Doxa är ju underbara alla borde ha en. Får tacka @StarMan för inspirationen!Ursnygg tavla! Jag brukar inte gå igång på dykare, men den där hade jag inte sagt nej till!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Doxa är ju underbara alla borde ha en. Får tacka @StarMan för inspirationen!Ursnygg tavla! Jag brukar inte gå igång på dykare, men den där hade jag inte sagt nej till!
Grattis, charmig pjäs och med länken också! Har den ett virooo-hål i visarlumen?Doxa är ju underbara alla borde ha en. Får tacka @StarMan för inspirationen!
Det är nästan imponerande hur dåliga bilderna ärKul chansning! Hur är det ens möjligt att ta bilder utan fokus någonstans på hela objektet Det gör iofs Tradera-jagandet mer spännande
Haha självklart har den det!Grattis, charmig pjäs och med länken också! Har den ett virooo-hål i visarlumen?
Tyckte den lutade åt det tråkiga hållet men kul med centrumsekund!En liten tradera-chansning igen. Ska bli intressant att se om tavlan är tråkig eller fint patinerad som jag tycker bild 2 hintar lite åt.
attans.. Centrumsekund är inte dumt, för priset kan man nog ej klagaTyckte den lutade åt det tråkiga hållet men kul med centrumsekund!
Ta fram becknarväskan så går vi ner ställer oss och vaktar centrum tills den är finansierad.Har samma impulskontroll som min lille son, så jag råkade vinna den här…
Jobba på som vanligt med andra ord? Beckna spice och hålla revir!Ta fram becknarväskan så går vi ner ställer oss och vaktar centrum tills den är finansierad.
Det var ett UG (Martel) 285 under huven! Ett till viktigt kronografverk till samlingen. Lite svårt att datera den, men skulle tro sent 40-tal, eller kanske tidigt 50. Inte så bra ljus för bilder, men här kommer ett par!Tillskott till vintage-kronograf-samlingen. Är inte helt säker på vilket urverk som sitter under huven. Tror mest på ett Valjoux 72, men Jaeger använde även UG 285. Spännande öppning av både paket och ur
Bra knep att avslöja V72 är att nedre pusher sitter längre från kronan
Kul köp! Har spanat på flera sådana, men de har varit galet prissatta. Snygg!
Jajaja… Inget armbandsur, men man får ju passa på att posta när man har nånting att överhuvudtaget lägga upp i denna tråden.
Ja, jag har kikat på dessa länge och varit med om hela resan från dryga tusenlappen till ungefär fem gånger det, som de ibland landar på idag.Kul köp! Har spanat på flera sådana, men de har varit galet prissatta. Snygg!
Om du tycker rotfanéren är alltför störande, så kan jag ta hand om denJa, jag har kikat på dessa länge och varit med om hela resan från dryga tusenlappen till ungefär fem gånger det, som de ibland landar på idag.
Inte helt och hållet säker på vad jag tycker om att den är rotfanerad, men den var i gengäld rimligt nog prissatt för en chansning.
Hm, det där ser ut som något jag sett men glömt bort är det 850 i eternan?Chansköp på auktion med dålig bild.
Dessa gjorde väl chansningen någorlunda lyckad. Fast lite service behövs på Eternan.
Snyggt !!! Jag fiskade också upp en 852 , men min är bara 36.5 mmChansköp på auktion med dålig bild.
Dessa gjorde väl chansningen någorlunda lyckad. Fast lite service behövs på Eternan.
Men satan så fin! Du har mer än du behöverSnyggt !!! Jag fiskade också upp en 852 , men min är bara 36.5 mm
Vad kan gå fel med 18st 852 ?Men satan så fin! Du har mer än du behöver
520s tror jag, hittade 520 under balansenSnyggt !!! Jag fiskade också upp en 852 , men min är bara 36.5 mm
Antar den du köpte är 38mm boett ?, det är måttet på min 852 med spider Lugs
Aj så fel jag hade ! Trodde helt klart de va en 852. Men riktigt fin klocka oavsett , grattis än en gång520s tror jag, hittade 520 under balansen
Nånstans strax över 35 mm på bredden.
Grymt fin Eterna!Chansköp på auktion med dålig bild.