Psykel
Pandion
5411 är väl referensen? 5 kanske rör urverk eller boettmaterial eller liknande. Är inte superhaj på Longines, tyvärr.Ah, verlet kan säkert vara det.
Annat på casenr. 5411 5
Har du lista för det med?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
5411 är väl referensen? 5 kanske rör urverk eller boettmaterial eller liknande. Är inte superhaj på Longines, tyvärr.Ah, verlet kan säkert vara det.
Annat på casenr. 5411 5
Inte jag heller uppenbarligen =)5411 är väl referensen? 5 kanske rör urverk eller boettmaterial eller liknande. Är inte superhaj på Longines, tyvärr.
Så lite så! Man måste ju lära sig på nåt sätt, eller hur? Hoppas du får lite kul info från Longines!Inte jag heller uppenbarligen =)
Tack för input!
5411 är referensen.Ah, verlet kan säkert vara det.
Annat på casenr. 5411 5
5411 är referensen.
https://www.google.se/search?q=long...hXE6aQKHaLhD9kQ_AUIDigA&biw=375&bih=553&dpr=2
Hur stor är klockan? 33,5mm?
Angående bandstift så är det inte ovanligt att gamla sortens sprintar, avsedda för lug holes, hamnat i klockor utan. Enklast är att bända eller med tång klippa av dem. Dubbelkolla dock att det inte är fasta ”sprintar”, men det är det sällan på dessa som jag uppfattat det.
https://klocksnack.se/threads/longines-sei-tacche.70260/
Mina (bägge med lug holes);
Verkligen, grattis! funkar den som den ska?Detta måste väl anses som ett fynd
Idag efter en veckas väntan, är klockan i tryggt förvar hemma hos mig
Verkligen, grattis! funkar den som den ska?
Två stycken Monitor för 80 riksdaler styck , borde väl vara köpvärt
En liten rund och en nyare fyrkant
Har ingen aning om Monitor som märke men får väl leta lite på nätet
Både Elgin och Bulova har haft namnet registrerat, skulle vara kul och veta vilka verk som sitter i.Det finns flera tillverkare som sålde klockor med namnet Monitor men tar man bort de Amerikanska så finns ett par schweiziska tillverkare som det kan vara, finns dock väldigt lite om dessa. 80kr för kvalitetsklockor är annars löjligt lite.
Grattis, riktigt fint fynd!Detta måste väl anses som ett fynd
Idag efter en veckas väntan, är klockan i tryggt förvar hemma hos mig
Grattis, riktigt fint fynd!
Original Tissot länk?
Fin fint! MERGULHADOR???
Vackert!Uthämtad igår, en tidig DS i mkt fint skick för sin ålder 1961, ref 5101 cal 25-36 el 25-66 manuell utan paddan på locket. Skönt när de även fungerar vid ankomst.
Såklart!MERGULHADOR!
Det tycker jag!Vackert!
Nu blev jag avundssjuk på riktigt, kommer och klämmer på den så småningom!
MERGULHADOR!
Mergulhador, son of Mathey-Tissot, keeper of the 25 jewels.Det lyder jo som et uhyre fra Lord of the Rings
Mergulhador, son of Mathey-Tissot, keeper of the 25 jewels.
Kan tyvärr inte svara på din fråga, men jäklar vilket baklock! Kronan var riktigt läcker också!Svårplacerat post. Jag hittade ingen bra tråd för allmänna frågor. Det här är inte dagens fynd utan den landade för ett bra tag sen, men är en sådan klocka som utan något värde att tala om ändå förtjänar en service.
Det jag undrar lite över är varför boetten har dubbla märkningar när det är ett så pass enkelt ur? Om jag har förstått det rätt så är Suter inte en tillverkare utan bara ett varunamn så som vissa av våra "svenska" märken.
Det är även en märkning på insidan av ena bandhornet. Kan det vara något om at man har gjort en service?