• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens fix och trix!

Det är nog värme elementet som är lite kraftigare. Värmer upp rätt fort men klart har man mer vatten tar det längre tid. Ångra lite att jag inte tog digitalvarianten. Som man kan ställ tid mer exakt på .
https://www.expondo.se/ulsonix-ultraljudsrengorare-2-liter-60-w-memory-quick-eco-10050022?c=905
aa mi nnästa fråga på ämnet. Personligen gillar jag fysiska vred men var inte stor prisskillnad mellan de två. Jag kör ändå bara tills det är rent så vet inte vad jag ska med funktionen till riktigt :)

aa mi nnästa fråga på ämnet. Personligen gillar jag fysiska vred men var inte stor prisskillnad mellan de två. Jag kör ändå bara tills det är rent så vet inte vad jag ska med funktionen till riktigt :)
Det är sant. Men känns som det blir lite på en höft ibland. Man vrider till och så går den 3-5 kanske 10 min . Men antar att det är jag som är lite slarvig å ställa exakt. men tror inte det har superstor betydelse. Är det nåt som är känsligt så tänker jag till.

Hittade ett nos glas till min lilla Seiko Monaco nu är det bara att fortsätta jaga en finare tavla och snart dags för en service :)
74550B8E-36DC-4F57-BAF7-33D5E908483A.jpeg

E35FFFBF-73BE-444C-BB58-DF9D0749A33A.jpeg

Senast ändrad:
Nytt glas och krona äntligen bytt på denna skönheten. Glaset till denna referens är platt med sneda raka kanter, gör verkligen skillnad mot det rundade (som förvisso också omega dock för annan referens). Kronan hade verkligen gjort sitt:) man kan bara ana omegaloggan :)
20180708_005102.jpg
20180708_010254.jpg
Snyggt! Hehe va roligt för oftast för min del byter man ut felaktiga plexin som är just platta med raka kanter som någon satt på. Kul med en ref som äntligen ska ha det :)

Sådana här jobb vill man inte göra åt kunder, vansinnigt tidskrävande!
Men, när mitt vackra barn fyller 18 så lägger jag gärna ned tiden.
Vanlig, trist förtjänstgravyr läggs i med guldlod.
IMG_9178.JPG

Lite slip visar att jag missade en bit. Fuck.
IMG_9352.JPG

Mera lod.
IMG_9353.JPG

Fixar ytan.
IMG_9354.JPG

Och ny gravyr.
IMG_9355.JPG

Sådär!
Eftersom jag inte är lika bra som @curler2 så matchar lodet inte exakt färgen på boetten, men med ny gravyr så märks det knappt.

IMG_9178.JPG

IMG_9352.JPG

Mera lod.
IMG_9353.JPG

Fixar ytan.
IMG_9354.JPG

Och ny gravyr.
IMG_9355.JPG

Sådär!
Eftersom jag inte är lika bra som @curler2 så matchar lodet inte exakt därgen på boetten, men med ny gravyr så märks det knappt.
:wideyed::hungry:
Snyggt jobbat!

Tack!
Uppmärksamma läsare ser också att den borstade ytan inte är perfekt längst "ned". Det såg jag inte förrän efteråt, och jag tänker INTE löda igen gravyren igen...
Även om perfektion är något alla uppskattar. Så tror jag att man blir lika nöjd med att se när ens förälder blir lite fartblind och missar små saker, då vet man att det är på riktigt :)

IMG_9178.JPG

IMG_9352.JPG

Mera lod.
IMG_9353.JPG

Fixar ytan.
IMG_9354.JPG

Och ny gravyr.
IMG_9355.JPG

Sådär!
Eftersom jag inte är lika bra som @curler2 så matchar lodet inte exakt färgen på boetten, men med ny gravyr så märks det knappt.
Hur ser resten av klockan ut?

Hur ser resten av klockan ut?
Såhär:
IMG_9356.JPG
IMG_9357.JPG

Stora Kopparbergs Bruks-loggan (eftersom jag uppfostrat henne rätt), boett så crisp som de kan bli. Snygga boetten också, med borstad sida och blank glasring. NOS vattenbuffelband och originallåda och spänne. Originalkrona och glas såklart, sen är det 1030-verk i den också.
Blir hon inte glad för den nu, så kan hon i alla fall komma ihåg farsgubben och hans klockor.

Såhär:
IMG_9356.JPG
IMG_9357.JPG

Stora Kopparbergs Bruks-loggan (eftersom jag uppfostrat henne rätt), boett så crisp som de kan bli. Snygga boetten också, med borstad sida och blank glasring. NOS vattenbuffelband och originallåda och spänne. Originalkrona och glas såklart, sen är det 1030-verk i den också.
Blir hon inte glad för den nu, så kan hon i alla fall komma ihåg farsgubben och hans klockor.
Grymt bra! En utmärkt present! Tror nog den kommer gå hem, eftersom den har den enkla, avskalade looken som DW har.

Tillbaka
Topp