Där e dem som finns i närheten och den som det står 130x9.5 är tom.Rackarns!och den över var förståss inte 130×10 utan 135×nånting?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Där e dem som finns i närheten och den som det står 130x9.5 är tom.Rackarns!och den över var förståss inte 130×10 utan 135×nånting?
Otur!men jätte tack iaf!mycker snällt av dig då hör jag med Rogart om de guldiga..Där e dem som finns i närheten och den som det står 130x9.5 är tom.
Har en sådan på ingång, med vad jag tror originalvisare. Och de stämmer med din minutvisare. Behöver inte dom, så du får dom om det passar herrnHej på er!jag håller på och ska serva en Siduna och vet inte vad det är för verk?jag skulle behöva jaga rätt på visare till den och eventuellt tavla men som sagt visare för det ser ut att var tå olika tim och minut?nån som vet viljet verk det är och om nån har reserv visare att sälja så blev jag super glad.trevlig Lördag på er för övrigt!
Tackar!men behöver du inte visarna själv?om du kan avara dom så köper jag de gärna!super bussigt isåfall!Har en sådan på ingång, med vad jag tror originalvisare. Och de stämmer med din minutvisare.
Haha, du ska alltid vara värst
Allt för en kompis vet du. Skicka PM med adress så skickar jag då de landar i min lådaTackar!men behöver du inte visarna själv?om du kan avara dom så köper jag de gärna!super bussigt isåfall!
Super bussigt!pm är på ingång!Allt för en kompis vet du. Skicka PM med adress så skickar jag då de landar i min låda
Haha va, värst? nej det var ingen show off utan mer att jag inte visste vilka visare som söktes.. mer lathet om något!du ska alltid vara värst
Lathet är en bra förmåga, försöker själv leva efter denHaha va, värst? nej det var ingen show off utan mer att jag inte visste vilka visare som söktes.. mer lathet om något!
Snyggt jobbat!den är ju tokfin nu!Projektet jag under året älskat. Som fått mig att tappa nappen, hatat och nästan lagt av. Tagit paus, bitit ihop o kommit igen och sedan repeterat proceduren några gånger. Nu sitter den äntligen på armen. När jag köpte den för ett år sen ramlade den formligen isär. Fick kronan i näven. Skruvar saknades inuti. Gången skiftade mellan typ tre symtom under turen över displayen på timegraphern. Sprätte bort juveler, fjädrar o skruvar mm o fick leta nya. Visarna var krokiga o saknade lume. Lilla visaraxeln var krokig. Krona o axel var körda. Skall jaga rätt på en snäppet större krona bara nu men först vill jag använda den lite. Den går absolut inte perfekt men för att ha gjort resan det har inneburit kan jag i dagsläget inte ha gjort det bättre. Både Timegraphern och jag själv ger godkänt. En lärorik resa och tackar för alla svar på dumma frågor som fått ställas. Om någon vet vad det är för modell är jag riktigt nyfiken. Tills vidare går den under namnet Hamilton Mystery. Hade ett passande band men skall slöjda nåt bättre när tid ges. Nu mot nästa projekt i kön.
Sisådär!Siduna monterad och tickar så fint!nu är det bara boett putts och montering av tavla och visare sen!trevligt verk att jobba med faktiskt!
Jag tackar!den ser helbra ut tycker jag,fina visare som blir perfekt ju och kronan går ju att jaga rätt på senare med så det är inga bekymmer!
Då väntar du på denna. Och vad tror du om storleken, tycker den ser liten ut!?
Och ser att du även behöver kronan
Synd att dela på klocka och krona, så den får åka medJag tackar!den ser helbra ut tycker jag,fina visare som blir perfekt ju och kronan går ju att jaga rätt på senare med så det är inga bekymmer!
Jamen behövde inte du bom och krona?om inte så fantastiskt snällt av dig!Synd att dela på klocka och krona, så den får åka med
Finns fler i loten jag vannJamen behövde inte du bom och krona?om inte så fantastiskt snällt av dig!
Jag är oerhört tacksam!får se hur jag kan återgälda det!Finns fler i loten jag vann
+1 på den!Vår fina tråd alltså, det är ovärderligt när man behöver hjälp och delar!
Ska försöka få loss kronan så jag kan lyfta upp verket, ska man skruva på den lilla lilla skruvan intill kronan?Är det spår eller hål i verkringen . Kanske ska sitta ett på hållare rakt igenom ändå ? Kan du lyfta ur kanske och ta en bild på hållaren där skruven är .
Hur ska en sådan hållare se ut?Det ser ju faktiskt ut att ha varit en hållare som går igenom verkringen och fäster mot boetten. Gäller bara å hitta nåt som passar. Det är du inte ensam om. Kallar saker för allt möjligt. Viktigaste är väl att vi vet vad det är vi pratar om.
Typ dessa. Som är till ett ETA verk.Hur ska en sådan hållare se ut?
Vad ska jag söka på för att hitta vad jag letar efter?
Tack, då ska man få tag på rätt storlek också. Hur vet man det?Typ dessa. Som är till ett ETA verk.
Kan nog vara olika från klocka till klocka. Jag köpte ett kit med olika hållare till ETA 2824 på Ebay. Som jag brukar fila till eller bocka till så dom passar.Tack, då ska man få tag på rätt storlek också. Hur vet man det?
Ska enligt tidigare ägare vara ett Felsa 1560 verk