Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag har tryckt egen text på befintliga tavlor till ett kompisgängMen jag läste i någon tråd om någon som tryckte en egen urtavla... Kontakta något "tampongtryckeri" och kolla. I så falla är det ju bara att tvätta rent, trycka nytt och lägga på ny lack![]()
Ja, men det var ju din jag lästeJag har tryckt egen text på befintliga tavlor till ett kompisgängmen det är ju inte riktigt samma sak då den enligt mig blir ytterligare ett steg trakasserad. tvätt steg 1, ommålning steg 2 osv
Bild or it didnt happen
![]()
Hehe jag gav det som förslag en gång oxå för länge sen men fick då svaret att det inte behövdes för de som hobbymeckade hade jobb nogKanske lite OT, men Är det några som hänger här inne som tar på sig servicejobb? Kanske borde finnas en egen tråd för det?
Tjusigt! Väl värt besväret! Hur känner du inför reluma visarna? Färgmatchade mot tavlan eller det bättre att behålla dom skeleton?Har stört mig lite på att gammalt lume från visarna lagt sig precis vid loggan på tavlan. Idag fick jag äntligen tummen ur och putsade bort med en mjuk pensel. Fick också bort lite av lumehögen mellan index kl 6 och 7. Mycket nöjd! Vaskade en liten verkshållarbricka men som ”tur” var hade jag ett extraverk jag köpt av @Strindberg
Före:![]()
Efter + extraverket:
![]()
![]()
![]()
![]()
Thanks! Samlar mod till visarna... lutar åt att låta lägga på nåt. Tror det lyfter iom att de är rätt tunna och syns dåligt mot tavlan nu.Tjusigt! Väl värt besväret! Hur känner du inför reluma visarna? Färgmatchade mot tavlan eller det bättre att behålla dom skeleton?![]()
Jag håller med! Jag är generellt för relume om man gör det med lite finess samt är ärlig med det vid ev försäljning samt att det går ju faktiskt att ta bort om man intw vill ha relumatThanks! Samlar mod till visarna... lutar åt att låta lägga på nåt. Tror det lyfter iom att de är rätt tunna och syns dåligt mot tavlan nu.
Jag testade att blanda vattenfärg i lume. Sandpapprade en brun färgbit och blandade pulvret i färdig lume ifrån panduro. Funkade riktigt braJag håller med! Jag är generellt för relume om man gör det med lite finess samt är ärlig med det vid ev försäljning samt att det går ju faktiskt att ta bort om man intw vill ha relumat![]()
Hehe jag gav det som förslag en gång oxå för länge sen men fick då svaret att det inte behövdes för de som hobbymeckade hade jobb nogSå jag fick börja skruva själv och jag förstår nu vad de då menade! Jag annonserar inte ö.h.t. men har ändå en gedigen hög som väntar på kärlek. Vad är det för något du vill ha service på?
Vem som helst som skriver här kan få fart på den höll jag på att säga, men om det saknas delar och du vill ha kvalité så rekommenderar jag @rogart-63.Har ett gammalt fickur som skulle behöva lite kärlek. Kronan har gått av enligt Nymans urmakare, pris 7tkr för att laga detta. Fick tips här att det var alldeles för dyrt så tänkte kolla av läget lite
Uret har väl inget värde i sig men har affektionsvärde för mig, så vore lite skojj att få fart på det!
Länk till album: https://imgur.com/a/wmzpq
Affektionsvärdet är det sanna värdet! Nää 7 papp låter vansinne! Jag är ingen hejare på fickur men principen är den samma fast lite större och därav enklare på ett sättHar ett gammalt fickur som skulle behöva lite kärlek. Kronan har gått av enligt Nymans urmakare, pris 7tkr för att laga detta. Fick tips här att det var alldeles för dyrt så tänkte kolla av läget lite
Uret har väl inget värde i sig men har affektionsvärde för mig, så vore lite skojj att få fart på det!
Ingen fena på fickur tyvärr. Det ser ut som om bommen gått av nere i verket vilket komplicerar det hela en del? Som @Fadershan skriver så bör man veta vilket verk det är? Delar kan vara ett bekymmer och det är nog det som gör att service kostnaden är hög.Vem som helst som skriver här kan få fart på den höll jag på att säga, men om det saknas delar och du vill ha kvalité så rekommenderar jag @rogart-63.
7 papp, jösses det var inte dåligt, undrar vad han skulle göra med den klockan.Har ett gammalt fickur som skulle behöva lite kärlek. Kronan har gått av enligt Nymans urmakare, pris 7tkr för att laga detta. Fick tips här att det var alldeles för dyrt så tänkte kolla av läget lite
Ta den med på strippklubb?.. det ska vara dyrt..har jag hört..7 papp, jösses det var inte dåligt, undrar vad han skulle göra med den klockan.
Berättade en kompisTa den med på strippklubb?.. det ska vara dyrt..har jag hört..![]()
Det är lungt.Fickursdelar fixar jag, inga probs. Bara kul att någon vill få dem att funka. Pma lite mått så kollar jag när jag kommer ihåg.
@rogart-63 Jag hade inga visare åt dig förresten. Glömde svara.
Bara lådan är värd vad du än gav för det!Jag har en hel del bommar i alla möjliga storlekar om ngn i gruppen behöver framöver![]()
![]()
Visst e den finBara lådan är värd vad du än gav för det!![]()
Aha!det var du som vann den på tradera?grattisVisst e den finoch alla små glasrör! Had ejag haft plats hade man köpt på sig alla möjliga gamla urmakarprylar.. kul om man får anvndning av det men det e ju coola prylar just för sig tycker jag! Är inte lastgammal själv men för varje år gillar jag äldre och äldre prylar. Köpte i mitt tycke denna coola oljekopp som kom hem igår. Den e lixom lite fulsnygg imo
![]()
Ja verkligen, de vill jag också haVisst e den finoch alla små glasrör! Had ejag haft plats hade man köpt på sig alla möjliga gamla urmakarprylar.. kul om man får anvndning av det men det e ju coola prylar just för sig tycker jag! Är inte lastgammal själv men för varje år gillar jag äldre och äldre prylar. Köpte i mitt tycke denna coola oljekopp som kom hem igår. Den e lixom lite fulsnygg imo
![]()
Hehe tack!Aha!det var du som vann den på tradera?grattis!jag glömde bort tiden på auktion men iochmed att det var en "kollega" så var det ju helt ok!
![]()
Haha verkligen, håller med!Ja verkligen, de vill jag också hajag älskar verktyg, och denna hobbyn bjuder på oändliga möjligheter att skaffa sig ett och annat.
Kommer av någon anldning att tänka på 70-tals Tupperware när jag ser domVisst e den finoch alla små glasrör! Had ejag haft plats hade man köpt på sig alla möjliga gamla urmakarprylar.. kul om man får anvndning av det men det e ju coola prylar just för sig tycker jag! Är inte lastgammal själv men för varje år gillar jag äldre och äldre prylar. Köpte i mitt tycke denna coola oljekopp som kom hem igår. Den e lixom lite fulsnygg imo
![]()