Tjena fixers! Skulle ni kunna vara vänliga att hjälpa mig förstå en sak?
Den som känner behovet att tala om för mig att inte köpa kinaverktyg har helt rätt och har nämligen gjort denna erfarenhet tidigare men återigen gått i fällan som, det verkar
Alltså om ni måste men det är inte nödvändigt att påtala..
Jag har två st gamla set "mainspring winders" av god kvalité men problemet är att "taggen" som ska hålla fjädern är nedslitna. Så jag har levt med mina flera år och tröttnat så jag fökll för frestelsen att testa billigare kinavariant. Fick precis hem dessa och kvalitén är över förväntan MEN de har en design jag inte fattar alls på just denna "tagg" . Den är nämligen urfräst ur "roten" och sticker således inte ut utanför "rotens" diameter!?! Hur ska jag då få grepp om fjädern?? Vansinne eller SBS!? Vad säger ni?
Fan ursäkta all dålig terminologi men på dessa grejer kan jag inte alls namnen men hoppas ni förstår ändå.
Bild1: "Taggen" som ska hålla fjädern men är urfräst ur "roten" och således ej går utanför diametern på roten.
Bild 2: Äldre där taggen ligger utanpå roten och därmed går in i fjäderns hål. Denna är dock lite nedsliten lixom är problemet med alla mina andra oxå samt skitsvårt att avgöra när man budar hem beggade verktyg!