• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens fix och trix!

Rackarns!och den över var förståss inte 130×10 utan 135×nånting?:)
Där e dem som finns i närheten och den som det står 130x9.5 är tom.
IMG_20190202_190943.jpg

• Like
Reactions: Beo
Hej på er!jag håller på och ska serva en Siduna och vet inte vad det är för verk?jag skulle behöva jaga rätt på visare till den och eventuellt tavla men som sagt visare för det ser ut att var tå olika tim och minut?nån som vet viljet verk det är och om nån har reserv visare att sälja så blev jag super glad.:Dtrevlig Lördag på er för övrigt!:)
20190202_153546.jpg
20190202_153516.jpg
Har en sådan på ingång, med vad jag tror originalvisare. Och de stämmer med din minutvisare. Behöver inte dom, så du får dom om det passar herrn:)

Projektet jag under året älskat. Som fått mig att tappa nappen, hatat och nästan lagt av. Tagit paus, bitit ihop o kommit igen och sedan repeterat proceduren några gånger. Nu sitter den äntligen på armen. När jag köpte den för ett år sen ramlade den formligen isär. Fick kronan i näven. Skruvar saknades inuti. Gången skiftade mellan typ tre symtom under turen över displayen på timegraphern. Sprätte bort juveler, fjädrar o skruvar mm o fick leta nya. Visarna var krokiga o saknade lume. Lilla visaraxeln var krokig. Krona o axel var körda. Skall jaga rätt på en snäppet större krona bara nu men först vill jag använda den lite. Den går absolut inte perfekt men för att ha gjort resan det har inneburit kan jag i dagsläget inte ha gjort det bättre. Både Timegraphern och jag själv ger godkänt. En lärorik resa och tackar för alla svar på dumma frågor som fått ställas. Om någon vet vad det är för modell är jag riktigt nyfiken. Tills vidare går den under namnet Hamilton Mystery. Hade ett passande band men skall slöjda nåt bättre när tid ges. Nu mot nästa projekt i kön.
7F906116-EF71-4D3E-A677-224AD7EFF7F1.jpeg
3BD99560-6881-4006-A975-EB14C177987C.jpeg
AC2D6616-B543-4381-A274-BF9405FE038A.jpeg

Projektet jag under året älskat. Som fått mig att tappa nappen, hatat och nästan lagt av. Tagit paus, bitit ihop o kommit igen och sedan repeterat proceduren några gånger. Nu sitter den äntligen på armen. När jag köpte den för ett år sen ramlade den formligen isär. Fick kronan i näven. Skruvar saknades inuti. Gången skiftade mellan typ tre symtom under turen över displayen på timegraphern. Sprätte bort juveler, fjädrar o skruvar mm o fick leta nya. Visarna var krokiga o saknade lume. Lilla visaraxeln var krokig. Krona o axel var körda. Skall jaga rätt på en snäppet större krona bara nu men först vill jag använda den lite. Den går absolut inte perfekt men för att ha gjort resan det har inneburit kan jag i dagsläget inte ha gjort det bättre. Både Timegraphern och jag själv ger godkänt. En lärorik resa och tackar för alla svar på dumma frågor som fått ställas. Om någon vet vad det är för modell är jag riktigt nyfiken. Tills vidare går den under namnet Hamilton Mystery. Hade ett passande band men skall slöjda nåt bättre när tid ges. Nu mot nästa projekt i kön.
7F906116-EF71-4D3E-A677-224AD7EFF7F1.jpeg
3BD99560-6881-4006-A975-EB14C177987C.jpeg
AC2D6616-B543-4381-A274-BF9405FE038A.jpeg
Snyggt jobbat!den är ju tokfin nu!:)

Det ser ju faktiskt ut att ha varit en hållare som går igenom verkringen och fäster mot boetten. Gäller bara å hitta nåt som passar. Det är du inte ensam om. Kallar saker för allt möjligt. Viktigaste är väl att vi vet vad det är vi pratar om.

Det ser ju faktiskt ut att ha varit en hållare som går igenom verkringen och fäster mot boetten. Gäller bara å hitta nåt som passar. Det är du inte ensam om. Kallar saker för allt möjligt. Viktigaste är väl att vi vet vad det är vi pratar om.
Hur ska en sådan hållare se ut? :)
Vad ska jag söka på för att hitta vad jag letar efter?

Tillbaka
Topp