• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dagens köptråden!

Belmondo

Rolex
2-Faktor
Var bara tvungen att slå till på denna. Tycker att modellen är betydligt bättre IRL än på bild, med sin härliga tavla med sinusvågor. Får hoppas den kickar igång med nytt batteri. Om inte annat får den agera donator till min blå!
7C6FEDD9-E0E4-489C-987C-62C4FAF4BADA.jpeg
9225FFDA-DA8A-421E-979E-72C849CDB504.jpeg
 

Corgi

Rolex
2-Faktor
Efter att ha fått prova en gammal Hublot under gårdagen så föll jag pladask för modellen, och med ett färskt tips från @grodslukarenx i minnet så blev tiden från tanke till handling rätt kort då denna nu är påväg hem till mig.
hubbe 2.jpeg
hubbe.jpeg

Vet inte om det var väldens bästa köp, men kunde inte motstå tavlan och den låga profilen.
FDD89283-2920-4D19-BE46-EE4CEC6F3D92.jpeg
E05E7C7F-6313-4272-8947-6B0A41E10E75.jpeg

Ankommet inden for den sidste uge:

20211118_100728.jpg


20211118_100743.jpg


PH1000M på originalt GF, 5801 113 på Uncle Seiko flatlink. Desværre er der for mange issues med PH1000M, så den bliver sendt tilbage :confused:

Den her er en keeper:

20211118_102637.jpg

Men dra mig vilka fina fynd/köp! Grattis till er! Mitt senaste köp var en ganska modern klocka som jag inte nämner här… men jag har svansen mellan benen. 😬
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Tack! 🤗
Jag kanske inte har nomenklaturen rätt här men för mig är dressigt att detta ett ur att bäras till kostym, kavaj eller liknande….helt enkelt lite mer uppklätt och fashion!
En dressad klocka som passar till uppklädd klädsel är väl mer en subjektiv åsikt än en fastställd term men för mig har den klockan få element som en dressad klocka för mig bör ha.

Boetten är kraftig och rätt vulgär, timindex stora och tunga. Dessa gör att den snarare känns som en sportklocka för mig.
Visst är de relativt subtila visarna, avsaknad av lysmassa och datum element som jag ser som dressade men helheten blir helt enkelt inte en dressad klocka för mig.

Som sagt inget ont om klockan, var mest din term "ett av de mest dressiga armbandsur jag sett på länge!!" som jag var nyfiken på :)
 

Hugger69

Patek
2-Faktor
En dressad klocka som passar till uppklädd klädsel är väl mer en subjektiv åsikt än en fastställd term men för mig har den klockan få element som en dressad klocka för mig bör ha.

Boetten är kraftig och rätt vulgär, timindex stora och tunga. Dessa gör att den snarare känns som en sportklocka för mig.
Visst är de relativt subtila visarna, avsaknad av lysmassa och datum element som jag ser som dressade men helheten blir helt enkelt inte en dressad klocka för mig.

Som sagt inget ont om klockan, var mest din term "ett av de mest dressiga armbandsur jag sett på länge!!" som jag var nyfiken på :)
Helt klart är det subjektivt vilket ditt resonemang än mer visar! 🤪

Boetten är ganska tunn, lätt och nästan gracil i mitt tycke samt elegant i sin djärva utformning, en klocka som sticker ut i mängden och därför gör den mer intressant för betraktaren men den tilltalar definitivt inte alla... 🤷‍♂️

I min värld kommer den att representera den dressade delen i min modesta samling klockor, sportklockor är för mig är något med en helt annan karaktär, men det är väl just de här skillnaderna i hur vi uppfattar saker olika som skapar dynamik och intresse för vår hobby! 🤗👍
 
Senast ändrad:

kuma-kun

Audemars
Sprang på den här Orient King Diver med svart tavla gula visare och utanpåliggande vridring.
Har aldrig sett modellen så blev tvungen att inhandla.
Som brukligt ställde jag direkt tiden och började använda den för att se om den fungerade som den ska.

6688E8C1-A40F-43BD-A090-8E0616E097E5.jpeg


Men idag när jag skulle fota den såg plötsligt hur den glimrade till i grönt i vissa vinklar i direkt solljus.
Riktigt roligt, ibland kan tavlan gnistra till men för det allra mesta ser den ut som på övre bilden.
Tog mig 17 timmar varav hälften på armen innan jag upptäckte att jag köpt en grön klocka.

Ja, modebandet med fulstygn på ska bytas ut snarast

4E9A4204-7216-4B49-8AF9-E7E1EB428600.jpeg
 
Senast ändrad:

Danne.l

Rolex
2-Faktor
Sprang på den här Orient King Diver med svart tavla gula visare och utanpåliggande vridring.
Har aldrig sett modellen så blev tvungen att inhandla.
Som brukligt ställde jag direkt tiden och började använda den för att se om den fungerade som den ska.

6688E8C1-A40F-43BD-A090-8E0616E097E5.jpeg


Men idag när jag skulle fota den såg plötsligt hur den glimrade till i grönt i vissa vinklar i direkt solljus.
Riktigt roligt, ibland kan tavlan gnistra till men för det allra mesta ser den ut som på övre bilden.
Tog mig 17 timmar varav hälften på armen innan jag upptäckte att jag köpt en grön klocka.

Ja, modebandet med fulstygn på ska bytas ut snarast

4E9A4204-7216-4B49-8AF9-E7E1EB428600.jpeg
Mycket fin! 😍
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Sprang på den här Orient King Diver med svart tavla gula visare och utanpåliggande vridring.
Har aldrig sett modellen så blev tvungen att inhandla.
Som brukligt ställde jag direkt tiden och började använda den för att se om den fungerade som den ska.

6688E8C1-A40F-43BD-A090-8E0616E097E5.jpeg


Men idag när jag skulle fota den såg plötsligt hur den glimrade till i grönt i vissa vinklar i direkt solljus.
Riktigt roligt, ibland kan tavlan gnistra till men för det allra mesta ser den ut som på övre bilden.
Tog mig 17 timmar varav hälften på armen innan jag upptäckte att jag köpt en grön klocka.

Ja, modebandet med fulstygn på ska bytas ut snarast

4E9A4204-7216-4B49-8AF9-E7E1EB428600.jpeg
Riktigt snyggt! Jag har en gammal Seiko med samma typ av tavla och det är precis som du säger, det är bara i vissa väldigt specifika vinklar som man ser den gröna färgen.
IMG_9217.jpg
IMG_9944.jpg
 
Topp