Grattis och tack för mer info och katalogsida!Det regnar Alpina idag (?)…spontanköpte idag av en samlarkollega, nog exakt samma ref som din @JonathanR, ”rough wear” verkade man kalla dem. Är kal 592
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Grattis och tack för mer info och katalogsida!Det regnar Alpina idag (?)…spontanköpte idag av en samlarkollega, nog exakt samma ref som din @JonathanR, ”rough wear” verkade man kalla dem. Är kal 592
Var minst så fin som jag hoppats! Riktigt skarp Borgel-boett och rent och snyggt 592.Grattis och tack för mer info och katalogsida!
Var minst så fin som jag hoppats! Riktigt skarp Borgel-boett och rent och snyggt 592.
Följde den men hade precis tryckt hem en liknande. Slutade ju sjukt billigt. Superfynd det därVar minst så fin som jag hoppats! Riktigt skarp Borgel-boett och rent och snyggt 592.
Tack! Ja, är nog årets bästa Tradera-fynd så här långtFöljde den men hade precis tryckt hem en liknande. Slutade ju sjukt billigt. Superfynd det där
Tack! Ja, är nog årets bästa Tradera-fynd så här långt
Nu är BB'n framme! svårfotad då glaset är väldigt slitet men den är precis som jag hoppadesJag har letat en fin bubbleback med denna sortens patina passivt i över två år. Idag satt den äntligen. Rolex 2940. Kommer behöva service. Alltid lite läskigt med dessa med tanke på svårigheterna att hitta delar men tror det blir bra
Har du mätt avståndet mellan bandhorn? Blir lite nyfiken.Nu är BB'n framme! svårfotad då glaset är väldigt slitet men den är precis som jag hoppades
Geiger-mätaren gick igång riktigt ordentligt av denna. Nästan lite väl mycket.. Den behöver definitiv en service och rengöring men jag tror att den kommer bli riktigt bra.
Angående urgröpningen du nämnde @Aurum så är den helt klart märkbar men inte tillräckligt stor för att jag ska störa mig på det
17mm längst ut i bredd och 17.1-17.2 längre in om det är så du menarHar du mätt avståndet mellan bandhorn? Blir lite nyfiken.
Den kommer att bli riktigt mysig med nytt glas!Nu är BB'n framme! svårfotad då glaset är väldigt slitet men den är precis som jag hoppades
Geiger-mätaren gick igång riktigt ordentligt av denna. Nästan lite väl mycket.. Den behöver definitiv en service och rengöring men jag tror att den kommer bli riktigt bra.
Angående urgröpningen du nämnde @Aurum så är den helt klart märkbar men inte tillräckligt stor för att jag ska störa mig på det
Sjukt cool Citizen.Råkade köpa den här idag.
På slutet av 60 talet var Seven serien lite av er svar på på Seikos 5or.
Dandy varianterna var lite mer vågade i utformningen och var nog tänkta för den något yngre köparen.
Klockan behöver verkligen en bättre passande länk och jag har nog något som passar.
Sen har glaset torrsprickor och verket behöver en service så i slutändan kommer den här kosta mig mer än den är värd.
Man får se det som en slags kulturgärning.
det tror jag med Klockan kommer skickas till Lindahls i Vetlanda efter deras semesterstängt. Tack för tipset !Den kommer att bli riktigt mysig med nytt glas!
Uppföljning
Riktigt braUppföljning
Tack! Är detta sk syringe visare?Riktigt bra
Ja, utan tvekan!Tack! Är detta sk syringe visare?
Jobbig färg på visarna Tycker tavlan ser ok ut, skulle tippa på att den är original.Vann denna!
Men vad tycker ni om tavlan? Är den ommålad/rörd eller kan de se ut så här? Fattar att visarna är ommålade men just tavlan?
Är det en 2505 ?Jobbig färg på visarna Tycker tavlan ser ok ut, skulle tippa på att den är original.
2398-1HÄr det en 2505 ?