Nu har jag en ny automatisk Elma på väg hem. Har tidigare alltid kört på min gamla, trogna vita Elma rotationstvätt som säkert har 60 år på nacken. Den har fungerat fint under alla 8 år jag haft den, aldrig krånglat. Överlag gör en vanlig rotationstvätt jobbet alldeles utmärkt. Hade jag inte behövt effektivisera så hade jag lätt fortsatt använda den. Allmer typ 2 är en bra apparat tills den går sönder

Har haft en som pajade så gav jag bort den mot fraktkostnad. Har inte tid att reparera utrustning så det får bli nytt. Övervägde en Greiner ACS921, men kan inte riktigt motivera det priset. Kanske får bli nästa maskin!
Har ingen erfarenhet av kinesisk tvätt och vet ingen som har en. Den funkar säkert bra, men mindre kul om den väl går sönder och behöver reservdelar. De brukar inte tillhandahålla reservdelar länge på kinesiska prylar. Jag skulle hellre satsa på en gammal Elma RM90 eller en nyare automatisk. RM90 är väldigt bra och det finns kunnigt folk som kan reparera dem. Självklart går de också sönder till slut men brukar gå fint att laga. De ligger på runt 15-20k begagnade.
Lägger nog ut den här rotationstvätten på söndag eller måndag om ingen här vill klippa den innan dess.