• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

05DBD87A-E251-4213-8336-E7B1A852E674.jpeg

Har, en smula otippat nog, alltid varit lite småsugen på dessa.
Aldrig letat särskilt aktivt, men nu sprang jag på en som jag högg.

Lite dubbel... Oändligt skittråkig boett men en jäkligt trevlig tavla.

Lite standard boett men riktigt häftig/udda tavla som lyfter helheten.
Riktigt snyggt rombmönster.

Ny- och rund-polerad boett men en väldigt skarp tavla i ovanligt snitt.
Precis, den var lite för fin men det upptäckte jag för sent... :(
Känns Mumbai, var köpte du den ifrån? :)
Antar att du menar Indien? :)
Köpte från eBay, England...den var inte så dyr, dryga lusentappen, men som sagt nåt kändes inte rätt efter att jag köpt den men det får jag ta nu. :facepalm:
Sönderpolerad såg jag ju att den var men likt förbaskat tilltalas jag av modellen, den kommer att få mycket tid på armen! :woot:
Lite mer bilder här från eBay:
s-l1600.jpg
s-l1601.jpg
s-l1603.jpg
s-l1604.jpg

Hade lite kontakt med Martijn efter köpet, misstaget, var gjort och så här sa han:
"This Enicar looks like a ‘hybrid’: the movement is probably an AR167. But the dial, hands and case appear to be sourced from stocks. Technically, the watch is for 95% an Enicar (the bracelet is definitely aftermarket), but you won’t find the model in the catalogs. Very often these type of Enicars are build and sold in India."
Tack för att ni finns här på KS och stöttar och hjälper en i denna djungel av "klockor"!

Den där blev väldigt billig!
...lite för att jag glömde av när den gick ut. ;)

Snyggt fångat och grattis!
Ja den blev förvånandsvärt billig och för en gångs skull slutade den en bra bit under mitt maxbud :D

Riktigt cool klocka - grattis! Jag följde den också utan att blanda mig in i leken. Jag är inte i närheten lika kunnig som ni men däremot nyfiken:)
Hur mkt ska man vara beredd att betala för en sån tycker ni?

Riktigt cool klocka - grattis! Jag följde den också utan att blanda mig in i leken. Jag är inte i närheten lika kunnig som ni men däremot nyfiken:)

I och med att man dessutom fick ett Tropic på köpet så hade jag tyckt att det dubbla priset varit mer rimligt än vad den nu landade på.
Känns som att det är närmast enhetspris på denna typen av icke-namnkunniga skindivers i helstål.
Brukar ligga runt 2.5k.

I och med att man dessutom fick ett Tropic på köpet så hade jag tyckt att det dubbla priset varit mer rimligt än vad den nu landade på.
Känns som att det är närmast enhetspris på denna typen av icke-namnkunniga skindivers i helstål.
Brukar ligga runt 2.5k.
Håller med @Anders Forsberg att dessa brukar kosta typ 2-3k om de har stålboett. +- någon femhundring beroende på skick, tavelkonfiguration etc.

Tycker dessa är prisvärda för den pengen mtp 200m relativt stor boett i stål, skruvat baklock, vridning, pålitligt verk med datum :)

Nyinkommet! Var ett tag sen sist. Köpte denna West End Watch för den iranska marknaden av @theargonaut. Kikat lite på dom sen jag pratat klockor med en kollega till mig, född i Iran på 50-talet, som sa att West End var vad absolut alla gick runt med när han var liten. Dag och datum med på persiska, med West End-stämplad bamboolänk som bör vara original! Borgel-boett på dom här, dessutom!
E68D7764-96E0-4A82-A187-2275D9BD0C20.jpeg

Tillbaka
Topp