Fick äntligen hem denna goding, Seiko chronograph mono pusher från 1964. Svårt att fånga skicket på bild men den ser nästan ny ut! Mkt bättre än jag hoppats på. Får lägg upp bättre bilder så småningom.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej det är det tyvärr inte. Brukar vara miyota verk i den boetten. Men trevlig även om det inte är mrp saSen vann jag denna i veckan med hoppet av att det skulle vara en s.k MRP SA. Men det är det inte, va? Någon som vet?
Håller med. Att den är trevlig alltså. Den får nog gå då. Köpte för 80+frimärke. Så ingen skandal.Nej det är det tyvärr inte. Brukar vara miyota verk i den boetten. Men trevlig även om det inte är mrp sa
Grande air? Mao en pilotklocka?Köpte precis en lite ovanligare JeanRichard aquastar skindiver, no date/ manuell / ingen bezel.
å med original spänne !
Haha såg de nu ”Grande air”. Kollade bara 10 Atm vid första anblick på själva tavlan. Precis som skindivern. Men texten i reklamen ljuger ju inte så det är ingen skindiver. Utan en pilotklockaGrande air? Mao en pilotklocka?
Hör av dig om den vill lämnaHaha såg de nu ”Grande air”. Kollade bara 10 Atm vid första anblick på själva tavlan. Precis som skindivern. Men texten i reklamen ljuger ju inte så det är ingen skindiver. Utan en pilotklocka
Bilder lånade från nätet : ( dessa två borde byta band )
Haha såg de nu ”Grande air”. Kollade bara 10 Atm vid första anblick på själva tavlan. Precis som skindivern. Men texten i reklamen ljuger ju inte så det är ingen skindiver. Utan en pilotklocka
Bilder lånade från nätet :
Japp ska ha dig i åtanke om det blir dags att göra mig av med denHör av dig om den vill lämna
Synd på ändlänkarna, ser absolut ut som att man varit på nitarna när man slipat ner ändlänkarna som antagligen varit 18mm från början. Har du testat på en klocka med 16 luggar hur det blir, förmodligen inte så du vill använda den men endå...Tidig GF länk, nitad stretch oyster. Tyvärr verkar ändlänkarna blivit nedfilade eller utbytta vid något tillfälle, då jag aldrig sett en GF länk där ändlänkarna är smalare än sista länkbiten. Här är sista länkbiten 17.5mm bred men ändlänkarna 16mm, så gissar den borde haft iallafall 18mm vid ändarna original.
Frågan är hur man byter dessa nitade raka ändlänkar till ett par i 18mm, kan man öppna niten och bara byta ut dem eller hur gör man? Vem vänder man sig till, urmakare?
Tycker det ser ut som man varit på nitarna om man jämför niten vid ändlänkarna jämfört med de övriga.
Kool, ändlänken är ju dock inte nitad så den är bara att bölja upp. Lite svårt att fixa ny bara. Men måste var folk som för det, länkarna är för dyra.Tidig GF länk, nitad stretch oyster. Tyvärr verkar ändlänkarna blivit nedfilade eller utbytta vid något tillfälle, då jag aldrig sett en GF länk där ändlänkarna är smalare än sista länkbiten. Här är sista länkbiten 17.5mm bred men ändlänkarna 16mm, så gissar den borde haft iallafall 18mm vid ändarna original.
Frågan är hur man byter dessa nitade raka ändlänkar till ett par i 18mm, kan man öppna niten och bara byta ut dem eller hur gör man? Vem vänder man sig till, urmakare?
Tycker det ser ut som man varit på nitarna om man jämför niten vid ändlänkarna jämfört med de övriga.
Bra då har vi rett ut att den iaf går att byta ut, då är nästa fråga vart man får tag på en ny. Leta efter annan gammal länk med rätt mått och byta (känns som en långskott men inte omöjligt) eller hitta någon som kan tillverka en ny?Kool, ändlänken är ju dock inte nitad så den är bara att bölja upp. Lite svårt att fixa ny bara. Men måste var folk som för det, länkarna är för dyra.
Bra då har vi rett ut att den iaf går att byta ut, då är nästa fråga vart man får tag på en ny. Leta efter annan gammal länk med rätt mått och byta (känns som en långskott men inte omöjligt) eller hitta någon som kan tillverka en ny?
Bättre användning med 18mm ändlänkar jämfört med dessa som är 16mm breda.Lenken ser jo lang ut, hva med å ta bort de ytterste stretch leddene og bruke de originale
end links
Riktigt cool! Ser ut att ha en tavla som kan poppa riktigt på annat än halvdassiga bilder. Skoj!Behövde lite mer färgglada saker i samlingen så slog till på denna
Ett lite halvtrist märke på tavlan, men det reflekterades i priset. Fast har jag riktigt tur kan det fixas.
Ellerhur, får återkomma med det när den anlänt. Ett svart tropic hade nog också suttit fintRiktigt cool! Ser ut att ha en tavla som kan poppa riktigt på annat än halvdassiga bilder. Skoj!
Hade för mig att den var 35 mm men hittar en annons nu där det anges att det är 36 mm. Ball klocka oavsett! @virrooo minns du vad vi kom fram till angående mått på den här boetten?Ellerhur, får återkomma med det när den anlänt. Ett svart tropic hade nog också suttit fint
Vem kan förresten motstå när rubriken innehåller orden "Diver Banana"
Tänkte inte på det vid köptillfället men boetten påminner en del om en viss Doxa. Tror denna är lite smalare i diameter, men angavs inga mått.
Tror jag kan ha hittat samma annons, finns inte mycket vettigt man hittar när man söker... 35/36 mm låter toppen för min delHade för mig att den var 35 mm men hittar en annons nu där det anges att det är 36 mm. Ball klocka oavsett! @virrooo minns du vad vi kom fram till angående mått på den här boetten?
Länken på antimagen kanske du avyttrar någon gång Gillar den skarpt!Då har förra veckans skörd landat lagomt till jul, kan det vara årets sista eller hinner man med nått mer... Revuen är tröttast men den kan nog bli riktigt bra med lite omvårdnad...
Ja det var en liten glad överraskning, man såg den inte på säljbilderna. Tyckte också den var rätt schysst, få se om den blir kvar eller får lämna har dig i åtanke i så fall.Länken på antimagen kanske du avyttrar någon gång Gillar den skarpt!
Du vill inte sälja Atlanticen?Då har förra veckans skörd landat lagomt till jul, kan det vara årets sista eller hinner man med nått mer... Revuen är tröttast men den kan nog bli riktigt bra med lite omvårdnad...
Absolut, skicka PM så kan jag berätta mer...Du vill inte sälja Atlanticen?