Ska se om jag hittar något, är de helt raka eller är de lite böjda?Kan nog vara olika från klocka till klocka. Jag köpte ett kit med olika hållare till ETA 2824 på Ebay. Som jag brukar fila till eller bocka till så dom passar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska se om jag hittar något, är de helt raka eller är de lite böjda?Kan nog vara olika från klocka till klocka. Jag köpte ett kit med olika hållare till ETA 2824 på Ebay. Som jag brukar fila till eller bocka till så dom passar.
Kan du mäta på ett ungefär så kan jag skicka dig ett par stycken. Har lite olika men dom flesta är böjda .Ska se om jag hittar något, är de helt raka eller är de lite böjda?
Bör bara vara typ 3mm på längden och 2mm bredKan du mäta på ett ungefär så kan jag skicka dig ett par stycken. Har lite olika men dom flesta är böjda .
Nån av dessa bör väl funka? Skicka mig ett Pm så¨lägger jag dom i ett kuvert.Bör bara vara typ 3mm på längden och 2mm bred
Hej @rogart-63 nu har jag kollat efter glas, hittade som var 45,7mm och 46,0mm. Jag skickar dom till dig i veckan, hör av dig om storleken inte stämmer !Låg en sån på Tradera för ett tag sen . Rejäl pjäs . Jag söker ett glas till ett fickur . Kanske finns nåt i gömmorna . 45,8 tror jag .
Tack snälla . Tror det kan funka. Tror man får limma glaset ändå så det blir kalas . Ska sitta på min farfars gamla Hampden fickur från anno dazumal.Hej @rogart-63 nu har jag kollat efter glas, hittade som var 45,7mm och 46,0mm. Jag skickar dom till dig i veckan, hör av dig om storleken inte stämmer !
Snart på väg !Tack snälla . Tror det kan funka. Tror man får limma glaset ändå så det blir kalas . Ska sitta på min farfars gamla Hampden fickur från anno dazumal.
Så bommen försvann eller är den på g?Projekt lös trasig axel i krona med Alun ! Sökte för att veta blandning och gjorde en hållare av plast för att inte doppa hela kronan, är en dykar krona till Citizen Aqualand så sitter fjäder i den !
Såg ut så här innan och efter tre dygn likadan, så jag tänkte att axeln med var rostfri !
Och lekte lite med min Biltema ”Drumel”, kapskiva testa att görs spår värma för att skruva ur. Gick ej, för smått....
Testa sedan att slipa av kronan för att få tag i axeln med liten tång.... Resultat 2-3 mm kortare axel
Inte hoppfull men lade den i alun lösningen igen efteråt !
Och nu när jag kolla har axeln börjat ändra färg !?! Undra om slipningen tog bort något skikt Alunen inte bet på oxiderar ytan på stål ihop ?
Nåja nytt hopp, håller tummarna för djup gänga så min avkortning är ok !
Är inte försvunnen men har börjat rosta, innan var den lika Dan !Så bommen försvann eller är den på g?
Ser ut att vara nåt ETA relaterat. Eta lövet under loggan.Någon som har koll på vad detta är för verk?
Hittar inget som stämmer med 38 bland ETAverken, men kan ha missat något. Känner inte igen loggan heller...Ser ut att vara nåt ETA relaterat. Eta lövet under loggan.
Enda jag känner igen är lövet. Det sitter ju samma på FHF och AS och ETA .Hittar inget som stämmer med 38 bland ETAverken, men kan ha missat något. Känner inte igen loggan heller...
Tror det är ett Felsa 391.Enda jag känner igen är lövet. Det sitter ju samma på FHF och AS och ETA .
Där är det ju!! Då ska man bara hitta ett sånt........
Hela verket eller bara nån speciell del? Kan ha i skrotlådan. Känns bekant men det gör dom nästan alla.Där är det ju!! Då ska man bara hitta ett sånt........
Balans med brygga tror jag ska räcka, tycker resten ser ok ut. Och skulle inte bli förvånad om du harHela verket eller bara nån speciell del? Kan ha i skrotlådan. Känns bekant men det gör dom nästan alla.
Ska kolla imorgon.Balans med brygga tror jag ska räcka, tycker resten ser ok ut. Och skulle inte bli förvånad om du har
Balans brygga kan jag lösa. Men saknar balans . Men har en låda med diverse verk att gå igenom. Undrade just vad Rodicon tagit vägenBalans med brygga tror jag ska räcka, tycker resten ser ok ut. Och skulle inte bli förvånad om du har
Jäklar, jag behöver oxå bulka upp mer med reservverk!Å
Nnn
Balans brygga kan jag lösa. Men saknar balans . Men har en låda med diverse verk att gå igenom. Undrade just vad Rodicon tagit vägen
Kan kanske räcka, har hittat komplett balans på bukten. Men känner jag mig rätt lär fjädern vara krökt innan jag fått ihop delarna.... Har hänt förr, men skam den som ger sigÅ
Nnn
Balans brygga kan jag lösa. Men saknar balans . Men har en låda med diverse verk att gå igenom. Undrade just vad Rodicon tagit vägen
Skulle även jag behöva. Har brutit upp ett ETA idag som var totalt upprostad i uppdragsdelen, men konstigt nog tickade verket bra då visarna tagits bortJäklar, jag behöver oxå bulka upp mer med reservverk!
Hitta ett verk till men det sakna balansbrygga. Mycket gamla verk som är svåra att veta vad det är? Har några lådor till med uppsorterade verk efter tillverkare.Kan kanske räcka, har hittat komplett balans på bukten. Men känner jag mig rätt lär fjädern vara krökt innan jag fått ihop delarna.... Har hänt förr, men skam den som ger sig
Tydligen en värstingfyndlåda du har, med lite tur kanske du hittar en guldtacka eller två...
Tror du det går ta bryggan från det första och balansen från det andra?Hitta ett verk till men det sakna balansbrygga. Mycket gamla verk som är svåra att veta vad det är? Har några lådor till med uppsorterade verk efter tillverkare.