ittam
Guld
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Osco_66Nån som vet vad detta är för verk? Står OS 66 på den.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Osco_66Nån som vet vad detta är för verk? Står OS 66 på den.
Hitta ingen balans som var hel. Hitta 3 verk i olika skick men ingen hade en komplett balans tyvärr.Tror du det går ta bryggan från det första och balansen från det andra?
Hittade ett skrotverk i frankrike vars balans tydligen är ok, så jag köper den då. Men ett supertack för din tid vännen!!!Hitta ingen balans som var hel. Hitta 3 verk i olika skick men ingen hade en komplett balans tyvärr.
Eller 99 SO?Nån som vet vad detta är för verk? Står OS 66 på den.
Det finns en risk att de går av, ja. Men det går att rikta dem om du känner dig tillräckligt stadig för det. Har själv rätat ut ganska många bandhorn utan att bryta av något. Jag hade, om jag var du, försökt rikta bandhornen.jag har den här Certinan som jag är otroligt glad i. Testade att lägga det här meshbandet för att se hur det skulle bli och det ser riktigt schysst ut tycker jag
Trist nog är bandhornen rätt skeva, det ena är 17,5 mm och det andra 16,5 lite drygt (de var 18 från början).
Vågar man böja dem lite med en tång eller är det risk att de bryts av?
Det finns en risk att de går av, ja. Men det går att rikta dem om du känner dig tillräckligt stadig för det. Har själv rätat ut ganska många bandhorn utan att bryta av något. Jag hade, om jag var du, försökt rikta bandhornen.
Du kan testa försiktigt med en bra tång. Annars kan du sätta fast bandhornet i ett välpassat skruvstäd och böja genom att hålla i boetten. Men en tång borde fungera.Hmm vet inte om jag vågar med en tång, är lite för rädd om klockan...
Hur skulle du gå till väga med att rikta?
Har tyvärr inte tillgång till skruvstäd så tror det får bli tång. kanske testar lite försiktigt ikväll..Du kan testa försiktigt med en bra tång. Annars kan du sätta fast bandhornet i ett välpassat skruvstäd och böja genom att hålla i boetten. Men en tång borde fungera.
jag har den här Certinan som jag är otroligt glad i. Testade att lägga det här meshbandet för att se hur det skulle bli och det ser riktigt schysst ut tycker jag
Trist nog är bandhornen rätt skeva, det ena är 17,5 mm och det andra 16,5 lite drygt (de var 18 från början).
Vågar man böja dem lite med en tång eller är det risk att de bryts av?
+1 på Johans förslag! Jag har nyligwn på en exakt likadan modell riktat tbx ena bandhornet då jag råkade böja till det när jag skulle skruva upp baklock. Jag satteskyddsplast några lager och riktade sedan med en tång. Kan påpeka att på en annan bandhornsmodell gick det inte lika bra men på denna var det cool. Lycka till!Det finns en risk att de går av, ja. Men det går att rikta dem om du känner dig tillräckligt stadig för det. Har själv rätat ut ganska många bandhorn utan att bryta av något. Jag hade, om jag var du, försökt rikta bandhornen.
Du kan testa försiktigt med en bra tång. Annars kan du sätta fast bandhornet i ett välpassat skruvstäd och böja genom att hålla i boetten. Men en tång borde fungera.
+1 på Johans förslag! Jag har nyligwn på en exakt likadan modell riktat tbx ena bandhornet då jag råkade böja till det när jag skulle skruva upp baklock. Jag satteskyddsplast några lager och riktade sedan med en tång. Kan påpeka att på en annan bandhornsmodell gick det inte lika bra men på denna var det cool. Lycka till!
Grymt!Vill bara belysa andan i vår fina lilla del av forumet
Och ett supertack @Beo för den fina ryssen. Passar bra i samlingen
Tack själv och det var så lite!roligt art kunna sprida lite glädje med så enkla medel!Trevlig helg alla trix o fixare!Vill bara belysa andan i vår fina lilla del av forumet
Och ett supertack @Beo för den fina ryssen. Passar bra i samlingen
Visst har vi "fix o trixare" stor glädje och nytta av varandra KS när det är som bäst..Tack själv och det var så lite!roligt art kunna sprida lite glädje med så enkla medel!Trevlig helg alla trix o fixare!
+1 på den!tack till alla som är med och förgyller tråden!och ni som är så snälla och orkar med alla frågor och delar med er av er kunskap!Visst har vi "fix o trixare" stor glädje och nytta av varandra KS när det är som bäst..
Osco 66?Nån som kan gissa ursprunget på denna lilla lustiga gånghake vinner detta lilla städ. Bra att ha till mycket.
Haha smart!Osco 66?
Haha, men säkert fel!!Haha smart!
Ricoh ?Nån som kan gissa ursprunget på denna lilla lustiga gånghake vinner detta lilla städ. Bra att ha till mycket.
Grattis Ola. Det var inte så svårt som jag trodde det skulle vara. Precis ett Ricoh 61 verk är det. Städet kommer på posten. Får hitta på nåt svårare till nästa gång.Ricoh ?
Haha, men säkert fel!!
Ricoh ?
Grattis Ola. Det var inte så svårt som jag trodde det skulle vara. Precis ett Ricoh 61 verk är det. Städet kommer på posten. Får hitta på nåt svårare till nästa gång.
Är ju en pippifågel jue!Nån som kan gissa ursprunget på denna lilla lustiga gånghake vinner detta lilla städ. Bra att ha till mycket.
ahahahah Såklart!Är ju en pippifågel jue!