deddas
Silver
Håller med. Skrikiga…Jobbig färg på visarna Tycker tavlan ser ok ut, skulle tippa på att den är original.
Tack för input!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med. Skrikiga…Jobbig färg på visarna Tycker tavlan ser ok ut, skulle tippa på att den är original.
Tack för input!Tavlan ser ok ut , men jag hade relumat visarna igen till en mer matchande färg mot indexen typ
ok !2398-1H
Vann denna!
Men vad tycker ni om tavlan? Är den ommålad/rörd eller kan de se ut så här? Fattar att visarna är ommålade men just tavlan?
Det var det jag misstänkte. Att den var tvättad. För visst ska den inte vara så där ”silvrig” orörd?Tavlan er original, men tvättat.
Det var det jag misstänkte. Att den var tvättad. För visst ska den inte vara så där ”silvrig” orörd?
Tack!Typisk gulnes lakken en smule med alderen, og her er tavlan helt monokrom, hvilket tyder på, at den originale lak er fjernet. Radiumet på tavlan er også væk.
Grym fångstFick hem denna idag. Dök upp med bild 1 på tradera som köp-nu annons. Lite rengöring och glasbyte så blir den grym
Tack ! Hade lite tur med min timing att skrolla traderaGrym fångst
"sköldpaddsbandet"?Certina Bristol 190
Så fick sköldpaddsbandet komma till användning.
Band av sköldpadda (från fri sköldpadda som dog av ålder såklart)."sköldpaddsbandet"?
Aldrig hört att man använder skinnet ifrån sköldpadda, möjligen skölden... Måste vara ganska ovanligt?Band av sköldpadda (från fri sköldpadda som dog av ålder såklart).
Säkert. Det här var ett NOS band som säkert hade ett antal decennier på nacken. Kan inte tänka mig att man göra band idag av dem.Aldrig hört att man använder skinnet ifrån sköldpadda, möjligen skölden... Måste vara ganska ovanligt?
Kanske har något att göra med hur ofta du scrollar och kunskapsnivånTack ! Hade lite tur med min timing att skrolla tradera
Något ligger kanske i det medKanske har något att göra med hur ofta du scrollar och kunskapsnivån
Grattis till den. jag snålade lite då jag blev osäkerKöpte ett omega armband igår ,
Men hittar ingen stämpel vilken karat som guldet innehåller ,
Dessa två stämplar finns men kan inte riktigt identifiera hallmarket till vänster ,
Någon som kan på rakarm ?
Får vi se hela länken?Grattis till den. jag snålade lite då jag blev osäker
Kanske den där?!Får vi se hela länken?