ittam
Guld
Klickfjäder och spärrhjul är det som behöver vara ok, resten spelar ingen roll..Tror jag såg en 782 oxå som var saknas lite delar på. Om du bara behöver clickfjäder och spärrhjul.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Klickfjäder och spärrhjul är det som behöver vara ok, resten spelar ingen roll..Tror jag såg en 782 oxå som var saknas lite delar på. Om du bara behöver clickfjäder och spärrhjul.
Om det är brequet spiral så är det samma som i 260 och 262 och 281.Om jag förstått det rätt så bör balans vara samma för Omegas 30T2 som för 260-265 och 280-284, finns det ngn Omegakunnig som kan bekräfta detta?
Tack för hjälpen!Om det är brequet spiral så är det samma som i 260 och 262 och 281.
VassegooTack för hjälpen!
Sugen på att börja skruva?Vassegoo
I den måttliga grad att jag inte ens skruvar av däcken på bilen och byter, de får andra göraSugen på att börja skruva?
Du borde pröva, bland det roligaste jag gjort Och så har man förmånen att få så jäkla bra hjälp från killarna i den här tråden!I den måttliga grad att jag inte ens skruvar av däcken på bilen och byter, de får andra göra
Om jag hade gjort det, hade jag lossat visare och tavlan från verket innan jag limmar och använt en nål för att applicera lim på index. Kanske avskärmat resten av tavlan med ngn plast/gladpack för att inte riskera att lim hamnar på tavlan. Jag har aldrig limmat index, men jag skulle kanske ta ngt flyktigt superlim som jag tar en mikroskopisk droppe av.Tja, det hände idag, index för 7 lossnade. Tänkte fixa själv, är det ta ut urverket, tavlan sedan limma fast? Och vilket lim använder jag? Tack
Byta däck?Du borde pröva, bland det roligaste jag gjort Och så har man förmånen att få så jäkla bra hjälp från killarna i den här tråden!
Byta däck är bland det tråkigaste som finns! Slutade med det sen jag sparkade av en fd kärra från domkraften då skiten rostat fast.. Endast en bult gick av.. fanns ju tre kvar!Byta däck?
Skojar bara. Nä, jag har inget tålamod för pillet tyvärr, så jag följer tråden bara
Är det den som har sk wig wag arm. http://watchguy.co.uk/service-omega-constellation-168-047-calibre-1001/Fick ju tag på den här rackaren förut. Har ett litet bekymmer med den. När jag drar ut kronan så finns bara ett läge, datumläget. Den ska ju klicka ut ett hack till för tidsinställning men det gör den inte. Har ni någon känsla av vad det kan vara? Har inte fått isär den helt så är lite osäker på urverket men tror det är cal 1001 och det kan vara delad bom. Rena fortnox att komma åt urverket på den här .
Kan det vara ett FHF 150, verkar finnas många varianter!Tjo! Behöver identifieringshjälp! Jag gissar att detta är ett felsabaserat Midoverk..men vilken cal? Står inte någonstans och har gått igenom typ varenda manuella mido och felsaverk på bidfun. Någon som vet? Är alltså manuellt med subsekund. Tack snälla! Vågar inte skruva isär förens jag vet ifall jag kan hitta delar!
Ser ut som ett Felsa. Kanske ett 294 . Dom brukar vara rätt vanliga .Tjo! Behöver identifieringshjälp! Jag gissar att detta är ett felsabaserat Midoverk..men vilken cal? Står inte någonstans och har gått igenom typ varenda manuella mido och felsaverk på bidfun. Någon som vet? Är alltså manuellt med subsekund. Tack snälla! Vågar inte skruva isär förens jag vet ifall jag kan hitta delar!
Kan det vara ett FHF 150, verkar finnas många varianter!
Var @rogart-63 som tipsa mig, jag har ett projekt som väntar på ny balans. Är på väg från England !
Lite hjälp för identifikation !
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&FHF_150_0
Ser ut som ett Felsa. Kanske ett 294 . Dom brukar vara rätt vanliga .
Ska kolla på datorn så ser jag bättre. Stötsäkringarna ser ju ut som på Felsa verket .Tack pojkar men dessvärre inget utav dem! Kolla på bryggan till gånghjulet som ligger/böjer sig runt balansen.
Yes och det är absolut ett felsa eller felsabaserat. Är ju även ett "F" på tavelsidan men inget calibernr någonstans.Ska kolla på datorn så ser jag bättre. Stötsäkringarna ser ju ut som på Felsa verket .
Lövet runt Felsa brukar vara samma som ETA och AS . Det är inte en Förster?Yes och det är absolut ett felsa eller felsabaserat. Är ju även ett "F" på tavelsidan men inget calibernr någonstans.
På detta 294 (sniott från nätet) så är F.et annorlunda och cal står under F men inte på min.
Nämen precis, konstigt F! De har mig veterligen inte gjort verk för Mido och har inte de FB som logo? Är ju väldigt likt Felsa 294 och har försökt leta i den serien och runt om men fan alltså hittar inte rätt!Lövet runt Felsa brukar vara samma som ETA och AS . Det är inte en Förster?
Gamla Felsa loggan http://www.mikrolisk.de/show.php/280/letter_FNämen precis, konstigt F! De har mig veterligen inte gjort verk för Mido och har inte de FB som logo? Är ju väldigt likt Felsa 294 och har försökt leta i den serien och runt om men fan alltså hittar inte rätt!
Snyggt, tack! Vet ej men tror det! Men så jäkla skumt att jag inte hittar något som ser likadant ut.Gamla Felsa loggan http://www.mikrolisk.de/show.php/280/letter_F
Mido brukar ha lite fuffens för sig. Med egna stötsäkringar m.m Är det ett 10,5 ligne verk?
Ganska säker på att det är någon variant på ett Felsa 71. Men kan som vanligt ha fel........Tjo! Behöver identifieringshjälp! Jag gissar att detta är ett felsabaserat Midoverk..men vilken cal? Står inte någonstans och har gått igenom typ varenda manuella mido och felsaverk på bidfun. Någon som vet? Är alltså manuellt med subsekund. Tack snälla! Vågar inte skruva isär förens jag vet ifall jag kan hitta delar!