• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

240snusit

Panerai
Jinxar väl nu i och med att den inte skickats än, men vann precis den här loten:

Skärmavbild 2021-11-04 kl. 16.24.03.png
Bra fångat! Jag är heltokig i dom dära PR516-dykarna; sjukt undervärderade för kvaliteten och märket tycker jag! 😄 AMen var ju veeeerkligen inte dum den heller.
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Dagens paket innehöll inte en klocka denna gång men väl unikt ändå i form av en NOS Enicar-länk!
Den här länken var original till en av mina absolut coolaste klockor, men ni får se dem ihop vid ett annat tillfälle...:p

Vacker från alla sidor och så där lagomt stel i lederna och kul att de små träpinnarna vid ändlänkarna är kvar med! 👍

Ursäkta bildfrossan men det här är klockporr! 🤩
IMG_1945.jpg
IMG_1952.jpg
IMG_1951.jpg
IMG_1946.jpg
IMG_1948.jpg
IMG_1949.jpg
IMG_1950.jpg
 

Seikosthlm

Miyamoto Musashi
Pledge Member
2-Faktor
Oj, ja det är inte okej. Ser att hen blivit avstängd från Tradera med? Fynd är alltid kul och tillåtet om det hade varit loppis eller liknande men att erbjuda ett medvetet underpris och kringgå reglerna då liknar det mer en blåsning. Inte okej att erbjuda affär utanför regelverket.

länk till annonsen: https://www.tradera.com/item/508257784

Edit: hade självklart varit okej om annonsen haft ett köp nu pris men så verkar inte varit fallet.
Kan inte se det hemska. Men att posta en länk till en medlems familjemedlems traderakonto är högst olämpligt däremot. Förstår att janteimpulserna går igång ibland men ta några djupa andetag innan du postar nästa gång.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Kan inte se det hemska. Men att posta en länk till en medlems familjemedlems traderakonto är högst olämpligt däremot. Förstår att janteimpulserna går igång ibland men ta några djupa andetag innan du postar nästa gång.
Nu var det ju inte en länk utan en skärmdump på ett icke aktivt, avstängt, konto som dessutom omöjligen kunde antas vara en familjemedlems konto istället för medlemmens egna. Men hursom, tog bort skärmdumpen om den anses vara avslöjande.

Edit: och med det släpper vi denna diskussion. Redan bett om ursäkt till @eNielsen för att jag brusade upp och sedan får var och en tycka vad de vill om taktiken i fråga.
 

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Nu var det ju inte en länk utan en skärmdump på ett icke aktivt, avstängt, konto som dessutom omöjligen kunde antas vara en familjemedlems konto istället för medlemmens egna. Men hursom, tog bort skärmdumpen om den anses vara avslöjande.

Edit: och med det släpper vi denna diskussion. Redan bett om ursäkt till @eNielsen för att jag brusade upp och sedan får var och en tycka vad de vill om taktiken i fråga.
Vad spelar det för roll om det är en länk eller skärmdump? Snygg fokusflytt.
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Vad spelar det för roll om det är en länk eller skärmdump? Snygg fokusflytt.
Nej, ingen större skillnad och därför som jag tog bort dumpen. Inte min mening att flytta fokus. Min emfas var mer på att det var ett inaktivt konto. Skulle inte länkat eller dumpat om det hade varit ett aktivt konto. Trodde inte det skulle uppfattas som känsligt men misstog mig uppenbarligen och agerade därefter.
 

240snusit

Panerai
Den här kom hem till hustrun igår men hon vet inte om den än.... 🥳

⌚Enicar Lady från runt 1958 i helstål med originalband och spänne. Lådan hade jag sedan tidigare...

IMG_1977.jpg
IMG_1978.jpg
IMG_1980.jpg
IMG_1981.jpg
IMG_1982.jpg
Wow vad fin! Intressant boett; luggarna ser verkligen ut som några Borgel-Movado och Midos jag haft, men kronan och baklocket säger ju att det inte är Borgel. Den påminde mig om en grej; förvänta dig ett PM! 😄
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
Wow vad fin! Intressant boett; luggarna ser verkligen ut som några Borgel-Movado och Midos jag haft, men kronan och baklocket säger ju att det inte är Borgel. Den påminde mig om en grej; förvänta dig ett PM! 😄
Jag kan inte öppna då jag saknar rätt verktyg men verket ska enligt uppgift vara Enicars eget AR 1010 men i övrigt så kan det vara en generell boett och tavla som använts!? 🤔
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Blev ett litet tröstköp efter de senaste missade fynden…
Troligen 1500 i sjön men jag hoppas (tror ej) att den uppe till vänster inte har kromad boett även om kronan uppenbarligen är det…. Nåja..
F6FBD8C0-C459-4396-BD50-D68E7FDDF3CA.jpeg

Av ngn anledning tycker jag mig se en Mido Multifort också men antar den är i ngn fulmetall så lär vara ngt annat skit :)
Resultat. Tyvärr fulmetall som väntat
99EE68E1-2649-449A-9F82-B5E57E67DE4E.jpeg
64A09782-9B95-4684-BD7E-9673D865DEBE.jpeg
8B548AA2-672E-4E78-8A49-C279A7BF8B77.jpeg

F5AEC66C-D1D9-403F-897B-21C1CE33BBDA.jpeg
 
Topp