• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Crossfit & relaterad träning.

Pinnen76

Omega
Barnslig namn, och ser ut som en ful version av Metcon2 - Däremot är den nya Metcon3 i armygrön väldigt snygg.
849809-003-header.jpg
Dock är jag mest för Nano's, fast ser ut som anka fötter.
Ser grymma ut, har kört Nano 4 och 5 nu 2 säsonger med Crossfit. Bra allroundsko men är sugen på test något nytt. Och Metcon ligger bra till.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Tveksamt att de skulle ha sådan marknad skillnad i produktionen? Dessutom föreställer jag mig att det finns viss korrelation mellan fotstorlek och vikt, oavsett kön? Noterade dock i size chart:en att en dam US12:a motsvarar en EU 44,5. Dvs betydligt mindre än en herr US12:a. Så man bör testa innan man köper. :)
Dam brukar vara lite tightare/mindre i storlekarna.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Har ni tips på bra och rimligt dyra trådlösa "in ear"-lurar för gymträning? Dvs behöver inte sitta tillräckligt hårt för löpning. Tänker någon variant med en sladd bakom nacken typ?
 

eastwood

Rolex
2-Faktor
Har ni tips på bra och rimligt dyra trådlösa "in ear"-lurar för gymträning? Dvs behöver inte sitta tillräckligt hårt för löpning. Tänker någon variant med en sladd bakom nacken typ?

Jag kör med Bose Soundsport Wireless när jag styrketränar och de har aldrig ramlat ut. Dock är de något fula och relativt dyra, men ljudet funkar bra och de stänger ute lagom mycket ljud i mitt tycke. De rekommenderas av mig åtminstone!
Prisjakt: https://m.prisjakt.nu/product/3730200
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Säkert sjukt bra, dock lite mer än jag hade tänkt mig...

Jag har JBL Reflect Mini, http://www.mediamarkt.se/sv/product/_jbl-jbl-reflect-mini-bt-1281398.html.

Recension: http://www.ljudochbild.se/test/horl...a-oronproppar-for-traning/jbl-reflect-mini-bt

Kalasbra på alla sätt. Men...enligt mig så måste man inse att det inte finns ett enda par träningslurar som stänger ute gymmusiken annat än med volym som skadar öronen. Så för att de ska komma helt till sin rätt förutsätter de ett relativt tyst gym.
 

Kadambo

Omega
Någon som har koll på Games Open? Kan man köra båda individual och team? Vad krävs på team, games.crossfit.com är inte precis jätte informerande.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Någon som har koll på Games Open? Kan man köra båda individual och team? Vad krävs på team, games.crossfit.com är inte precis jätte informerande.
Man anmäler sig som vanligt och gör passen individuellt sen är det alla i det tänkta lagets totala placering som räknas. 8 i ett lag men 2st är reserver. Så har jag uppfattat det som, vet ej om man måste föranmäla att man ska köra team. :)
 
Man anmäler sig som vanligt och gör passen individuellt sen är det alla i det tänkta lagets totala placering som räknas. 8 i ett lag men 2st är reserver. Så har jag uppfattat det som, vet ej om man måste föranmäla att man ska köra team. :)

Det var ett tag sen jag var involverad i Crossfit men då var det även mandatory att alla i teamet skall ha tränat på samma box under tävlingsåret. Kanske är annorlunda nu?
 

Pinnen76

Omega
Efter 2,5 års CF trodde man att träningsvärkens tid var förbi, men icke !!:cool: Efter en veckans uppehåll pga av "mancold" blev det pass både lördagen och söndagen.
Lördagen : Hangpower snatch , Push up´s
Söndag: Clean & Jerk , Ropeclimb´s
Måndag: Rejäl träningsverk i axlar och armar....:arghh:
Bästa sättet är bara på det igen :)
 

Ninen79

Audemars
Behöver lite hjälp, hade som mål att bli fit till beachen 2017!
Är 37 år och väger just nu ca 85 kg fördelad på 160 cm. Vill ungefär vara som på bilden längst ned till sommarn, tips och idéer hur jag ska lägga upp min träning och kost? Hur lång tid kan det ta?
Förövrigt så tränar jag styrke 1-2 gånger/ v samt 1 tim promenad 1 gånger/ v.
Tacksamt för lite input från er kunniga :)
@RobertD @Luckyluciano @snoozarn
IMG_0975.JPG

IMG_0967.JPG
 
Senast ändrad:

willbur

Rolex
2-Faktor
Behöver lite hjälp, hade som mål att bli fit till beachen 2017!
Är 37 år och väger just nu ca 85 kg fördelad på 160 cm. Vill ungefär vara som på bilden längst ned till sommarn, tips och idéer hur jag ska lägga upp min träning och kost? Hur lång tid kan det ta?
Förövrigt så tränar jag styrke 1-2 gånger/ v samt 1 tim promenad 1 gånger/ v.
Tacksamt för lite input från er kunniga :)
IMG_0975.JPG

IMG_0967.JPG

@RobertD @Luckyluciano @snoozarn
Häng med @Luckyluciano 5 gånger i veckan så klarar du det.
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Behöver lite hjälp, hade som mål att bli fit till beachen 2017!
Är 37 år och väger just nu ca 85 kg fördelad på 160 cm. Vill ungefär vara som på bilden längst ned till sommarn, tips och idéer hur jag ska lägga upp min träning och kost? Hur lång tid kan det ta?
Förövrigt så tränar jag styrke 1-2 gånger/ v samt 1 tim promenad 1 gånger/ v.
Tacksamt för lite input från er kunniga :)
@RobertD @Luckyluciano @snoozarn
IMG_0975.JPG

IMG_0967.JPG
Det är väl inte du på övre bilden? Den bilden jag har av dig är snarare den nedre av de två gångerna vi setts men var ju något år sen. :)
 
Topp