Haha tror vi får snacka ihop oss!Var du også med på buddene? Har du en adresse i Tyskland?
Jeg missede en anden fra Spanien tidligere i år + en fra USA i løbet af denne uge, så jeg var nødt til at handle nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Haha tror vi får snacka ihop oss!Var du også med på buddene? Har du en adresse i Tyskland?
Jeg missede en anden fra Spanien tidligere i år + en fra USA i løbet af denne uge, så jeg var nødt til at handle nu
Glæder mig til at få denne hjem:
Tror jeg holder pause fra DS i lidt tid nu..! Fem styk må være nok
Kolla budhistoriken din jekel bra fångat, länken såg bra ut!
Men va tusan den var ju mkt bättre än på bilderna i annonsen! Jag räknade med en tavla med färgsläpp när jag budade men denna såg ju fin ut! Bra köp! Nästa gång så PMar jag så vi inte driver upp mot varandra för det e flera ggr nuMin tyske kontakt der handlede for mig, har lige sendt et par billeder af uret:
Slet ikke dårligt!
Men va tusan den var ju mkt bättre än på bilderna i annonsen! Jag räknade med en tavla med färgsläpp när jag budade men denna såg ju fin ut! Bra köp! Nästa gång så PMar jag så vi inte driver upp mot varandra för det e flera ggr nu
När man ser en intressant klocka i en lott med en allt eller inget deal. Då är det väl bara köpa allt. Så nu är det bara få igång den av intresse. Som var en av få som stod still. Frågan är ju vad man ska göra med övriga 12...
Visst var den ganska kul (på riktigt alltså)?Förutsätter att det var Timexen som var av intresse - och i sånt fall är det bara att sälja resten billigt till mig!
Förutsätter att det var Timexen som var av intresse - och i sånt fall är det bara att sälja resten billigt till mig!
Visst var den ganska kul (på riktigt alltså)?
Särskilt indexen "på tvären" i stället för radiellt.
Tycker ju definitivt att Longinesen, Omegan och Seikon är trevliga också!När man ser en intressant klocka i en lott med en allt eller inget deal. Då är det väl bara köpa allt. Så nu är det bara få igång den av intresse. Som var en av få som stod still. Frågan är ju vad man ska göra med övriga 12...
Longinesen är riktigt trevlig. fullt fungerande från 1949.Tycker ju definitivt att Longinesen, Omegan och Seikon är trevliga också!
Släng upp en bild på Seikons baksida så får vi se om den är extra kul!Longinesen är riktigt trevlig. fullt fungerande från 1949.
Seikon ska få sig ett nytt batteri. Så får jag se hur trevlig den är.
Omegan behöver dock repas. Vilket jag mest troligt aldrig kommer få upp på prio listan.
Slänger upp en bild ikväll när jag är hemma igen.Släng upp en bild på Seikons baksida så får vi se om den är extra kul!
Haha, absolut. Jag bara valde den som jag trodde hade lägst monetärt värde för att göra en poäng.Visst var den ganska kul (på riktigt alltså)?
Särskilt indexen "på tvären" i stället för radiellt.
Lite roligare verk då, tre juveler!Slänger upp en bild ikväll när jag är hemma igen.
Men det är en Seiko 5h23-7B70.
Övrig info kommer senare vid intresse.
Håller fullständigt med.Bland det roligaste med denna hobby för mig är före och efter städ o fix
Här kommer bilder på Seikon. Tickade glatt igång när den fick nytt batteri.Lite roligare verk då, tre juveler!
1986?Här kommer bilder på Seikon. Tickade glatt igång när den fick nytt batteri.
@Psykel vet du när dessa tillverkades? Hittar inget årtal på det stora intranätet.
86 var min gissning också. Maj år ... 6 var vad jag fick fram. Men kan inte speciellt mycket om Seikos alla verk och när de gjordes.1986?
Om Seikos vanliga logik för serienummer/år gäller så är det i alla fall ett år som slutar på "6" som gäller.
Enicar Sherpa är ju en klassiker! Riktig fin! Den är väl lite i klass med Certina DS, Rolex Explorer och det gänget? Alltså lite klassisk äventyrsklocka?Inte dagens men veckans och kanske inte världens fynd men rätt schysst imho!
HahahaNär man ser en intressant klocka i en lott med en allt eller inget deal. Då är det väl bara köpa allt. Så nu är det bara få igång den av intresse. Som var en av få som stod still. Frågan är ju vad man ska göra med övriga 12...
Tjusig! Serienumret säger mig 50-51, dock. Självklart fin ändå!Precis fått tag i en Longines "Sei Tacche".
Härlig patina, precis skickat ref o serie till Longines för att få lite info ur arkivet. Tror den är från 40-45 ca. Tickar på bra.
Det är inte några lug holes på denna, och verkar inte gå att flytta springbars, är det möjligen så att det är fasta bars?
Tankar?