Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis, jag var sugen på den också. Tror den blir riktigt bra efter lite fix.
Har varit utan ståltank i nån vecka.
En ganska trevlig Cyma Sport fick anamma den rollen.
Behöver lite TLC, men kan nog bli ganska trevlig efter det.
Ja, jag vill väl tro att den städas upp ganska fint.Grattis, jag var sugen på den också. Tror den blir riktigt bra efter lite fix.
Tack hörni!
Tack! Otroligt nöjd!Stämmer in (lite sent - semester...) i kören!
Snyggt! Tryck på glaset för att få ut baksidan.Så landade nästa Zenith-kronometer! Riktigt fin Respirator-boett, urtavla i riktigt fint skick och vad som verkar vara originalkrona. Tyvärr vet jag inte hur jag kommer åt urverket; kronaxeln verkar behöva lossas. Får hålla mig tills min urmakare kan hjälpa mig, så jag inte förstör klenoden;-)
Så långt har jag kommit, men då kommer jag fortfarande inte åt urverket eftersom kronan hindrar att verket med tavlan uppåt kommer ut ur bakre delen av boetten!Snyggt! Tryck på glaset för att få ut baksidan.
Så långt har jag kommit, men då kommer jag fortfarande inte åt urverket eftersom kronan hindrar att verket med tavlan uppåt kommer ut ur bakre delen av boetten!
Stort tack! Får se om jag vågar....Det er en splitt-stem så kronen må dras rett ut. Jeg pleier å bruke et
verktøy som dette.
Jag hade precis rätt verktyg, så jag vågade! Ett 2542PC-verk i fint skick. Kul att se boetten också. Är ju en EPSA Compressor precis som @Hr_Proos sa! Kul också att se att den gjordes i juni 1967!Stort tack! Får se om jag vågar....
Bra jobbat!Jag hade precis rätt verktyg, så jag vågade! Ett 2542PC-verk i fint skick. Kul att se boetten också. Är ju en EPSA Compressor precis som @Hr_Proos sa! Kul också att se att den gjordes i juni 1967!
Tillykke! Jeg overvejede også at byde, og det havde kun været for lænkens skyld.
Jeg er glad for at du fik den så billigt!
Väldigt ball! GrattisDet var en fin kvalitetslänk som kom hem! Datum-modulen var till synes defekt men kunde ordnas till. Lite sliten i växlingen så jag nöjer mig med att vara fast i augusti 1970 - helt ok för mig. Verkar som att man kunde köpa ett nytt kalenderhjul för varje år, jäkligt coolt!
Ganska lik den också bruna jag hadeHoppas denna är bra irl. Första gången jag köper en Longines, i vart fall i herrstorlek.
Det har jag, väldigt härligt tavla på den!
Du får hojta om du vill sälja tillbaka den någon gång!Det har jag, väldigt härligt tavla på den!
Jag har svårt att sälja sånt jag har införskaffatDu får hojta om du vill sälja tillbaka den någon gång!
Trevlig ändå!Det här kan ju bli lite vad som helst..