Tyvärr inteVet du var man kan få en?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tyvärr inteVet du var man kan få en?
Ah vad synd får leta runder liteTyvärr inteBrukar kunna vara rätt svårt att hitta lösa bezels. En början är att ta reda på hur den ska se ut och vilka mått som gäller... Sen är det bara att börja jaga högt och lågt. Här ser det ut som en liknande har bezel med ghostat insert... https://klocksnack.se/threads/läcker-rexton-vintage-diver-prisbump-nr-3-bud.111560/
Vilken läckerbit! Alla rätt om än något liten för mig.Movado fynd ! , på GF
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Här har du lite referensbilder på hur den ska se ut.Ropade hem den här idag lite som grisen i säcken. Har ingen info om den varken ålder eller märke men tänkte för 99:- så. Men min fråga är om någon vet om det är ett dykarur eller ej? Stog i anonsen att säljaren trodde det var det men att bezeln saknades. Har inte fått hem klockan än så vet ingenting om den funkar.
![]()
![]()
Du är inte bekväm nog i din manlighet , när du skäms över att bära en skönhet på 28.5mmVilken läckerbit! Alla rätt om än något liten för mig.
Men frågan är som sagt var man kan få tag i dykarringenHär har du lite referensbilder på hur den ska se ut.
https://klocksnack.se/threads/rexton-skindiver.112149/
Det var så lite!Men frågan är som sagt var man kan få tag i dykarringen
Tackar tackarLöjligt bra! Stort grattis!
Snyggt! Bra tavla och fin boett![]()
Ett par tior under trehundringen för denna tycker jag känns helt okej.
Ändå 35 mm och väldigt fint skick.
...men också helt och hållet defekt (brusten fjäder låter det som).![]()
Fin! Bruten fjäder behöver inte alltid vara dåligt. Ganska enkelt att byta och kostar inte mer än en hundring för en ny fjäder. Plus är att verket ofta är i bra skick om fjädern brustit och ingen orkat tagit tag i det.![]()
Oj 35 alltså! 34 är väl "stor"standard på dessa. Grattis till en fin klocka och ett fynd!![]()
Precis sånna där exemplar som är roliga att laga och ge nytt liv för många år framöver![]()
Kanonfin! Borde egentligen kosta 10 ggr mer iallafall.![]()
Fin! Bruten fjäder behöver inte alltid vara dåligt. Ganska enkelt att byta och kostar inte mer än en hundring för en ny fjäder. Plus är att verket ofta är i bra skick om fjädern brustit och ingen orkat tagit tag i det.![]()
Oj 35 alltså! 34 är väl "stor"standard på dessa. Grattis till en fin klocka och ett fynd!
Precis sånna där exemplar som är roliga att laga och ge nytt liv för många år framöver![]()
Kanonfin! Borde egentligen kosta 10 ggr mer iallafall.
Fint radium, nog inte alls radioaktiv...På väg från Australien.
Silverboett 25x40mm. Vet inget om verket förutom att det går.
![]()
![]()
3.6 roentgen, not great, not terrible.Fint radium, nog inte alls radioaktiv...
Var inte en isad Day-Date i en lot ett fynd?Dagens skörd. Inget jättefynd men ändå ett fynd. Certina och Silvana får stanna iallafall. Var tvungen att ropa hem alla i ett paket.
![]()
![]()
![]()
Var inte en isad Day-Date i en lot ett fynd?![]()
Åh den Revuen har jag letat efter, stort grattis! Säg till om den blir en börda för dig![]()
Ling-kronografen var den inte i guld?Dagens skörd. Inget jättefynd men ändå ett fynd. Certina och Silena får stanna iallafall. Var tvungen att ropa hem alla i ett paket.
![]()
![]()
![]()
Har aldrig sett någon Ling i äkta guld, däremot har jag sett många med fejkade guldstämplar.Ling-kronografen var den inte i guld?
Då är det säkert lågbudget plätterad.Har aldrig sett någon Ling i äkta guld, däremot har jag sett många med fejkade guldstämplar.
Kul med ytterligare en Silena på forumet. Postade min en bit upp i tråden och det visade sig vara ett märke med lite intressant historia.Dagens skörd. Inget jättefynd men ändå ett fynd. Certina och Silena får stanna iallafall. Var tvungen att ropa hem alla i ett paket.
![]()
![]()
![]()
Kan det vara alpina?Dagens fynd, en Recta i Taubertboett. Väldigt charmig trots lite härjat skick. Har inte lyckats identifiera verket så insikter om det mottages tacksamt! 10,5 ligne är det iallafall.
![]()
![]()
![]()
Åh den Revuen har jag letat efter, stort grattis! Säg till om den blir en börda för dig![]()
Då lär du inte få igång den! Var försiktig med den nu!Duly noted.
Men jag får ju se till att åtminstone sparka igång den först.