While on the subject...
I och för sig inte dagens, men knappt mer än en vecka gammal och aldrig tidigare presenterad i tråden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vafalls, ingen Spirofix?!?
While on the subject...
I och för sig inte dagens, men knappt mer än en vecka gammal och aldrig tidigare presenterad i tråden.
Vafalls, ingen Spirofix?!?
Cool Viking Ser ut att vara riktigt stor?
While on the subject...
Cool Viking Ser ut att vara riktigt stor?
Okej. Har en Viking på 38mm så fick för mig att den var lika stor.Små armar - inte stor klocka.
Skämt åsido, man blir ju alltid lite lurad med bilder rakt uppifrån.
Den mäter bara 33,5 mm, så knappast en bjässe av rang.
Mums! Vad fick du hosta upp för en sådan skönhet?Tradera fynd, fullset 18k Movado. Köpt 1960 hos Mollstedt i Karlstad.
Edit: la in fler bilder i Movado tråden!
3,5kMums! Vad fick du hosta upp för en sådan skönhet?
Är ju sugen på 18k så du kan ju PMa om du tröttnar och vill göra bra avkastning
Tanken är att ha kvar denna då det egentligen är den enda klockan jag äger som jag klassar som en dressareÄr ju sugen på 18k så du kan ju PMa om du tröttnar och vill göra bra avkastning
Har hört att en dressare inte får ha sekundvisare...Tanken är att ha kvar denna då det egentligen är den enda klockan jag äger som jag klassar som en dressare
Budade hem denna på tradera igår. Blev helt kär i patinan
Ja verkligen!Underbart och passande band.
TackGrattis...
Helt sjukt bra den där! Missat totalt.Budade hem denna på tradera igår. Blev helt kär i patinan
Det tackar jag för gick för 809 kr med fraktHelt sjukt bra den där! Missat totalt.
Den har rätt baklock iallafall. Har tyvärr inga verktyg för att öppna såna boetter. Men 32mm boett, fasta bandstift och bamboolänk säger mig att den inte är alltför ny iallafall.Har du öppnat och verifierat att det är en FB-boett? Jag hade gissat att den är av senare årgång. Men jag är verkligen ingen expert på dessa.
Men det säger lite om Forsbergs armarOkej. Har en Viking på 38mm så fick för mig att den var lika stor.
Och 33,5mm räcker gott, och enligt mig en perfekt storlek
Ahh den där har man sett på annons/auktionssida, gz!Så kom den äntligen fram. Oerhört vacker i mina ögon, kärlek vid första ögonkastet!
De fortsatte med tiokantiga lock även efter FB så det är nog ingen tillförlitlig indikation. Patenten var utgångna sedan länge. Fasta bandstift låter onekligen gammaldags ja. Mäter du nyckelvidden så ska jag gräva i verktygslådan och se om jag har en dubblett åt dig.Den har rätt baklock iallafall. Har tyvärr inga verktyg för att öppna såna boetter. Men 32mm boett, fasta bandstift och bamboolänk säger mig att den inte är alltför ny iallafall.
Stort grattis till ett riktigt fynd! Bjud nu på fler bilderSå kom den äntligen fram. Oerhört vacker i mina ögon, kärlek vid första ögonkastet!
Perfek armmått skulle jag säga, då kan man ju bära även damklockor som då inte ser små ut på armen. Och så mycket billigare i inköp de skulle bli!!!Men det säger lite om Forsbergs armar
Jaja precis menade inget annat än exakt så givetvis!!Perfek armmått skulle jag säga, då kan man ju bära även damklockor som då inte ser små ut på armen. Och så mycket billigare i inköp de skulle bli!!!
Stort grattis till ett riktigt fynd! Bjud nu på fler bilder
(och byt till dykanpassat band)
Tack! Ja, det var lite flyt att få den till det priset. Jag måste skaffa mig lite gummi, men jag tycker ändå att den gjorde sig rätt bra på det tjocka lädret!Ahh den där har man sett på annons/auktionssida, gz!