Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja flera stycken, ditt gamla bl.a.! Okok! Rundad stans som är lika stor ish? Så här ser det ut på undersidan:Har du nåt stanställ? Aldrig gjort det på en Omega. Men borde gå att sätta tappen i en stans och slå på undersidan med en rundad stans. Hela pinnen bör gå ner i stansen så den vilar på avsatsen.
Ahh säkert en sån som skulle ha legat på nr.300 typ?En till dum fråga när jag ändå har er på tråden! Hur får jag upp mothåll mot rotoraxeln? Bryggan bygger upp luft under och resultatet nu blir ju bara att jag trycker ur rotorn snarare än "smetar" ut botten
Nu tänker du rättAhh säkert en sån som skulle ha legat på nr.300 typ?
Typiskt!Nu tänker du rätt
Går det inte sätta en stans i underdelen på dessa ställ?En till dum fråga när jag ändå har er på tråden! Hur får jag upp mothåll mot rotoraxeln? Bryggan bygger upp luft under och resultatet nu blir ju bara att jag trycker ur rotorn snarare än "smetar" ut botten
Hahaha genialt, tack!Går det inte sätta en stans i underdelen på dessa ställ?
Exakt tack!, sitter med ditt gamla boley oxå. Köpte ett Bergeon men har aldrig bytt till det då jag gillar det lilla Boley Nu ska jag hitta någon rund historia utan håll i för baksidan av rotoraxeln.. det var svårare!Typ så här. Nu är mitt ett Boley .
Känner du igen det?Typ så här. Nu är mitt ett Boley .
Jodå. Det borde ju funka. se bara till att du stödjer tappen på undersidan. Precis lagom så tappen går ner och vilar på avsatsen. Inte på bryggan.Känner du igen det?
Trodde jag gjorde det men den gick av på undersidan som du kan se ovanJodå. Det borde ju funka. se bara till att du stödjer tappen på undersidan.
Då var den säkert redan späckt. Det var därför den glappa.Trodde jag gjorde det men den gick av på undersidan som du kan se ovan
Absolut senast 9sep. första deadline var igår men har lyckats färlänga till bröllopsveckan. Tack jag gjorde det, frågade Micke alltså!Går säkert svarva en ny tapp . Hör med Micke på urdelar om han har nåt. När ska klockan vara färdig?
Hade gärna svarvat en om min svarv funkade . Den ena har remmen gått av på och den andra riktiga urmakare svarven är inte riktigt klar . Ringen som sitter runt tappen är den lös?Absolut senast 9sep. första deadline var igår men har lyckats färlänga till bröllopsveckan. Tack jag gjorde det, frågade Micke alltså!
Ah fattar! nej den ringen sitter på tappen, den är lixom stoppet på ovansidan.Hade gärna svarvat en om min svarv funkade . Den ena har remmen gått av på och den andra riktiga urmakare svarven är inte riktigt klar . Ringen som sitter runt tappen är den lös?
Ah fattar! nej den ringen sitter på tappen, den är lixom stoppet på ovansidan.[/QUOTE
Då måste den ju varit spräckt innan . Kan inte tänka att ett litet slag ska spräcka ringen. Hoppas micke har nån lösning.
Den där är inte svarvad i ett stycke!! Så där har du rätt..Ser faktiskt ut som någon har limmat en ring på en redan trasig axelmen jag vet inte 100.
Kom hem igår kväll, så nu kunde jag inte låta bli pillet mer!Metal ringen borde vara lös . Men kan sitta fast av gammal ärg . Om du lossar skruvarna och tar bort metal hållaren borde verket kunna komma ut .
Ska kika!Hilfe. Nån som har en hacking lever till en 2824-2 . Jag beställde hem fel. Fick en till en Sellita 1000. Och den har inte riktigt samma vinkel .
Ser inte så bra ut @rogart-63 .. lite modernt för mig tyvärr tror jag för att jag ska haSka kika!
Stop levern har nummer 9433 . Tack ändå . Jag beställer en på verkmästarna imorgon .Ser inte så bra ut @rogart-63 .. lite modernt för mig tyvärr tror jag för att jag ska ha
Hade bara en del till 2824 å det var denna
Jo jag förstod nästan det. Har gjort en ETA med liknande hacking pinne på en Candino.Stop levern har nummer 9433 . Tack ändå . Jag beställer en på verkmästarna imorgon .
Så här ser den ut btw
Om du tar ur verket och fotar inifrån, kan vara så att du behöver pressa ut det från insidan.Håller på och städar en dykare och behöver tips för att få av denna vridring. Går liksom inte att komma in under den. Hur gör jag?