Fina de där! Ångrar lite att jag släppte min!Sedvanlig ångest, men den här dimper väl ner nästa vecka… Thuya med trevliga detaljer!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Fina de där! Ångrar lite att jag släppte min!Sedvanlig ångest, men den här dimper väl ner nästa vecka… Thuya med trevliga detaljer!
Jumping seconds?Doxa med fin boett och tavla! Men det allra roligaste är en udda komplikation; någon som kan gissa? En ledtråd är att Habring har använt samma urverk i modern tid.
Precis! Med Chezard 116-urverket!Jumping seconds?
Snyggt! Inte lätt att finna kan jag tänka mig?Precis! Med Chezard 116-urverket!
Nej, är nog rätt ovanlig, så jag högg direkt när jag såg den!Snyggt! Inte lätt att finna kan jag tänka mig?
Såg nu att både @Per och @Anders Forsberg har visat sina i tråden Vet förresten inte säkert att det är Chezard 116. Kan också vara 115; skillnaden är visst att sekundvisaren går att stoppa på 116 genom att trycka in kronan.Nej, är nog rätt ovanlig, så jag högg direkt när jag såg den!
Nedre högra hörnet.Såg nu att både @Per och @Anders Forsberg har visat sina i tråden Vet förresten inte säkert att det är Chezard 116. Kan också vara 115; skillnaden är visst att sekundvisaren går att stoppa på 116 genom att trycka in kronan.
Tackar! Bör ju vara 116 då. Såg att du knep den på Uppsala AuktionsverkNedre högra hörnet.
Jo. Den var fin. Typ NOS bortsett från att någon försökt öppna sen med typ en skiftnyckel.Tackar! Bör ju vara 116 då. Såg att du knep den på Uppsala Auktionsverk
Fan va gött ! Snyggt!Fick hem en till chansning idag på dåliga bilder
Vad jag köpte:
Vad jag fick:
Efter rengöring av boett, bandbyte och plexipolering:
Tack så mycket!Fan va gött ! Snyggt!
Riktigt bra! Snyggt med det bandet på ocksåJo. Den var fin. Typ NOS bortsett från att någon försökt öppna sen med typ en skiftnyckel.
Sedelklämma?En slipsnål(?) damp ner i lådan. Utbytbara tavlor
Känns rimligare, men märklig att bära i fickan kanske? Sterlingsilver iaf, rätt tung.Sedelklämma?
Otroligt fin!Denna Zenith landade idag. Stadig bjässe från 60-talet med en boett på lite mer än 42mm. Tavla, visare och boett i enastående skick. Nu ska man bara jaga rätt i en bezel
Denna Zenith landade idag. Stadig bjässe från 60-talet med en boett på lite mer än 42mm. Tavla, visare och boett i enastående skick. Nu ska man bara jaga rätt i en bezel
Nej precis, den får ett mer avskalat hårdare uttryckt utan kan jag tycka. Tavla poppar bättre. Brando klagade inte, då ska inte jag heller göra det.Tycker att många klockor som ursprungligen kom med vridring ser ganska hårda ut utan.
Hade inte känt någon stress inför att jaga rätt på en.
Svinfin klocka!
Grattis! Den modellen var graal för mig för ett par år sen!Denna Zenith landade idag. Stadig bjässe från 60-talet med en boett på lite mer än 42mm. Tavla, visare och boett i enastående skick. Nu ska man bara jaga rätt i en bezel
Superfin! Tavlan såg riktigt bra ut. Var sugen på den där men ändrade mig i sista sekund då jag hämtat ut en Candino MRP SA 15 min tidigare.Dagens köp! Ska hämtas imorgon
Tror denna snurrade förbi mitt flöde också - Tradera?Var också lite sugen först om det nu är samma, trasiga gängor?Superfin! Tavlan såg riktigt bra ut. Var sugen på den där men ändrade mig i sista sekund då jag hämtat ut en Candino MRP SA 15 min tidigare.
Min är dock ett totalt vrak, undrar vad den varit med om. Ibland är man lite väl trigger happy
Grattis till ett mycket bättre köp!
Grattis till dig med! Visa gärna!Superfin! Tavlan såg riktigt bra ut. Var sugen på den där men ändrade mig i sista sekund då jag hämtat ut en Candino MRP SA 15 min tidigare.
Min är dock ett totalt vrak, undrar vad den varit med om. Ibland är man lite väl trigger happy
Grattis till ett mycket bättre köp!