Stenhård, självklart gilla!Fick hem denna häromdagen, men kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar den eller inte. Hiss eller diss?
Betydligt mer karaktär än många andra ur från mer kända tillverkare, no offence!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Stenhård, självklart gilla!Fick hem denna häromdagen, men kan inte riktigt bestämma mig om jag gillar den eller inte. Hiss eller diss?
Klockan går nu i retur till säljaren! Vågar dock inte ropa hej förrän jag fått återbetalningen. Har bokat fullförsäkrad frakt med personlig utlämning, så den inte ”kommer bort” på vägen;-) Lite blandade känslor för urverket är magiskt, men ni vet hur det är, när äktheten inte finns där så försvinner känslan! Kanske inte för alla, men för mig. Jag jagar vidare! Tröstar mig med en annan Zenith-kronometer så länge. Hoppas den är äktaBeklagar och mycket snyggt hanterande av infon. Man blir alltid lite defensiv när någon säger ommålad tills det att man gör sin egna nybedömning!
denna har nått! vacker!Knasigt och udda
Johan denna såldes idag igen på Tratten? Lämnade du den åter???Impulsköp.. Ser fin ut, men vet inte storlek. Någon annan kanske vet?
Här kommer länken:
https://www.tradera.com/item/396967390
Tjena.Johan denna såldes idag igen på Tratten? Lämnade du den åter???
Såg att den såldes nu i eftermiddag för 4900:- och reagerade så pass på priset att jag gjorde ett inlägg i vintage Longines tråden. En gissning är att minst två intressenter vid en första blick bedömde att den har sk. step case. Märkligt oavsett.Tjena.
Märkligt, kan du länka?
Ja jag lämnade tillbaka den. Den hackade i uppdraget och behövde servas så jag ville inte behålla den. Dessutom rejält dåligt beskrivning.
4900??Såg att den såldes nu i eftermiddag för 4900:- och reagerade så pass på priset att jag gjorde ett inlägg i vintage Longines tråden. En gissning är att minst två intressenter vid en första blick bedömde att den har sk. step case. Märkligt oavsett.
Här e den. Riktigt dåligt av säljaren!4900??
Helt sjukt. Hoppas säljaren ändrade beskrivningen enligt informationen jag uppgav.
Länka gärna auktionen.
Herregud vilken luffare till säljare.
Herregud vilken luffare till säljare.
Informerade tydligt om att den kommer att behöva service, nya delar samt att det utan tvivel är ett damur. Väldigt tråkigt.
Går inte låta bli att tycka synd om köparen, som bara har ett tidigare köp registrerat på Tradera. Tråkig start på vintage intresset, om det är så.Hrm... Svinigt.
Så jävla tveksamt att benämna 24 mm som ”stor för damklocka” - särskilt när det dessutom påpekas.
Nu på min shit list.
Meh den jävel. Tyckte jag bjöd långt över värdet... Grattis!Har efter en del research vågat mig på min första Zenith Defy-dykare. Denna gång på Kaplans, så lite säkrare än bukten;-) Men skjut ner mig bara om jag tabbat mig igen!
Tackar! Tycker den ser fin och helt original ut, men med bara en bild framifrån är de ju lite läskigt. Är väl en ganska tidig modell utan 28800? 69-70?Meh den jävel. Tyckte jag bjöd långt över värdet... Grattis!
Vet inte så mkt men ser ut att vara mkt bra skick. Grattis!Tackar! Tycker den ser fin och helt original ut, men med bara en bild framifrån är de ju lite läskigt. Är väl en ganska tidig modell utan 28800? 69-70?
Snyggt fångatTrots spricka i glaset och förgylld boett vilket jag inte triggas av. Så lyckades denna gynnare med sina gröna index och grön sekundvisare charma mig till köp.
Får väl ge den en ärlig chans iaf.
Trots spricka i glaset och förgylld boett vilket jag inte triggas av. Så lyckades denna gynnare med sina gröna index och grön sekundvisare charma mig till köp.
Riktigt fin! Guld är aldrig felTrots spricka i glaset och förgylld boett vilket jag inte triggas av. Så lyckades denna gynnare med sina gröna index och grön sekundvisare charma mig till köp.
Haha! Satt alldeles precis och kollade på denna. Eiger Luxen såg häftig utFick dessa billigt, det var en som ser fin ut!
Precis, det var den jag ville åt!Haha! Satt alldeles precis och kollade på denna. Eiger Luxen såg häftig ut
Fin, grattis! Vad sitter det för verk i? Har klockan några särskilda attribut som gör skäl för namnet Antarctic Penguin?Ropade hem en Nivada Antarctic Penguin.
Tack! Jag tror att det är ett ETA 2451. Det är en mindre variant av en Antarctic som mäter ca 31 mm. Gillar bandhornen och tror den kompletterar min andra större Antarctic bra. Vet inte varför den kallas för just Penguin.Fin, grattis! Vad sitter det för verk i? Har klockan några särskilda attribut som gör skäl för namnet Antarctic Penguin?