• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens fix och trix!

Beo

Patek
Svarvningen i boetten 27mm, höjden utan "vingar" 3mm och verket 26mm.
Så här ser originalet ut.
Tissothållare.jpg
Jag kollade min reserv men den ringen var 28mm:oops:..
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Fick dem på Tradera billigt då ingen såg värdet i dem.

Där fick ni!!! Inte för att det garanteras finnas en som passar dock... :)

Har du diameter på boetten så jag vet vad jag skall leta efter?
Fick inte händelsevis med lite sånna verkhållarbrickor? Sumpade såklart en idag som inte återfinns på golvet...
 

rogart-63

Patek
Vilket mått menar du? Längden på hela brickan? Isf se nedan :)
EF8FB2F3-7EF9-423D-83CF-3DBAF3781288.jpeg
Har lite andra hållare
Ok! Men tack för att du kollade!
har några olika från ett set som jag köpte på Ebay . Dom är inte exakt samma längd och är inte insvängda i midjan. men det kanske funkar . Brukar ha en lite kickup i slutet på hållaren. jag har moddat en del såna att passa i andra verk när det saknas.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Har lite andra hållare

har några olika från ett set som jag köpte på Ebay . Dom är inte exakt samma längd och är inte insvängda i midjan. men det kanske funkar . Brukar ha en lite kickup i slutet på hållaren. jag har moddat en del såna att passa i andra verk när det saknas.
Låter kanon! Kanske kan ta det med det andra vi har med varann att göra :)
 

OnePhat

Rolex
2-Faktor
Verkar som mitt fix är lite under trådens standard men det bryr jag mig inte om. Tänker dela med mig iaf;)
Köpte den kanske bästa och roligaste klockan man kan hitta för under 400kr.
En Casio AE-1200WHD-1A eller Casio Royale. Det lite tråkiga är att dom satt specc sheeten på framsidan istället för baksidan av klockan och så kan vi inte ha det. Så här blev det.
737E0CFE-1788-4BFC-912B-F6D8FFF4EE53.jpeg

Sjukt mycket renare och lugnare för ögat.
 
Topp