I Japan / typ samma prisspann som GS 9f, annars har det nämnts några källor om du läser i tråden...Vad köper jag vart till vilket pris ungefär?
Senast ändrad:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
I Japan / typ samma prisspann som GS 9f, annars har det nämnts några källor om du läser i tråden...Vad köper jag vart till vilket pris ungefär?
Misstänker att du sitter på några DeLuxe ocksåMer bra Citizen och ni ska vara glada att jag inte tolkar titeln bokstavligen och postar en massa DeLuxe här
Chronometer.
Misstänker att du sitter på några DeLuxe också
´50 talarna och de tidiga ´60 talarna är ju sjukt fina *lånad bild på en Super DeLuxe
och en "vanlig"
Gillar verkligen det kursiva typsnittet på urverketFin Super på bilden.
Den andra bilden är ju direkt vidrig i mina ögon och antar att det är en extremt hårt redigerad bild från ebay.
Så ser dom inte ut.
Men visst är dom fina, Deluxe var ju dom bra Citizenarna vid tiden.
Med tillägget Super var dom bättre justerade, lite finare utförda verk och tjockare guldlager på boetterna, ofta 80 micron.
Kanske inte når upp till GS första gen. men inte långt ifrån och verkligen prisvärda klockor idag.
Gamla bilder på en jag har...
Gillar verkligen det kursiva typsnittet på urverket
Du verkar ha fått någon slags ögonöppnarroll i denhär tråden, hade ingen aning men jävrar så fina!Misstänker att du sitter på några DeLuxe också
´50 talarna och de tidiga ´60 talarna är ju sjukt fina *lånad bild på en Super DeLuxe
och en "vanlig"
Ja lite så, man måste ju försöka vidga folks vyer lite Dessutom vet jag att vi är fler som uppskattar Japansk kvalité, ny som gammalDu verkar ha fått någon slags ögonöppnarroll i denhär tråden, hade ingen aning men jävrar så fina!
So speaketh a wise manJa lite så, man måste ju försöka vidga folks vyer lite Dessutom vet jag att vi är fler som uppskattar Japansk kvalité, ny som gammal
OK.Om du delar upp det i Citizen / The Citizen / Chronomaster, så får du Tillverkare / Produktlinje / Modellserie
Alla Chronomasters ligger under produktlinjen The Citizen och är tillverkade av Citizen .
*för att förtydliga, alla är The Citizen men bara de med Chronomaster på tavlan är Chronomasters
Bra fråga, ska försöka ta reda på det...OK.
Här är alla The Citizen-modeller antar jag:
https://citizen.jp/product/the-citizen/lineup/detail.html?tag=0
Hur väljer Citizen vilka som skall få vara Chronomasters eller inte? Är det något speciellt med dessa klockor? Jag tycker det känns lite slumpmässigt?
Det var så lite ! Citizen är väldigt tillmötesgående och faller för smickret att det finns medborgare som uppskattar deras produkt på andra sidan klotet Dock känns svaret lite inkonsekvent då den nya limiterade AQ4050-02L och -01E både har örnen (limiterad) och Chronomaster text tillsammans med en boett i stål...Toppen, superintressant info!
Tack&bock
Mycket fin...Första bild på kommande 25års jubileumsklocka...
Titan med Duratect guld och guldbeströdd papperstavla
Romantisk beskrivning av hur man strör bladguldet som ska symbolisera Japansk snö över tavlan. Nu är jag ingen guldkille, men den var riktigt fin att titta påMycket fin...
Mycket härlig och säljande beskrivning. Jag hade inte tackat nej , men får hålla i plånboken...Romantisk beskrivning av hur man strör bladguldet som ska symbolisera Japansk snö över tavlan. Nu är jag ingen guldkille, men den var riktigt fin att titta på
Jag trodde det var örnen som ruggade!Romantisk beskrivning av hur man strör bladguldet som ska symbolisera Japansk snö över tavlan. Nu är jag ingen guldkille, men den var riktigt fin att titta på
Översatt sida... Guldbladet är spridd som snö på japanskt papper med den traditionella japanska tekniken "sunago maki".Mycket härlig och säljande beskrivning. Jag hade inte tackat nej , men får hålla i plånboken...
Don´t get me started...Jag fattar fortfarande inte grejen att det finns en liten svart plupp bredvid datumfönstret.
Det funkar inte riktigt för mig, men i övrigt ser den naturligtvis riktigt najs ut.
Haha, nej då Det tillsammans med ett öppet centrum av sekundvisaren råkar vara en sån liten detalj som göder min OCD och som jag alltid noterar. Det finns säkert fler klockor utan index bredvid datumfönstret och med öppet visarcentrum än tvärt om. Det har bara blivit en sån detalj som indikerar att tillverkaren lagt lite extra möda på detaljerna i min bokÄr det en kontroversiell fråga? Jag är rätt ny på denna sida stängslet...
Det var ju bra att dom löser det utan att pilla på grejer dom inte känner sig säkra påGällande batteribyte på en chronomaster hos ur&Penn.
Lämnade in min idag, sa till den bakom disken att är den orolig så kan man skicka in den till deras stora verkstad i Stockholm. Personen sa att det ska nog vara lugnt, öppnade locket - satte tillbaka locket och sa "den här får nog åka in istället" "det är massor med skruvar och grejer".
Så man kan nog lugnt lämna in den, osäker personal skickar vidare klockan. Nu bad jag dessutom personen att skriva att dom kan byta packning när dom ändå håller på.
Japp, helt rätt löst av dom.Det var ju bra att dom löser det utan att pilla på grejer dom inte känner sig säkra på
På min gamling har jag bytt själv 2ggr och gjort trycktest hos urmakaren efter. På en annan äldre byttes batteri på klockmäster. Jag tror butiken på Drottninggatan byter direkt i butik men får beställa packningar