ittam
Guld
Så lyxiga klockor har jag aldrig pillat med Kan ha kommit i någon skrotlot jag köpt någon gång. Verkar fungera bra, men subsekundtappaen är av så därför jag undrar..Utseendet på balans ruckarm och regulator påminner om Zenith verk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Så lyxiga klockor har jag aldrig pillat med Kan ha kommit i någon skrotlot jag köpt någon gång. Verkar fungera bra, men subsekundtappaen är av så därför jag undrar..Utseendet på balans ruckarm och regulator påminner om Zenith verk.
Skickar över ett kretskort.Jag tar gärna ett kretskort om du har . Jag beställde ett par nya från China . Men dom dök aldrig upp . Swishar hellre en slant än ber dom skicka nya .
Tavelsidan. Aldrig sett något liknande..Utseendet på balans ruckarm och regulator påminner om Zenith verk.
Ska kolla bestfit katalogen ikväll . Om ingen listat ut dt innan.
Tavelsidan. Aldrig sett något liknande..
Hitta tyvärr inget varken i bestfit eller i mina lådor. Likanr lite en alpina verk . Men tror det är nån gammalt verk som inte är märkt.Ska kolla bestfit katalogen ikväll . Om ingen listat ut dt innan.
Har också googlat som en tok, men inte löst gåtan. Fick för mig att det kanske var en variant av Revue 76, men tavelsidan var helt fel. Får jaga en FHF 150 i stället där alla måtten stämmer till det jag behöver verket tillHitta tyvärr inget varken i bestfit eller i mina lådor. Likanr lite en alpina verk . Men tror det är nån gammalt verk som inte är märkt.
Inte Revue 77 men däremot Revue 56 .http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Revue_56 Tror jag har nån FHF 150 annars i bra skick .Har också googlat som en tok, men inte löst gåtan. Fick för mig att det kanske var en variant av Revue 76, men tavelsidan var helt fel. Får jaga en FHF 150 i stället där alla måtten stämmer till det jag behöver verket till
Då lägger jag mer googlandetInte Revue 77 men däremot Revue 56 .http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&&2uswk&Revue_56 Tror jag har nån FHF 150 annars i bra skick .
Inte till favre Leuba men Vostok 24xx ser väl liknande ut om du inte hittar nån,det går att böja om lite för att justera.Ingen som sitter på en klick- fjäder till ett Favre Leuba 255?
Har en ask med olika storlekar av klickfjädrar .Ingen som sitter på en klick- fjäder till ett Favre Leuba 255?
Häftigt . 3D är nog det som vore mest lönsamt. Plastinject så lär man nog få tillverka ett gäng såna . Är det till för ett speciellt verk eller bara nåt liknande fast utan facken för bryggor och plattor.Nån som har en idé på hur man skulle kunna göra sådana här? Är det 3D print som gäller?
Tycker många av tvättkorgarna som finns känns lite till åren. Skulle vilja ha specifikt för vissa verk eller något med bättre fack, frågan är om plasten håller för tvättväskorna också.Häftigt . 3D är nog det som vore mest lönsamt. Plastinject så lär man nog få tillverka ett gäng såna . Är det till för ett speciellt verk eller bara nåt liknande fast utan facken för bryggor och plattor.
Jo man har ju sett att vissa plaster spricker eller blir sköra av olika rengöringsmedel. Men går ju 3D skriva i annat material än plast .Tycker många av tvättkorgarna som finns känns lite till åren. Skulle vilja ha specifikt för vissa verk eller något med bättre fack, frågan är om plasten håller för tvättväskorna också.
I någon lättmetall sen coating med något för skydd mot känsliga delar! Blir en dyr korg )Jo man har ju sett att vissa plaster spricker eller blir sköra av olika rengöringsmedel. Men går ju 3D skriva i annat material än plast .
Glaset ligger över verket . För att få bort det så måste du lossa bom och krona .Har denna Germa tank som jag skulle vilja använda den som det ser ut perfekta tavlan. Boetten är i fulmetall och ser ut därefter och glaset är sprucket så tanken är en donatorboett. Men är det ens möjligt, vad tror ni forumpysslare?
Det är ju lite speciell boettkonstruktion pga vattentät och jag vet inte ens hur jag får bort glaset?
Incabloc-fjädrar kommer i olika storlekar. Du får hitta en i rätt storlek och byta.Nu behöver jag trådens hjälp igen! Har ett Omega 591 som jag pysslar med. Det är bråttom pga av att den är en morgongåva till ett Bröllop. Nu vid återmontering av oljad ändsten gick incablock fjäder på ovansidan balansen av!! Aldrig hänt mig förut och hur fasiken får jag tag i en att byta med och är det krångligt som satan? Tack snälla! @rogart-63 @JohanSA @Martin Lovasz @Exxet mfl mfl!
Tack, ska göra det. Som jag förstår det så måste alltså blocket lyftas upp för fjäderns fötter sitter nedpressad i en skåra undertill? Fan fan.. Den skulle vara klar på lördag och jag har inte några fjädrar. Hittade denna tabell men fattar inte så mkt..Incabloc-fjädrar kommer i olika storlekar. Du får hitta en i rätt storlek och byta.
Ta loss spiralen och balanshjulet från kloven. Sedan måste du pressa ut blocket tillsammans med reglaget från undersidan. Minns inte hur 591 ser ut på undersidan men du kan ju ta en bild och lägga upp.
Håller mina tummar för dig!Tack, ska göra det. Som jag förstår det så måste alltså blocket lyftas upp för fjäderns fötter sitter nedpressad i en skåra undertill? Fan fan.. Den skulle vara klar på lördag och jag har inte några fjädrar. Hittade denna tabell men fattar inte så mkt..
Ja det stämmer.Tack, ska göra det. Som jag förstår det så måste alltså blocket lyftas upp för fjäderns fötter sitter nedpressad i en skåra undertill? Fan fan.. Den skulle vara klar på lördag och jag har inte några fjädrar. Hittade denna tabell men fattar inte så mkt..
Tack men vad stämmer? Står där vilken jag ska ha? Hittade ingen på cousins med dem numrerna iaf. Så här ser kloven ut på baksidan iaf, tack!:Ja det stämmer.
Du får kolla om du har något från skrotverk eller liknande i samma storlek.
Vet inte riktigt, jag brukar plocka ur ett incabloc-sortiment. Inte beställt enstaka.Tack men vad stämmer? Står där vilken jag ska ha? Hittade ingen på cousins med dem numrerna iaf. Så här ser kloven ut på baksidan iaf, tack!:
Tack Johan! Förhoppningsvis får någon mer hjälp av detta oxå. Jag verkar ha fått fram att det ska vara Omega 1344 inca fjädrar men inca i rätt storlek bör funka som du säger om jag bara hade kunnat hitta någon! Om någon kan tänkas ha idag och kan få iväg det på posten med rek idag vill jag gärna köpa!Vet inte riktigt, jag brukar plocka ur ett incabloc-sortiment. Inte beställt enstaka.
Den u-formade delen lär fungera som ett lås, sen är det bara att avlägsna blocket.
Tack, hur lossar jag krona och bom på denna? Är det något jag klarar själv som inte kan skruva i klockor?Glaset ligger över verket . För att få bort det så måste du lossa bom och krona .