MrBeam
Basic
Förlåt jag är snurrig ikväll och skrev fel, jag menade storlek 30.5 - 30.6.Största jag hade som var i närheten var 35,1. Nåt sternkreuz varaint av ett Seiko glas.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Förlåt jag är snurrig ikväll och skrev fel, jag menade storlek 30.5 - 30.6.Största jag hade som var i närheten var 35,1. Nåt sternkreuz varaint av ett Seiko glas.
Tror det ska finnas . Kan kolla imorgonbitti .Förlåt jag är snurrig ikväll och skrev fel, jag menade storlek 30.5 - 30.6.
30,6 har jag ett . Skicka ett PM .Hitta ett 30,5 oxå .Förlåt jag är snurrig ikväll och skrev fel, jag menade storlek 30.5 - 30.6.
Kanske ultraljud med bara varmt vatten o diskmedel med tanke på plastdelarna, blir ju inte skitigare i varje fall, har lyft på locket på en 7t32:a och jösses.Tjena i tråden!
Jag har en Seiko 7T42 Chrono, som jag gillar skarpt! Men... Den har tagit ett batteri i halvåret på sistone, och mycket strul med Chrono delen.
Mätte strömförbrukning i går var över 10 micro ampere, skulle vara under 3 utan Chrono.
Plockade ner och mätte bara kretskort var 1,5 micro A, max var 1,8 så ok. Alla spolar var ok.
Men ganska mycket oljeklet samt damm i verket.
Har plockat ner det, men är ju mycket plast!
Så hur rengöra? Tål det ren Bensin? eller IPA?
Kanske bara Rodico?
Tacksam för tips!!!
Var några hjul i den!!!
Finns nog nåt skrot här . Mest sönder plockat . Men dom svarta skruvar till automstdelen har jag nya .Hejsan! Håller på att gå igenom ett ETA 2783 som inte riktigt ville gå ordentligt och upptäckte att det saknas en del skruvar mm, bl a till automatdelen och tom spärrhjulet satt utan skruv så jag tänkte höra om någon har ett gammalt 2783 liggandes som man kan få köpa loss?
7T32 är samma verk, men annat kretskort!Kanske ultraljud med bara varmt vatten o diskmedel med tanke på plastdelarna, blir ju inte skitigare i varje fall, har lyft på locket på en 7t32:a och jösses.
Låter fint, har skickat ett meddelande!Finns nog nåt skrot här . Mest sönder plockat . Men dom svarta skruvar till automstdelen har jag nya .
Snabblim och mutter funkar alltid. Och koka loss muttern/limmet, blir det limrester kvar på locket så Aceton till det sista.Tips på hur man får upp riktigt tröga bakboetter? Jag kämpar med de verktyg jag har (tre-käftad öppnare och boetthållare), men misslyckas och misstänker en hel del torkad smuts och annat. Kan man få hjälp av lösningsmedel och hur applicerar man isf? Bättre verktyg?
Behöver ta ur verket för att rengöra caset samt byta glas.
Tack på förhand.
Snabblim och mutter funkar alltid. Och koka loss muttern/limmet, blir det limrester kvar på locket så Aceton till det sista.
Läsvärd o lite rolig tråd: https://klocksnack.se/threads/rent-mjöl-i-påsen-men-jag-behöver-hjälp.12453/#post-222491Tips på hur man får upp riktigt tröga bakboetter? Jag kämpar med de verktyg jag har (tre-käftad öppnare och boetthållare), men misslyckas och misstänker en hel del torkad smuts och annat. Kan man få hjälp av lösningsmedel och hur applicerar man isf? Bättre verktyg?
Behöver ta ur verket för att rengöra caset samt byta glas.
Tack på förhand.
Tänk på att lösningsmedlet avdunstar, använd en förslutningsbar burk eller dylikt, kul att det funkadePrövade med en annan boett som suttit som berget, och det lyckades med polygripen till sist. Nu löser jag limmet och hoppas på minimal åverkan. Tack för tipset igen!
Det är ju sant. Det är mer ”dammet” jag oroar mig för. Finns en hel del möglig lysmassa som ser lite ”lös” ut.Ingen fara så länge som man inte sväljer ner för många partiklar men även då går det mesta rakt igenom. Skräckhistorierna är just det att man fått i sig för mycket radium i kroppen.
Håll mätaren några cm länge ifrån klockan så ser du hur fort det avtar med avstånd.
Enklaste är väl bara knipsa av bandstiftet och sätta dit ett nytt som fjädrar.Aldrig stött på detta problem.. stiftet är helt stumt från bägge håll. Vägrar verkligen fjädra in. Några tips? Är det bara våld som kommer göra det? Vill inte behöva bända upp den..
@theargonaut Hur får bort stiftet??
Smart! HahaEnklaste är väl bara knipsa av bandstiftet och sätta dit ett nytt som fjädrar.
Tyvärr inga direkta alternativ. Har gjort några större order. Ihop med några härifrån . Men facit i hand blev det både lite bökigt och kanske lika dyrt. Jag har nyttjat postnord en gång men det tog 5 veckor. Dom andra 2 har jag tagit UPS . Det har gått väldigt fort bägge gångerna. 2-4 dagar. Tullavgifter lite dyrare än Postnord. Men kan vara värt att ta det då det går fortare.Har inte varit inne i tråden på länge men vad är den samlade erfarenheten att handla från CousinsUK nu 3 månader efter Brexit? Har det dyk upp något alternativ inom EU?