med, så var man så stockmätt och trött att det inte fanns med på kartan att sitta och röka en timma. Lite snopet t slut på en i övrigt lyckad kväll. Cigarrerna får det bli till helgen istället

Den där posten ska jag visa för frugan.
IWC OCH egentid på bröllopsdagen. Jag är inte missunnsam men det är då fan att en del har det bättre än en själv.

Ha ha ha
Jag inser nu att jag var lite otydlig. Klockan var en present som jag fick av hustrun, men det var för ett halvår sedan. Så det är alltså inte så att jag sitter och rakar in ngt liknande varje bröllopsdag. :)

Trevligt ni har det gubbar!

Jag tänkte köpa in lite ciggarrer och vill prova på lite annat än det 'vanliga' jag brukar köpa. Kan ni rekommendera något?
Det jag brukar köpa är väl HM du Roi/De diux/du prince/San Juan, Upmann Halv Coronas...

Jag tänkte köpa in lite ciggarrer och vill prova på lite annat än det 'vanliga' jag brukar köpa. Kan ni rekommendera något?
Det jag brukar köpa är väl HM du Roi/De diux/du prince/San Juan, Upmann Halv Coronas...
Ge dig på ett marca, du har ju möjlighet att dofta på pinnarna hos roger så köp 2 pinnar från varje låda ur ett marca och prova dig fram.

När tänkte du göra det? Jag tänker samma sak, kanske sammanstråla?

image.jpg

Partagas serie D No 4 i kvällssolen. Måste röka de här oftare, riktigt bra. Börjar fint med med hö, en touch chocklad och lite nötig smörighet. Riktigt fin kväll!

Edit: färdigrökt, något bittra toner in i andra tredjedelen men de försvann och kvar fanns höt och smörigheten gick över till en något krämigare ton. I sista tredjedelen så blev den lite pepprigare och hårdare i smaken men fortfarande riktigt god. Rökte så mycket av den jag kunde.
image.jpg

Senast ändrad:
jag köpte en Låda ciggarer i våras för första gången och har tyckt att de är ganska trevligt att ta ett glas på balkongen och snacka lite skit med en vän :) Men om man ska gå på priset så är de inga kvalité grejer jag har köpt precis ( 13 euro ) för 20 st. har ni några tips på vad man ska köpa och vart? :)

jag köpte en Låda ciggarer i våras för första gången och har tyckt att de är ganska trevligt att ta ett glas på balkongen och snacka lite skit med en vän :) Men om man ska gå på priset så är de inga kvalité grejer jag har köpt precis ( 13 euro ) för 20 st. har ni några tips på vad man ska köpa och vart? :)

Standardtipset är att kontakta vår egen @BOTL å köp några godingar ur hans digra samling.

Eller gå till Roger på Framcigarr längst ner på Kungsgatan i Sthlm å prova vad han rekommenderar!

Lycka till!

Tillbaka
Topp