rogart-63
Pandion
Och en ny luppHar gett mig på en liten Eterna damklocka. Smått är bara förnamnet och vete sjutton om jag reder ut det. Fick skaffa en 0,6 mejsel och skulle även behöva en annan verkhållare.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och en ny luppHar gett mig på en liten Eterna damklocka. Smått är bara förnamnet och vete sjutton om jag reder ut det. Fick skaffa en 0,6 mejsel och skulle även behöva en annan verkhållare.
![]()
Nej jag har ingen T G men har funderingar på en, men visst känns det konstigt att den sitter där den sitter, är det verkligen meningen att man ska hålla på och flytta fästet fram o tillbaks, man förstör väl fjädern efter ett tag.Du får ett annat svängningstal på den där. Frågan är ligger det rätt? Kanske. Har du timegrapher?
Vad är det för verk? är det ett kronograf verk? Hittar inte så mycket om det på google? Förutom Vulcain V59Inte ngn som sitter på en vulcain 59 harspring eller komplett balans att sälja?![]()
Nä tänkte att det var en longshot då det inte är supervanligt. De flesta vulcain verk är ju med alarm. Detta 59 är ett vanligt enkelt manuellt verk.Vad är det för verk? är det ett kronograf verk? Hittar inte så mycket om det på google? Förutom Vulcain V59
Har du provat att söka på "bezel"?Sorry men slänger in frågan här...
...
har försökt hitta bazel och nytt glas till en SEIKO SRP551K på nätet men helt utan framgång. Har ni några tips vart man kan leta? Dagaz och Yobokies har jag plöjt genom men inget hittat där. Kan vara jag som inte kan leta rätt, det är lika troligt det som något annat. Därför kära vänner vänder jag mig till er...er hjälp uppskattas...
Hahaha...helt rätt, är målet öppet ska man ju skjutaHar du provat att söka på "bezel"?
Sorry. Öppet mål.![]()
. Tricket verkar vara att lyfta klockan långsamt rakt upp medans man fortfarande håller ner knappen. Nu är klockan avmagnetiserad och tickar på som den skall. Nedan kommer bilder på avmagnetiseraren och timegrapher efteråt.
Det måste jag oxå göra, tack för bild!Återkommer till visarverktyg som diskuterades ett par sidor tillbaka. Köpte ett billigt par på Cousins. Som påpekats är dom lite för grova så det vara bara att ge sig på dom. Fixad till vänster och original till höger.
![]()
![]()
![]()
Konstiga är att den stanna på 40 sek när jag servat den . Rev ner och nu stannar den på 4 sek . Borde sitta nåt skit nånstans . På samma ställe . Fast nu i ett annat läge . Får ta fram stora luppen .Kolla sekundpinnen för det böjs eller går av i toppen mycket enkelt. Kolla även alla kuggar så de är fina på hjulen och det hamnar lätt något metallspån i kuggarna.
Är du helt säker på att du fått sekundvisaren i samma läge som innan demontering, om inte stannar den i ett annat läge...Konstiga är att den stanna på 40 sek när jag servat den . Rev ner och nu stannar den på 4 sek . Borde sitta nåt skit nånstans . På samma ställe . Fast nu i ett annat läge . Får ta fram stora luppen .
Så sant . Tänkte inte på detÄr du helt säker på att du fått sekundvisaren i samma läge som innan demontering, om inte stannar den i ett annat läge...
Nä. Den går bara sämre och sämre. Benägen att ge upp å sälla den till reservdelshögen. Undrar om fjädern är dålig? Om möjlig ännu sämre amplitud efter rengörning denna gång.Dubbelkolla alla kuggar och om alla pinnar är raka, annars får du börja byta delar.
haha coolt! Tack för bidraget i trådenVelcro/Nato-hybrid av gammalt spännband.
![]()
![]()
![]()
Tummen uppVelcro/Nato-hybrid av gammalt spännband.
![]()
![]()
![]()
Lite tålamod och lite jävlar anamma räcker långt! Man ska ju inte lura sig själv (inte jag iaf) att man är någon urmakare men många urmakarmoment går ju att lära sig hemmavid så att sägaÄr sjukt imponerad av er som håller på och meckar ur. En annan skulle med skakig hand och suddig blick förstöra vad som än kom i ens väg...