Jag kollade min reserv men den ringen var 28mm..Svarvningen i boetten 27mm, höjden utan "vingar" 3mm och verket 26mm.
Så här ser originalet ut.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kollade min reserv men den ringen var 28mm..Svarvningen i boetten 27mm, höjden utan "vingar" 3mm och verket 26mm.
Vet du om det finns generik ringar att köpa någonstans? Har sökt men hittar bara i plast.. Lär ju slarva bort fler.Jag kollade min reserv men den ringen var 28mm..
Nej tyvär har jag ingen aning,men i värsta fall skulle det inte gå att klippa en ring och förminska?även kanske punkta och slipa till?Vet du om det finns generik ringar att köpa någonstans? Har sökt men hittar bara i plast.. Lär ju slarva bort fler.
Visst går det, bara de inte är för höga. Får se om Tissot/Certinagurun @Martin Lovasz hittar någon, annars gör jag såNej tyvär har jag ingen aning,men i värsta fall skulle det inte gå att klippa en ring och förminska?även kanske punkta och slipa till?
Min är 28×2 mm och står till förfogand om det skulle va så!Visst går det, bara de inte är för höga. Får se om Tissot/Certinagurun @Martin Lovasz hittar någon, annars gör jag så
Tackar jag för, men spar den tjänsten till senare. Kan fä större problem längre framMin är 28×2 mm och står till förfogand om det skulle va så!
Fick inte händelsevis med lite sånna verkhållarbrickor? Sumpade såklart en idag som inte återfinns på golvet...Fick dem på Tradera billigt då ingen såg värdet i dem.
Där fick ni!!! Inte för att det garanteras finnas en som passar dock...
Har du diameter på boetten så jag vet vad jag skall leta efter?
Hittade en som ser mycket lik ut som din men utskärning för bommen är lite mindre, det är lätt att fila till dock.Svarvningen i boetten 27mm, höjden utan "vingar" 3mm och verket 26mm.
Vad är det för klocka då det finns lite olika modeller?Fick inte händelsevis med lite sånna verkhållarbrickor? Sumpade såklart en idag som inte återfinns på golvet...
En äldre Tissot Visodate, här är den som är kvarVad är det för klocka då det finns lite olika modeller?
Du är en klippa för oss andra fixare Stort tack!!Hittade en som ser mycket lik ut som din men utskärning för bommen är lite mindre, det är lätt att fila till dock.
Jag lägger den i ett brev till dig så får du testa.
En himla ovanlig bricka det där och jag har bara en klocka med sådana liggande men de får du inte.En äldre Tissot Visodate, här är den som är kvar
Kan nog slaska fram en. Vilken är det du behöver, till automatmodulen?Nån som har en automat brygga till en Tissot 784-1 . Såg att bryggan till tissot T12 jag fick av @BRATTÅS var tappen av på .
https://klocksnack.se/threads/klocka-bortskänkes.116394/#post-2940290
Kan du skicka längdmått?En äldre Tissot Visodate, här är den som är kvar
1134 heter den . Framework for automatic device . Sitter det samma på 2481 verket kanske? Såg det nu när jag kolla pdf manual. Är det det så har jag såna liggande.Kan nog slaska fram en. Vilken är det du behöver, till automatmodulen?
Kan skicka om du behöver. Väldigt ovanligt att den är trasig. Sannolikt handhavande fel.1134 heter den . Framework for automatic device . Sitter det samma på 2481 verket kanske? Såg det nu när jag kolla pdf manual. Är det det så har jag såna liggande.
https://docs.google.com/viewer?a=v&...uY29tfHRlY2huaWNhbHxneDo2YjdjMDg1YjAwNzQ5OWVh
Piggen var avbruten och satt kvar i rotorn. Har du en liggande så vore det kanske lika lätt som att plocka sönder en 2481 . Den kanske oxå ska fixas en dag.Kan skicka om du behöver. Väldigt ovanligt att den är trasig. Sannolikt handhavande fel.
Skickar i eftermiddag.Piggen var avbruten och satt kvar i rotorn. Har du en liggande så vore det kanske lika lätt som att plocka sönder en 2481 . Den kanske oxå ska fixas en dag.
Vilket mått menar du? Längden på hela brickan? Isf se nedanKan du skicka längdmått?
Ska kolla senare idag om jag har en.Vilket mått menar du? Längden på hela brickan? Isf se nedan
TackSka kolla senare idag om jag har en.
Hade tyvärr ingen.Ska kolla senare idag om jag har en.
Ok! Men tack för att du kollade!Hade tyvärr ingen.
Har lite andra hållareVilket mått menar du? Längden på hela brickan? Isf se nedan
har några olika från ett set som jag köpte på Ebay . Dom är inte exakt samma längd och är inte insvängda i midjan. men det kanske funkar . Brukar ha en lite kickup i slutet på hållaren. jag har moddat en del såna att passa i andra verk när det saknas.Ok! Men tack för att du kollade!
Låter kanon! Kanske kan ta det med det andra vi har med varann att göraHar lite andra hållare
har några olika från ett set som jag köpte på Ebay . Dom är inte exakt samma längd och är inte insvängda i midjan. men det kanske funkar . Brukar ha en lite kickup i slutet på hållaren. jag har moddat en del såna att passa i andra verk när det saknas.
Kul Petri! Tumme upp och hoppas någon nappar!Jag skänker denna ( mot brevporto) till nån som just börjat eller vill testa på den underbara urmakarhobbyn.
En manuellt uppdragen, enkel klocka som fungerar.
Skicka pm om du vill ha den.
Kul Petri! Tumme upp och hoppas någon nappar!