Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Eller mekar man bara Seiko å klarar sig med en vinda .Eller så låter man bli att mecka Seiko för det är väl främst dom som har vänstervrid?![]()
800-900? 1200kr nya med lång frakttid.Vad kan man sälja en Timegrapher 1000 för? Lite sugen på att köpa en lite bättre 1900.
Ljudet på 1900 följer mikrofonen medans 1000 har ett digitalt ljud som låter likadant hela tiden. Går visserligen att stänga av men man kan diagnostisera lite med hjälp av ljudet. Om den slår dubbelslag tex.800-900? 1200kr nya med lång frakttid.
Vad är skillnaden mellan 1000 & 1900?
Hmm fattar inte riktigt. Min 1000 "klickar" i takt med grafen så att säga. Om den missar ett "slag" eller liknande hör man det.Ljudet på 1900 följer mikrofonen medans 1000 har ett digitalt ljud som låter likadant hela tiden. Går visserligen att stänga av men man kan diagnostisera lite med hjälp av ljudet. Om den slår dubbelslag tex.
Nä den låter likadant hela tiden . Det är ett inspelat ljud eller vad man kallar det .Hmm fattar inte riktigt. Min 1000 "klickar" i takt med grafen så att säga. Om den missar ett "slag" eller liknande hör man det.
Ett stansverktyg har jag lite smått börjat glo efter men inte riktigt haft supernöd eller kunskap för att använda för den delen heller men antar att det kommerNån som letar nå speciella verktyg? Börjar bli lite väl mycket här hemma. Har en 6mm svarv som är fullsmetad med tillbehör dock är supporten ej fungerande så det är frihand svarvning som gäller, behöver motor.
Har även patroner, trehands chuck, och prisma 8mm (lorch) även några stanställ juvelverktyg och glaspress. PM mvh
Mikroskop?Nån som letar nå speciella verktyg? Börjar bli lite väl mycket här hemma. Har en 6mm svarv som är fullsmetad med tillbehör dock är supporten ej fungerande så det är frihand svarvning som gäller, behöver motor.
Har även patroner, trehands chuck, och prisma 8mm (lorch) även några stanställ juvelverktyg och glaspress. PM mvh
Det kommer när du skaffat verktyget. Fattar inte hur jag klarade mg utan.Ett stansverktyg har jag lite smått börjat glo efter men inte riktigt haft supernöd eller kunskap för att använda för den delen heller men antar att det kommer![]()
Hojta gärna ifall du ser något prisvärtDet kommer när du skaffat verktyget. Fattar inte hur jag klarade mg utan.
Jag har låtit WD-40 verka ett tag och faktum är att jag fick loss skruven, efter lite meck. Verket är rätt rostangripet och dess värre var detentfjädern av. Får hoppas jag hittar lösning på detta och kan få ihop verket så småningom. Min dotter tjatar och vill börja använda klockan och det måste ju uppmuntras.Det här var en envis rackare, jag försökte dutta dit lite olja och lät oljan verka ett tag. Sen har jag nu försökt få loss skruven i över en timme, både med skruvmejsel och tång (svårt att få grepp om skruven), går inge vidare.
Nu har jag duttat dit WD-40, känns inte optimalt, men om det löser upp och lossar skruven så får jag i alla fall isär verket och kan tvätta rent allt. Funkar det inte, är det ju rätt kört ändå.
![]()
GJ! Verkligen gogogo klart dottern ska ha en riktig klocka!Jag har låtit WD-40 verka ett tag och faktum är att jag fick loss skruven, efter lite meck. Verket är rätt rostangripet och dess värre var detentfjädern av. Får hoppas jag hittar lösning på detta och kan få ihop verket så småningom. Min dotter tjatar och vill börja använda klockan och det måste ju uppmuntras.
![]()
![]()
Inte omöjligt att jag har en sån. Släng upp en bild så kan jag kolla. Har lite fhf delar som ligger lite huller om buller i en ask.Jag har låtit WD-40 verka ett tag och faktum är att jag fick loss skruven, efter lite meck. Verket är rätt rostangripet och dess värre var detentfjädern av. Får hoppas jag hittar lösning på detta och kan få ihop verket så småningom. Min dotter tjatar och vill börja använda klockan och det måste ju uppmuntras.
![]()
![]()
Vad schysst av dig, här är en bild på min, ser lite annorlunda ut?Lådan ser ut så här. Fint sorterat en gång i världen. Tills jag råka vända den uppochner. Men hitta 2 stycken som ser ut att vara rätt.![]()
![]()
![]()
Då tror jag denna är den rätta. 7,07 mm bred .Vad schysst av dig, här är en bild på min, ser lite annorlunda ut?
![]()
Helt otroligt att du hade en sån, ser ju rätt ut.Då tror jag denna är den rätta. 7,07 mm bred .![]()
![]()
Det är samma . Hittade en NOS i en förpackning så jag jämnförde dom. Låg ett par stycken i asken så jag märker upp dom jag hade liggande. Ett himla jobb å sortera.Helt otroligt att du hade en sån, ser ju rätt ut.
![]()
Många hoodies som fått sätta livet till?När helgen är tråkig haha. Kanske ska lägga upp dem på marknaden eller nått![]()
Nee köpte en filtMånga hoodies som fått sätta livet till?![]()
Riktig bra ide var det! Inte min ide dock, minns inte vem det var jag snodde den frånMånga hoodies som fått sätta livet till?![]()
Tjo! Satte precis ihop ett verk efter tvätt och det tickar vid första test. MEN det är en jäkla bergochdalbana i timegraphern gällande beatrate/tidshållning. Beat error går att stabilisera men beat rate är mellan -50 till +30 !!?? Någon som kan tänka sig orsaken? TACK!
Yes flera ggr faktisktAntar att du redan testat en avmagnetisering?
Japp! Kollade nu på morgon oxå över natten med oljor. Samma resultat fast tappat i tid så att säga. Droppar ner och har ett spann på typ 80-90s som den går upp och ned med. Ingen superamp direkt som småhoppar mellan 185-200.Är det i en och samma position du ser bergochdalbanan?