Valdemar25
Silver
Dagens köp, en trevlig lot för en riktigt bra peng!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tissoten var riktigt bra. Lokal auktion ?Dagens köp, en trevlig lot för en riktigt bra peng!
Nej, hemma hos försäljning.Tissoten var riktigt bra. Lokal auktion ?
KulNej, hemma hos försäljning.
Kul Viking med Cortebert-logga på tavlan. Verkar rätt ovanliga!Dagens köp, en trevlig lot för en riktigt bra peng!
Grattis! Piercen ser lite extra mysig ut.Dagens köp, en trevlig lot för en riktigt bra peng!
Grym suverän, vart hittade du den?
Tack . Köpte av en samlare från PolenGrym suverän, vart hittade du den?
Fanns ännu fler kvar mao?Blev en snart f.d NOS sak idag
Har massa tropic men tror jag saknar ett Electric blue tropic sport. Hojta om ngn har
Tänker att det är samma som kom åter?Fanns ännu fler kvar mao?
Kanske, men finns många på internet?Tänker att det är samma som kom åter?
Inget jag noterat.kan du hänvisa mig?Kanske, men finns många på internet?
Är väl bara att söka? Har inte lagt någon energi på det.Inget jag noterat.kan du hänvisa mig?
Tack det gick ju smidigt
Ja det hade varit intressant. Jag tycker de är coola som få så jag tar nog risken. Att de är nyproduktion känns sjukt orimligt och som ett krångligt sätt att tjäna rätt lite pengar... Men såklart kan de vara sammansatta av NOS delar. Om det är sämre än att de är hittade i ett parti låter jag vara osagt. Kan ju vara som City som jag förstår det typ sattes ihop av urmakaren/försäljaren? Om de så sattes ihop 1962 eller 2016 vet jag inte om det spelar så stor rollVar också nära på att köpa en sådan för något år sedan men backade pga jag tyckte det var något som inte stämmde med alla dessa NOS.
Finns tillochmed en tråd här på forumet:
https://klocksnack.se/threads/jaques-monnat-bara-nos-klockor.78031/#post-1964993
Jag gjorde inte mer research då jag hopade den men vore kul om vi kom fram till en lösning hur de egentligen ligger till!
Kul grejor du köper!Skrotlot - min vana trogen!
Moretime...
Skräpkronograf...
RéveMatic Golfmaster.
Oklart vad den har med golf att göra, men jag har ju inte ens grönt kort...
Men annars var det denna jag var lite sugen på.
Vet inte om den levde upp till hajpen, men tavlan är ganska nice och kronan signerad och stor.
Det finns överallt, men det handlar mest av att göra research så man vet vad man köper eller i vissa fall köpa i blindo och hoppas den suddiga bilden är något braAlltså vilka grymma klockor... var hittar ni bra vintage klockor? Ebay & Tradera?
Många olika ställen;-) Loppisar, lokala auktioner (på plats och online), stora auktionssiter online (Catawiki, eBay, Tradera, Invaluable, Auctionet), förstås de de etablerade auktionshusen som Bukowskis och Kaplans, byteshandel och köp på sociala medier (KS, Instagram, FB m.m.). En bra början är att kolla vintage under Köp och sälj här på KS! Där är priserna rimliga och de allra flesta är mycket seriösa och vill att köparen ska bli nöjd. När du sedan byggt upp en kunskapsbas så är det bara att testa att köpa via andra vägar. Du kommer att gå på nitar, men jag tycker det är det roligaste sättet att lära sig genom att köpa och testa;-) De allra flesta seriösa onlineauktioner har ju ångerrätt på 14 dagar oavsett anledning och är det något dolt fel så kan en ju reklamera. Riskerna är alltså inte så stora, men ibland blir en ju lite kallsvettig när det krånglar med att få pengarna tillbaka för någon dyr franken-klocka (de som följt mig här vet att det hänt mig några gånger;-)). Jag använder oftast PayPal eftersom det ger ytterligare ett köparskydd (har bara behövt använda det en gång på Tradera när säljaren försvann med 25tkr och inte skickade någon klocka). När du sedan köpt något, var inte rädd för att direkt visa upp här för en bedömning! Det kan vara tufft att få sin klocka sågad som fejk, men det har räddat mig flera gånger!Alltså vilka grymma klockor... var hittar ni bra vintage klockor? Ebay & Tradera?
Köpa i blindo baserat på sjukt suddiga bilder är underskattat.Det finns överallt, men det handlar mest av att göra research så man vet vad man köper eller i vissa fall köpa i blindo och hoppas den suddiga bilden är något bra