• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens fix och trix!

Seitzpressen (vraket jag skambudade hem på sidan 89) kom idag. Helt klart räddningsbar:) Lite rengöring av stativet och lite puts av kromet gjorde underverk. Nu återstår att bada alla verktyg i elektrolytbadet a la @McGyver :D
IMG_3707.JPG

Tja! Dum fråga kommer här:

Sitter och försöker räta ut en omega timvisare som blivit rätt rejält tillknycklad men det blir inge bra :/ (bonusfråga:Tips på det?)

Så började kolla att köpa nya visare med svart fyllning och på dessa t.ex. så vet jag ju att de passar cal 601 men sen finns (1?) mått på 12,75mm.. Jag gissar att det är längden på minutvisaren eller?

Tack!!

https://www.watchandclockparts.com/...nute-steel-with-black-in-fill-omega-065tz1210

Tja! Dum fråga kommer här:

Sitter och försöker räta ut en omega timvisare som blivit rätt rejält tillknycklad men det blir inge bra :/ (bonusfråga:Tips på det?)

Så började kolla att köpa nya visare med svart fyllning och på dessa t.ex. så vet jag ju att de passar cal 601 men sen finns (1?) mått på 12,75mm.. Jag gissar att det är längden på minutvisaren eller?

Tack!!

https://www.watchandclockparts.com/...nute-steel-with-black-in-fill-omega-065tz1210
Billigare på cousinsuk. £32

Det var en dum fråga jag fråga egentligen. Hitta nämligen inget om vilka visare dom olika modellerna har. Det enda jag hitta är på cousinsuk. Vad har du för referens på den?
Ja jag hittade bara visare till calibern på cousins men originalminutvisaren är längre än 12.75mm. Har för mig att det är 135.011 och det är med svart lumefyllning.

Dom är lite högre än ett vanligt ACT . När det ändå är på tal. Nån som har ett ATCT 32 eller kanske går att klämma ditt ett 32,1? Eller kanske ett 32,1 ACT.
Hmm har inte lärt mig beteckningarna.. Ska lägga en beställning på cousins snart så fort jag fått ut ett dykarglas och kunnat mätt det ordentligt. Bara att hojta till om jag ska ta hem något till dig samtidigt!

Japp!hade ett 310 till en certina ds som jag köpte från cousins,tog med ett 312 ifall bara så det kunde jag mäta på.:p

Tillbaka
Topp