Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den här är väl på gränsen till att vara vintage (ca 1993), så kläm till mig om ni vill! Breitling Chronomat som jag ville ha i början av 90-talet, men inte hade råd med som fattig student. Blir dessutom Breitling-premiär för mig och det var den Bordeaux-färgade som jag föll för, då som nu. Med originallåda och dokument. Får se om den blir långvarig;-)
Mums, mycket kul i den högen!Mitt största paketköp av vintageklockor någonsin....
Och så var det en fin 2639-11 från 1952.Jodå, det var en fin 38mm 2505-16 från 1950! Undersöker de andra…
Tack! Ja, det kan nog bli en klassikerGillar den skarpt. Håll i den! Tror dessa kommer bli mer och mer populära.
Och en 2383-7 från 1947. Tavlan under det repiga glaset visade sig vara riktigt fin!Och så var det en fin 2639-11 från 1952.
Gillade den manuella så mycket så när en automatisk dök upp så slog jag tillKvällens köp: Travita i superkompressor-boett och med Promethium-lume. Kul fynd
Ser ut att ha ganska rejäla bandhorn också.
Fin, grattis!Efter att ha fått prova en gammal Hublot under gårdagen så föll jag pladask för modellen, och med ett färskt tips från @grodslukarenx i minnet så blev tiden från tanke till handling rätt kort då denna nu är påväg hem till mig.
Fin, ser ut att vara väldigt lik minOmega Seachero (Ranchero med Seamaster skive)
ref. 2996 1 SC, cal. 284 fra 1959
Tack!!Fin, grattis!
Vad är det för issues? Otroligt fin modell.PH1000M på originalt GF, 5801 113 på Uncle Seiko flatlink. Desværre er der for mange issues med PH1000M, så den bliver sendt tilbage
Grattis!Ankommet inden for den sidste uge:
PH1000M på originalt GF, 5801 113 på Uncle Seiko flatlink. Desværre er der for mange issues med PH1000M, så den bliver sendt tilbage
Den her er en keeper:
Snyggt - och samtidigt lite synd på insert! Det där fixar @McGyverIdag landade två tissot, som tyvärr behöver servas, och trasigt insert på PR-516 samt saknade sekund på automatic. Men trevliga trots det
Ingen lysmassa på den gamles tavla?Idag landade två tissot, som tyvärr behöver servas, och trasigt insert på PR-516 samt saknade sekund på automatic. Men trevliga trots det
Nae bara i visarna, undrar om den tagits bort eller om de kan ha kommit så? Har du någon uppfattning?Ingen lysmassa på den gamles tavla?
Har svårt att se att den kom med de visarna utan lysmassa på urtavlan. Har dock ingen detaljkunskap så gissar bara.Nae bara i visarna, undrar om den tagits bort eller om de kan ha kommit så? Har du någon uppfattning?
Ja det känns ju knasigt att bara köra på visarna som du säger. Får forska lite och se hur andra objekt ser ut.Har svårt att se att den kom med de visarna utan lysmassa på urtavlan. Har dock ingen detaljkunskap så gissar bara.
Grymt fin jubileums trio, grattis till nyköpet!En ny Tissot Jubileum till familjen.
Tackar! Kvartett till och medGrymt fin jubileums trio, grattis till nyköpet!