Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nice! En sån Chronosport har jag varit nära på 2-3ggr men aldrig lyckats landaDenna är påväg!
Samma här! Det hör till ovanligheten att jag faktiskt ”fyndar” men nu var det min tur.Nice! En sån Chronosport har jag varit nära på 2-3ggr men aldrig lyckats landa
Till det priset är det onekligen inte så mkt att fundera på... Grattis!4K , men den är nog väldigt sleten men de va inte läge till att ens be om fler bilder etc. Bara köpa
Kul, grattis!Samma här! Det hör till ovanligheten att jag faktiskt ”fyndar” men nu var det min tur.
TackarTill det priset är det onekligen inte så mkt att fundera på... Grattis!
Sektortavla! Underbar, en av dina bättre fynd!Nu kom den lilla rackaren hem !
70kr plus frakt
Den har suttit på armen sen jag fick den !Sektortavla! Underbar, en av dina bättre fynd!
Tackar Martin!Fond acier inoxydable betyder att det bakre locket är i rostfritt stål och då är resten av klockan förmodligen mässing.
Jag vet att Certina gärna visade hur tjockt lager guld man använde och då brukar det stå mellan ett par av bandhornen så kolla om du ser något där.
Serienumret bak är väldigt lågt så klockan kan vara en av de tidigaste de gjort.Tackar Martin!
Hitta inget där, men får kolla med förstoring när jag är himma igen!
Hade Certina den loggan på sina tidigaste?Serienumret bak är väldigt lågt så klockan kan vara en av de tidigaste de gjort.
Pillade bort länken!Serienumret bak är väldigt lågt så klockan kan vara en av de tidigaste de gjort.
De tidiag hade denna mer kurviga stil men det kom tillbaks då och då.Hade Certina den loggan på sina tidigaste?
Så brukar det bara se ut om det är en guldboett så mycket konstigt.Pillade bort länken!
Ett bandhorn är skevt, och så är det stift på dom. Men hittar inga stämplar alls!
De tidiag hade denna mer kurviga stil men det kom tillbaks då och då.
Detta är min tidigaste med serienr:100012 vilket skulle datera den till -38/39. Men möjligt då att de använde båda loggorna vid uppstarten.
Edit: Och den har ett 300 verk.
Jepp, båda typerna av logga finns från denna tid.Hade Certina den loggan på sina tidigaste?
Tack för ännu en lektion i CertinaskolanJepp, båda typerna av logga finns från denna tid.
Här är en från ca 1940.
Tror dock att man vanligtvis använde den kurviga loggan på lite finare modeller och damur. I slutet av 40- och in på 50-taket användes den på de flesta modeller och sen på speciella igen i slutet av 50- och in i 60-talet.Tack
Tack för ännu en lektion i Certinaskolan
Då komme följdfrågorna om modellen fanns i solitt guld? Finns det belagda boetter som har en inre förstärkningsring märkt metal?De tidiag hade denna mer kurviga stil men det kom tillbaks då och då.
Så brukar det bara se ut om det är en guldboett så mycket konstigt.
Bra fråga då allt pekar på en guldboett men stållock? Ett riktigt mysterium måste jag säga.Då komme följdfrågorna om modellen fanns i solitt guld? Finns det belagda boetter som har en inre förstärkningsring märkt metal?
Jag skall plocka ur verket och rengöra boetten senare lovar jag!Bra fråga då allt pekar på en guldboett men stållock? Ett riktigt mysterium måste jag säga.
Då kommer ytterligare en fråga från eleven. Hur tidig är cal. 321?Bra fråga då allt pekar på en guldboett men stållock? Ett riktigt mysterium måste jag säga.
Det är det ingen som vet så jag vågar inte säga. I den jag visade finns det ett 410B.Då kommer ytterligare en fråga från eleven. Hur tidig är cal. 321?
Tjusig! Men lite velig tavla med tyska och engelska blandat!Fyndade en mycket fin Lagonda Merkur idag. Som dessutom håller tiden bra.
Tjusig! Men lite velig tavla med tyska och engelska blandat!