rogart-63
Pandion
Tror inte det är superviktigt. Kan mäta . Använder mest den nedre urtaget känns det som.Hur viktigt är djpet där urverket ligger? Behöver det vara någon speciell höjd?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tror inte det är superviktigt. Kan mäta . Använder mest den nedre urtaget känns det som.Hur viktigt är djpet där urverket ligger? Behöver det vara någon speciell höjd?
Oh jag använder nog mest det övre Har bytt ut de kina/indienhållarna jag hade mot två st Bergeon.. värt varenda spänn då de andra gjorde mig komplett vansinnig. Skänker inte bort de gamla då de e så kassaTror inte det är superviktigt. Kan mäta . Använder mest den nedre urtaget känns det som.
Konstigt nog använder jag också den övre, ska prova lite nedre.Oh jag använder nog mest det övre Har bytt ut de kina/indienhållarna jag hade mot två st Bergeon.. värt varenda spänn då de andra gjorde mig komplett vansinnig. Skänker inte bort de gamla då de e så kassa
HahahaRodico är inte gott å tugga på. Satt och meka lite . Hade några vingummi i en hög ijämte som jag tog nån av ibland . Tog några å stoppa i munnen. Tyckte det smaka konstigt. Så spotta ut det. Då var det en bit Rodico blandat med vingummi . Bläääää .
Hoppas att det inte fanns radiumlysmassa i Rodicon!!! Lite läskigt...Rodico är inte gott å tugga på. Satt och meka lite . Hade några vingummi i en hög ijämte som jag tog nån av ibland . Tog några å stoppa i munnen. Tyckte det smaka konstigt. Så spotta ut det. Då var det en bit Rodico blandat med vingummi . Bläääää .
Den var hyfsat ny så det var nog ingen fara.Hoppas att det inte fanns radiumlysmassa i Rodicon!!! Lite läskigt...
Snyggt! Ja de hade nog de flesta koll på här inneSom jag letat och letat men nu är de här I bakgrunden syns seiko som kommer får huvudfjädern rullad smidigt och bekvämt.
Gissar att minst någon här har budat på samma objekt? Knep de från tradera i helgen.
Då får väl jag flasha mina traderfynd som oxå kom hem idagSom jag letat och letat men nu är de här I bakgrunden syns seiko som kommer får huvudfjädern rullad smidigt och bekvämt.
Gissar att minst någon här har budat på samma objekt? Knep de från tradera i helgen.
Då får väl jag flasha mina traderfynd som oxå kom hem idag
Nope! Det är rätt slitigt faktiskt.. tkr iaf jag. Jag har slipat med ett pulver jag inte kmr på vad det heter men sök på polish mineral crystal. Är ett rödbrunt pulver du blandar med vatten.Hur lätt är det att polera ett mineral glas?
Funkar det med polywatch även på dom?
Kul! Funka det bra?Sorry för spam men ännu så nöjd men köpet, vilken fröjd!
Så himla smidigt, även om det går absolut för hand att arbeta med ett riktigt verktyg är sånt fröjd! Speciellt eftersom detta är en automat, tycker det blir extra pilligt att börja för hand när man ska se till att inte få 8217 från väggarna ner på trummans 'golv' eller smeta på fjädern. Knapptryck senare, vips! klart. Är det värt pengarna? Förmodligen inte men ack så tillfredsställande heheKul! Funka det bra?
Sweet! Är så sällan jag behöver/väljer att byta fjäder men har några winders oxå ifall det skulle behövas.. verktyg e ju livet! (Har ett par jag inte har en aning om hur man använder haha)Så himla smidigt, även om det går absolut för hand att arbeta med ett riktigt verktyg är sånt fröjd! Speciellt eftersom detta är en automat, tycker det blir extra pilligt att börja för hand när man ska se till att inte få 8217 från väggarna ner på trummans 'golv' eller smeta på fjädern. Knapptryck senare, vips! klart. Är det värt pengarna? Förmodligen inte men ack så tillfredsställande hehe
Tänkte fråga dig en annan sak, vilket ultraljudsbad använder du? Får för mig att du skrev nyligen att du bytte upp dig (eller var det elma??) men i vilket fall, jag funderar att köpa större därav frågan.Sweet! Är så sällan jag behöver/väljer att byta fjäder men har några winders oxå ifall det skulle behövas.. verktyg e ju livet! (Har ett par jag inte har en aning om hur man använder haha)
Nä fasiken det var inte jag.. eller ja jag bytte till en gammal Elma super elite. Men för riktigt lortiga grejer krävs fortf ult och jag funderar oxå på att byta den lilla kinamaskin jag har. @rogart-63 köpte någon bra prisvärd maskin i ngn tråd har jag för mig!Tänkte fråga dig en annan sak, vilket ultraljudsbad använder du? Får för mig att du skrev nyligen att du bytte upp dig (eller var det elma??) men i vilket fall, jag funderar att köpa större därav frågan.
Diamant pasta, cerium oxid och våtslipspapper. Något att polera med och massa blod, svett och tårar.Hur lätt är det att polera ett mineral glas?
Funkar det med polywatch även på dom?
Köpte en ultrasonix från expondo.se . Helt klart prisvärd jämnfört med Clas Olsson maskinen som gick sönder hela tiden.Nä fasiken det var inte jag.. eller ja jag bytte till en gammal Elma super elite. Men för riktigt lortiga grejer krävs fortf ult och jag funderar oxå på att byta den lilla kinamaskin jag har. @rogart-63 köpte någon bra prisvärd maskin i ngn tråd har jag för mig!
Läste precis igenom den tråden (igen), jag funderade på större variant från kjell så att jag rymmer två burkar med elma åt gången. Sugen dock på en sån som du köpt @rogart-63. Får leta lite efter rätt storlek.Köpte en ultrasonic från ultrasonic.se . Helt klart prisvärd jämnfört med Clas Olsson maskinen som gick sönder hela tiden.
https://klocksnack.se/threads/ultraljudstvätt.69735/
Köp inte Kjell tvätten . Tror ultrasonix maskinen är en bättre maskin som tvättar renare . Den jag har är på 0.7 liter . Men finns större .Läste precis igenom den tråden (igen), jag funderade på större variant från kjell så att jag rymmer två burkar med elma åt gången. Sugen dock på en sån som du köpt @rogart-63. Får leta lite efter rätt storlek.
Vad tror du om denna @rogart-63 - var det något liknande du har nu?Köp inte Kjell tvätten . Tror ultrasonix maskinen är en bättre maskin som tvättar renare . Den jag har är på 0.7 liter . Men finns större .