• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Fick hem dessa Enicars från Tratten idag och båda skall bli överraskningspresenter till frugan...hon är ingen fan av klockor direkt så det blir spännande med överlämningen....:bag:
Den lille rackaren var så billig att jag inte kunde undvika köp! :cigar:
Kommer att få lite egenvård i hemmet med polering av glas samt jakt på lämplig band, är sugen på ett blått Tropic men finns det i 14 mm?
IMG_3486.jpg

Den större, typ 36 mm, är en NOS-klocka som jag inte heller kunde motstå, sjukt krispigt med NOS.
Även bandet verkar var NOS men inte av högsta kvalitét direkt, så även här blir det byte till nytt i brunt...kanske mocka?
IMG_3481.jpg

IMG_3484.jpg

IMG_3479.jpg

IMG_3485.jpg

IMG_3483.jpg

Senast ändrad:
Fick hem dessa Enicars från Tratten idag och båda skall bli överraskningspresenter till frugan...hon är ingen fan av klockor direkt så det blir spännande med överlämningen....:bag:
Kommer att få lite egenvård i hemmet med polering av glas samt jakt på lämplig band, är sugen på ett blått Tropic men finns det i 14 mm?
IMG_3486.jpg

Den större, typ 36 mm, är en NOS-klocka som jag inte helle runde most, sjukt krispigt med NOS.
Även bandet verkar var NOS men inte av högsta kvalitét direkt, så även här blir det byte till nytt i brunt...kanske mocka?
IMG_3481.jpg

IMG_3484.jpg

IMG_3479.jpg

IMG_3485.jpg

IMG_3483.jpg
Såg fin men man undrar vad som hänt med baksidan.

IMG_3486.jpg

Den större, typ 36 mm, är en NOS-klocka som jag inte helle runde most, sjukt krispigt med NOS.
IMG_3481.jpg

IMG_3484.jpg

IMG_3479.jpg

IMG_3485.jpg

IMG_3483.jpg
Den guldiga var grym ju, synd att dessa inte har stålboetter. Tycker det är lite märkligt på en kvalitetstillverkare som Enicar, men detta är kanske efter deras bästa dagar?

Såg fin men man undrar vad som hänt med baksidan.
Baksidan på den lilla fick jag inte med på bild eller tänkte du på den guldiga, ser inget konstigt där allt är ju i nyskick?

Den guldiga var grym ju, synd att dessa inte har stålboetter. Tycker det är lite märkligt på en kvalitetstillverkare som Enicar, men detta är kanske efter deras bästa dagar?
Eller hur!
Tror de här klockorna var i slutet på Enicars storhetstid...men jag gillar deras formgivning som ofta sticker ut!

Senast ändrad:
Kom på att du kanske tänkte på skyddsplasten som finns kvar?
Det är ju inte helt vanligt på klockor som är över 45 år gamla och det gör ju att baksidan ser skum ut...:p

Nyinkommet! Var ett tag sen sist. Köpte denna West End Watch för den iranska marknaden av @theargonaut. Kikat lite på dom sen jag pratat klockor med en kollega till mig, född i Iran på 50-talet, som sa att West End var vad absolut alla gick runt med när han var liten. Dag och datum med på persiska, med West End-stämplad bamboolänk som bör vara original! Borgel-boett på dom här, dessutom!
E68D7764-96E0-4A82-A187-2275D9BD0C20.jpeg
Har du öppnat och verifierat att det är en FB-boett? Jag hade gissat att den är av senare årgång. Men jag är verkligen ingen expert på dessa.

Fin! Tavlan påminner om min gamla Waterstar
73927546-D4DF-4C18-B84D-BCC38A9379E9.jpeg
Faktiskt :) kul med en färg klick!
Din hade sjukt cool boett! Är den i stål?

Grattis, den var riktigt tuff. Måste säga att jag diggade 70-talslänken. Hoppas den kommer till användning någon annanstans.
Jag håller med! Men gummi kändes lämpligare :) dessutom lite flex i spännet på länken, riktigt bekväm! Den åkte på en gammal E.L.C :)

Jag är inte hundra... men jag tror det är originalvisare på min. Det kan vara så att Cortébert slängde på lite olika visare, lite vad de för stunden hade bäst tillgång till.
Det ser ut som tre olika färger på dem? Osannolikt att mer än en av dem är original om inte bilden luras. Det verkar ha varit väldigt vanligt förr att man bara bytte visare till något ur sortimentlådan när lysmassan rasat. När jag letade referensbilder för att klura ut vilka visare det borde vara på min Viking som råkat ut för det så verkade ungefär varannat exemplar jag hittade ha fått minst en visare bytt.

Jag är inte hundra... men jag tror det är originalvisare på min. Det kan vara så att Cortébert slängde på lite olika visare, lite vad de för stunden hade bäst tillgång till.

Det ser ut som tre olika färger på dem? Osannolikt att mer än en av dem är original om inte bilden luras. Det verkar ha varit väldigt vanligt förr att man bara bytte visare till något ur sortimentlådan när lysmassan rasat. När jag letade referensbilder för att klura ut vilka visare det borde vara på min Viking som råkat ut för det så verkade ungefär varannat exemplar jag hittade ha fått minst en visare bytt.

Då behöver jag inte börja jakten på visare i första skedet (om jag nu klarar leva med skicket på de som sitter på).

Tack för tipset:), men köper nog hellre en klocka till för den pengen:)
Kanske något för @curler2 ?
Tre färger vet jag inte..., i verkliga livet är det bara en färg. Åtminstone på min. Den har också varit länge i familjen.
Skylten kan Traderasäljaren behålla. ;) Säger som Ittam, hellre en klocka för den pengen. ...Om jag inte hade ålagt mig själv ett köpstopp.

...Om jag inte råkar snubbla över nåt väldigt roligt.;)

Tillbaka
Topp