• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

Glæder mig til at få denne hjem:

s-l1600-13.jpg

s-l1600-14.jpg

Tror jeg holder pause fra DS i lidt tid nu..! Fem styk må være nok :)

Kolla budhistoriken din jekel ;) ;) bra fångat, länken såg bra ut!

Min tyske kontakt der handlede for mig, har lige sendt et par billeder af uret:

20180305_143415.jpg

20180305_143349.jpg

Slet ikke dårligt!

Min tyske kontakt der handlede for mig, har lige sendt et par billeder af uret:

20180305_143415.jpg

20180305_143349.jpg

Slet ikke dårligt!
Men va tusan den var ju mkt bättre än på bilderna i annonsen! Jag räknade med en tavla med färgsläpp när jag budade men denna såg ju fin ut! Bra köp! Nästa gång så PMar jag så vi inte driver upp mot varandra för det e flera ggr nu :p

Men va tusan den var ju mkt bättre än på bilderna i annonsen! Jag räknade med en tavla med färgsläpp när jag budade men denna såg ju fin ut! Bra köp! Nästa gång så PMar jag så vi inte driver upp mot varandra för det e flera ggr nu :p

Det kan være, at jeg vælger at overhøre dig... :p

Er rigtigt glad for at se, at patinaen er jævn og rimelig let, og at det meste af lumen er intakt. Og i øvrigt at lænken ikke ser slidt ud!

Hoppla! Min första Genta, min första hammarautomat och min andra riktiga klockikon, efter Reverson.
Knivskarpa linjer! Tavlan är helt felfri (i rätt ljus kan man dock se en viss patina)! Verkar än så länge ticka på bra, men vi får se hur den har gått till i morgon! Nu måste jag bara göra nåt åt visarna, men det borde ett naftabad (och nån annan än jag själv) kunna ta hand om!
B7B04173-6079-4066-8935-6DCC941EEF05.jpeg

34C6830C-B1CD-4BB2-9EA1-929C1BFDAEAE.jpeg

PS: Det absolut värsta med vintern är att det aldrig finns tillräckligt med dagsljus när man kommer hem efter jobbet med en ny klocka, så första fotot är alltid i taskig köksbelysning...

Senast ändrad:
Longinesen är riktigt trevlig. fullt fungerande från 1949.
Seikon ska få sig ett nytt batteri. Så får jag se hur trevlig den är.
Omegan behöver dock repas. Vilket jag mest troligt aldrig kommer få upp på prio listan.
Släng upp en bild på Seikons baksida så får vi se om den är extra kul!

Visst var den ganska kul (på riktigt alltså)?
Särskilt indexen "på tvären" i stället för radiellt.
Haha, absolut. Jag bara valde den som jag trodde hade lägst monetärt värde för att göra en poäng. :)
Säkert rätt jämnt skägg med de andra i fulmetall dock.

En hel del roligt förutom Candinon - även om jag förstod att det var den det gällde.
Doxan har väl ommålad tavla, men jag gillar denna och Longinesen.

Precis fått tag i en Longines "Sei Tacche".
Härlig patina, precis skickat ref o serie till Longines för att få lite info ur arkivet. Tror den är från 40-45 ca. Tickar på bra.
Det är inte några lug holes på denna, och verkar inte gå att flytta springbars, är det möjligen så att det är fasta bars?

Tankar?

IMG_3055.JPG

IMG_3095.jpg

Precis fått tag i en Longines "Sei Tacche".
Härlig patina, precis skickat ref o serie till Longines för att få lite info ur arkivet. Tror den är från 40-45 ca. Tickar på bra.
Det är inte några lug holes på denna, och verkar inte gå att flytta springbars, är det möjligen så att det är fasta bars?

Tankar?

IMG_3055.JPG

IMG_3095.jpg
Tjusig! Serienumret säger mig 50-51, dock. Självklart fin ändå!
longinespn.jpeg

Tillbaka
Topp