Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ett tipps!Jo visst är det så att det blir både billigare och enklare att leta donatorer men det är ju samtidigt nån kreativ nerv som är lite för nyfiken och se vad man kan klara av att göra. Jag är samtidigt allt för medveten om att jag har många moment att behärska innan det är dags att ta fram svarven. Men nog tusan vore liiiiiteeee coolt....
Jag bara visste att du skulle veta detta. Levererar som vanligt! Stort tack!Det skall vara 29,5 mm men Cousins glas är opålitliga och det är bäst att köpa både en och ett par storlekar större samtidigt.
Jag har en bunt 280 liggande så det var bara att plocka ut glaset och mäta, så kunnig är jag.Jag bara visste att du skulle veta detta. Levererar som vanligt! Stort tack!
Alla sätt är bra!Jag har en bunt 280 liggande så det var bara att plocka ut glaset och mäta, så kunnig är jag.
Har 394 batterier om du behöver .Hemma med förkylning så då passade det bra att jag hade en risig 8222-7009 som behövde en uppfräschning. 65kr kostade skönheten.
Tog ur verket (såg ut som nytt), slipade och polerade kristallen innan hela alltet hamnade i ultraljudstvätten.
Känner mig nöjd, kan även passa sambon, kronan är väldigt liten och nätt.
Får hoppas att den kickar igång med batteribyte. Var köper ni batterier? Verkar heta 394.
Edit: såg nu att den är från 1980, så årsklocka för henne med, lite kul.
Hej, tack så mycket, men gjorde en snabbgoogling och insåg att det var ganska enkelt att hitta i butik, så det löser sig.Har 394 batterier om du behöver .
Hej, jag är gärna med på en bit Rodico om det går för sig =)Tog hem lite Rodico och Polywatch om det är nån som behöver. Men gissar att det dröjer tills efter jul innan det är här.
Borde komma idagarna . Men med PN leveranserna innan jul vet man aldrig hur det är.Hej, jag är gärna med på en bit Rodico om det går för sig =)
Jag söker också efter lupp samt verkhållare, ifall någon har till salu.
Vad gör du förutom att separera verk och tavla från boett?Dagens fix
Trevlig!Ingen jul utan Ernest, Ernest Borel alltså!
Stort tack till @PetriS och @rogart-63 för hjälp delar!
Sitter till och med en original krona på, om än en sliten.
Kollat dagaz?Hej! Kan vara lite felplacerad fråga det här (ta bort den i så fall) men är det någon som har sett en vit urtavla till en SKX007? Dvs en urtavla som kommer se ut likt en explorer 2 Polar!
Finns en klocka som heter Sharkey. Med stålboett och NH36 verk. Finns med vit tavla.Hej! Kan vara lite felplacerad fråga det här (ta bort den i så fall) men är det någon som har sett en vit urtavla till en SKX007? Dvs en urtavla som kommer se ut likt en explorer 2 Polar!
Cylindergång kallas det tror jag . Grymt jobbat .
Julklapp till svärmor. Restaurering av en gammal släktklenod. Skall sanningen fram borde det nog bytts både en och två lagringsjuveler men verket är i alla fall rent och gången är stark med en härlig klang.
Första verket jag skruvat i som saknat gånghake. Gånghjulet som är lite speciellt driver balansen direkt istället.
Timegraphern sa tvärt nej av någon anledning. Trotts att verket låter väldigt välmående och verkar hålla tiden fint är det bara en hagelsvärm på skärmen.
Såg den med, super snygg! Men passar den till en skx007a?
Gött och tack för svar! Hittade dock bara den här: https://www.amazon.com/Automatic-wr...pi=AC_SX236_SY340_QL65&keywords=sharkey+watch Har du koll på referens?Finns en klocka som heter Sharkey. Med stålboett och NH36 verk. Finns med vit tavla.
Sitter ett 7S26 verk i din SKX007 så det bör passa.Såg den med, super snygg! Men passar den till en skx007a?
Jag hitta denna när jag kolla häromdagen. https://www.ebay.com/itm/Sharkey-SK...hash=item41f6917fe8:m:mcPzh1aRtwCSOYpEn9rlkuwGött och tack för svar! Hittade dock bara den här: https://www.amazon.com/Automatic-wr...pi=AC_SX236_SY340_QL65&keywords=sharkey+watch Har du koll på referens?
Kul! Väldigt cool. Synd att inte indexen är runda dock, men väldigt cool!Jag hitta denna när jag kolla häromdagen. https://www.ebay.com/itm/Sharkey-SK...hash=item41f6917fe8:m:mcPzh1aRtwCSOYpEn9rlkuw
Svårt att se på bilden . Men ser ut som ett jack i spolen . Du kan testa om du har motstånd i spolen med en testinstument . Har nog några gamla verk annars vi kan plocka en ny spole ifrån .Någon som har tips på vad som kan vara fel på ett sådant Quartz-verk, har bytt batteri men står fortfarande still?