foppa13
Silver
Javisst fan, var inte tillräckligt uppmärksam där, ja fyra måste ju vara bättre än tre...Tackar! Kvartett till och med
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Javisst fan, var inte tillräckligt uppmärksam där, ja fyra måste ju vara bättre än tre...Tackar! Kvartett till och med
Efter att ha fått prova en gammal Hublot under gårdagen så föll jag pladask för modellen, och med ett färskt tips från @grodslukarenx i minnet så blev tiden från tanke till handling rätt kort då denna nu är påväg hem till mig.
Vet inte om det var väldens bästa köp, men kunde inte motstå tavlan och den låga profilen.
Ankommet inden for den sidste uge:
PH1000M på originalt GF, 5801 113 på Uncle Seiko flatlink. Desværre er der for mange issues med PH1000M, så den bliver sendt tilbage
Den her er en keeper:
...men jag har svansen mellan benen.
Det betyder noget helt, helt andet på dansk!
Har haft med båda sorterna, tror de är okejTissot AM som behöver lite kärlek. Är det fel visare tro?
Tissot AM som behöver lite kärlek. Är det fel visare tro?
Kul att höra! tackHar haft med båda sorterna, tror de är okej
tycker också visarna är väldigt fina! Och tack, blir nog riktigt bra efter glaspoleringGillar syringe-visare och tycker minuten linjerar fint med index. Fina oavsett. Lycka till med subsekunden.
Såg den där också, tyckte längst till höger såg ut som en Alpina. Oskarpa bilder dock har jag för mig..Nu söndag ny trisslott
Jo det är den jag hoppas på såklartSåg den där också, tyckte längst till höger såg ut som en Alpina. Oskarpa bilder dock har jag för mig..
Cool, men vad är det som är dressigt?Hämtade ett paket på lunchen idag.....
Vad kan det vara som döljer sig bakom plasten..?
Någonting jag aldrig tidigare skådat från Enicar och kanske ett av de mest dressiga armbandsur jag sett på länge!!
Fullständigt NOS, komplett med äkta läderband och original spänne!
Tack!Cool, men vad är det som är dressigt?
En dressad klocka som passar till uppklädd klädsel är väl mer en subjektiv åsikt än en fastställd term men för mig har den klockan få element som en dressad klocka för mig bör ha.Tack!
Jag kanske inte har nomenklaturen rätt här men för mig är dressigt att detta ett ur att bäras till kostym, kavaj eller liknande….helt enkelt lite mer uppklätt och fashion!
Helt klart är det subjektivt vilket ditt resonemang än mer visar!En dressad klocka som passar till uppklädd klädsel är väl mer en subjektiv åsikt än en fastställd term men för mig har den klockan få element som en dressad klocka för mig bör ha.
Boetten är kraftig och rätt vulgär, timindex stora och tunga. Dessa gör att den snarare känns som en sportklocka för mig.
Visst är de relativt subtila visarna, avsaknad av lysmassa och datum element som jag ser som dressade men helheten blir helt enkelt inte en dressad klocka för mig.
Som sagt inget ont om klockan, var mest din term "ett av de mest dressiga armbandsur jag sett på länge!!" som jag var nyfiken på
Åh fotavtrycket är sekundvisare va?No business like shoe business. Hoppas att den ska vakna till liv med ett nytt batteri.
"Välkommen hem med ny visarlume-tråden".Inte dagens köp men dagens välkommen hem med ny visarlume. Hittade dock inte nån sådan tråd. Lator krono och Amirex skindiver.
Det stämmer! Precis som flygplanet på SAS-klockorna man brukar se på Tradera och bergis en massa annat jag sett men inte lyckas dra fram ur minnet för ögonblicket.Åh fotavtrycket är sekundvisare va?
Just det och ja det känns som det finns fler varianter, men jag inte minns inte hellerDet stämmer! Precis som flygplanet på SAS-klockorna man brukar se på Tradera och bergis en massa annat jag sett men inte lyckas dra fram ur minnet för ögonblicket.
Mycket fin!Sprang på den här Orient King Diver med svart tavla gula visare och utanpåliggande vridring.
Har aldrig sett modellen så blev tvungen att inhandla.
Som brukligt ställde jag direkt tiden och började använda den för att se om den fungerade som den ska.
Men idag när jag skulle fota den såg plötsligt hur den glimrade till i grönt i vissa vinklar i direkt solljus.
Riktigt roligt, ibland kan tavlan gnistra till men för det allra mesta ser den ut som på övre bilden.
Tog mig 17 timmar varav hälften på armen innan jag upptäckte att jag köpt en grön klocka.
Ja, modebandet med fulstygn på ska bytas ut snarast
Riktigt snyggt! Jag har en gammal Seiko med samma typ av tavla och det är precis som du säger, det är bara i vissa väldigt specifika vinklar som man ser den gröna färgen.Sprang på den här Orient King Diver med svart tavla gula visare och utanpåliggande vridring.
Har aldrig sett modellen så blev tvungen att inhandla.
Som brukligt ställde jag direkt tiden och började använda den för att se om den fungerade som den ska.
Men idag när jag skulle fota den såg plötsligt hur den glimrade till i grönt i vissa vinklar i direkt solljus.
Riktigt roligt, ibland kan tavlan gnistra till men för det allra mesta ser den ut som på övre bilden.
Tog mig 17 timmar varav hälften på armen innan jag upptäckte att jag köpt en grön klocka.
Ja, modebandet med fulstygn på ska bytas ut snarast