kottme
Basic
Tror helt ärligt att dom håller på med svartmagi eller liknande hos Citizen, för det där är inte mänskligt!På tal om AR..
Skämt åsido vilket underbar bild!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror helt ärligt att dom håller på med svartmagi eller liknande hos Citizen, för det där är inte mänskligt!På tal om AR..
Grym bild. Tur att verket är termokompenserat, det ser kallt ut.På tal om AR..
Jag minns inte, men titan har sällan skruvar. Har för mig det är pinnar med hylsa i mittenlänken…
Jag har skruvar i min titanis. Små rackare, behövs en mejsel från varje håll.Jag minns inte, men titan har sällan skruvar. Har för mig det är pinnar med hylsa i mittenlänken…
Och grattis Vart vände du dig för köp?
Just det, det är den varianten... Är det en lång pinne med skalle och en liten i andra änden, eller är det små skruvar med en lös pinne i mitten?Jag har skruvar i min titanis. Små rackare, behövs en mejsel från varje håll.
Glömde trycka på Svara, får inte till det i mitt inlägg. Kopierar in svaret igen.Just det, det är den varianten... Är det en lång pinne med skalle och en liten i andra änden, eller är det små skruvar med en lös pinne i mitten?
Tackar!.Jag minns inte, men titan har sällan skruvar. Har för mig det är pinnar med hylsa i mittenlänken…
Och grattis Vart vände du dig för köp?
se @Blackpercy s svar ovan Det är dubbla mejslar som krävsTackar!.
Hade fått för mig att att det skulle vara skruvar för länkarna, men kan ha kikat på fel modell eller så missminner jag bara.
Beställde via en Japansk säljare på Chrono24(Hachimura Watch Japan)
Har du nån aning vilken storlek på mejslarna du använde?Jag har skruvar i min titanis. Små rackare, behövs en mejsel från varje håll.
Jag använde en 0,9 mm och en 1,2 mm. Har ett set med små hemma. Två stycken 1 mm är nog perfekt, 1,2 var något stor och 0,9 något liten.Har du nån aning vilken storlek på mejslarna du använde?
Toppen! och tack för ett utförligt svarJag använde en 0,9 mm och en 1,2 mm. Har ett set med små hemma. Två stycken 1 mm är nog perfekt, 1,2 var något stor och 0,9 något liten.
Den i roseguld med vit tavla var ju otroligt läcker! perfekt storlek för en dressare och jag är en sucker för small seconds så tyckte dom prickade väldigt rätt där.Tre stycken nya eco drive ONE modeller släpps. Den blå är av någon anledning limiterad till 80 ex och ska vara en boutiqe edition
36,6mm och 4,47mm höga med ONE urverket 8845
AQ5012-14A
AQ5010-01E med svart tavla
och en blåtavlad AQ5010-01L
Man kanske ska börja det nya året med att jaga tag i ett syskon till de som redan finns i samlingen?
Även om jag sällan bär guld tycker jag den modellen tilltalar mig mest med den ljusa tavlan
Det är tur dom inte släpps förrns 11/1 2022 så man hinner både sukta och spara lite. 352000JPY och lär väl tyvärr inte dyka upp med rött pris hos Ur&PDen i roseguld med vit tavla var ju otroligt läcker! perfekt storlek för en dressare och jag är en sucker för small seconds så tyckte dom prickade väldigt rätt där.
Lovade mig själv(och frugan) att efter AQ4020-54Y så blir det köpförbud ett tag, så kan bara hålla med dig där hahaDet är tur dom inte släpps förrns 11/1 2022 så man hinner både sukta och spara lite. 352000JPY och lär väl tyvärr inte dyka upp med rött pris hos Ur&P
Du kommer säkert vara väldigt nöjd med 4020-54Y, det är en riktigt trevlig modell som jag ibland saknar...Lovade mig själv(och frugan) att efter AQ4020-54Y så blir det köpförbud ett tag, så kan bara hålla med dig där haha
Jag känner mig väldigt nöjd med mitt val. Velade mellan den och AQ4080-52A som också verkar vara otroligt fin klocka(som du mycket väl vet ) men i slutändan så vann 4020 på grund av att jag inte ägt någon klocka i titan ännu, den lite mer udda tavlan samt att resten av mina klockor saknar kronskydd så tänkte jag att det vore roligt med lite variation.Du kommer säkert vara väldigt nöjd med 4020-54Y, det är en riktigt trevlig modell som jag ibland saknar...
Själva hålet i länkbiten mäter jag upp till 1,6 mm. Så 1,5 och mindre borde fungera. Men som redan har sagts, du behöver två mejslar och tre händer ;D
Personligen kan jag tipsa om ”häftmassa” som hjälpmedel. Jag brukar lägga länken på en sträng häftmassa på kanten av skärbrädan, sedan lägger jag den ena mejseln i en klump bredvid den skruv som ska ut, och skruvar med nästa mejsel på den sidan som är utanför skärbrädan. Det brukar fungera braSjälva hålet i länkbiten mäter jag upp till 1,6 mm. Så 1,5 och mindre borde fungera. Men som redan har sagts, du behöver två mejslar och tre händer ;D
Nu har jag investerat i en boetthållare, den borde fungera för en länk en också. Skall prova den nästa gång.Personligen kan jag tipsa om ”häftmassa” som hjälpmedel. Jag brukar lägga länken på en sträng häftmassa på kanten av skärbrädan, sedan lägger jag den ena mejseln i en klump bredvid den skruv som ska ut, och skruvar med nästa mejsel på den sidan som är utanför skärbrädan. Det brukar fungera bra
Den är så fin alltså!Själva hålet i länkbiten mäter jag upp till 1,6 mm. Så 1,5 och mindre borde fungera. Men som redan har sagts, du behöver två mejslar och tre händer ;D
Jag bara snokar runt i tråden och funderar om inte en Chronomaster kan bli nästa klocka, man tror verkligen glaset saknas på några av era bilder på slutet, grymt!Den är så fin alltså!
Vet att jag ägt klockor med liknande "länksystem" och det va ett jäkla pill innan jag hittade rätt teknik. Så ska bli spännande att än en gång få brottas med dubbelskruvarna haha.
God jul på er alla i tråden!
Men inte är det guld för den pengen?Tre stycken nya eco drive ONE modeller släpps. Den blå är av någon anledning limiterad till 80 ex och ska vara en boutiqe edition
36,6mm och 4,47mm höga med ONE urverket 8845
AQ5012-14A
AQ5010-01E med svart tavla
och en blåtavlad AQ5010-01L
Man kanske ska börja det nya året med att jaga tag i ett syskon till de som redan finns i samlingen?
Även om jag sällan bär guld tycker jag den modellen tilltalar mig mest med den ljusa tavlan (givetvis i Tosa Washi papper)
Duratect Gold och Duratect Platina
Nej, helt rätt, inte massivt guld. Det är Citizens ytbehandling Duratect med guld eller Platina på stål bottenMen inte är det guld för den pengen?
Jag vill tro att folk hade betalt det dubbla om det var en guldklocka. Det är ju väldigt lite material ändåNej, helt rätt, inte massivt guld. Det är Citizens ytbehandling Duratect med guld eller Platina på stål botten