• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Dagens köptråden!

IMG_3160.JPG
Bytte till mig idag! Klart nöjd!!
Har lite förkärlek till svarta urtavlor! Missbruket fortsätter ;-)!
Omega fungerande tidigt 50 tal!!

Svårplacerat post. Jag hittade ingen bra tråd för allmänna frågor. Det här är inte dagens fynd utan den landade för ett bra tag sen, men är en sådan klocka som utan något värde att tala om ändå förtjänar en service.

Det jag undrar lite över är varför boetten har dubbla märkningar när det är ett så pass enkelt ur? Om jag har förstått det rätt så är Suter inte en tillverkare utan bara ett varunamn så som vissa av våra "svenska" märken.

Det är även en märkning på insidan av ena bandhornet. Kan det vara något om at man har gjort en service?

IMG_20180314_114942.jpg
IMG_20180314_115121.jpg
IMG_20180314_115151.jpg
IMG_20180314_115212.jpg
IMG_20180314_115141.jpg
Boetten är väldigt lik den till min Lanco, kronan sitter väldigt djupt, är inte hemma, men ska ta jämförande bilder asop!
Riktigt fin klocka!

Bra klockdag!

Fick dels tillbaka en klocka som har varit på en snabb översyn hos @rogart-63, efter att jag hittade den i en klockhög på Tradera där jag egentligen inte visste vad jag bjöd på grund av otroligt dåliga bilder (bild från annonsen)
Screenshot_20180315-154255.png
Så vad fick jag? Skindiver från Provita (?) 20atm och helstål på 38mm. Rolig tavla och sekundvisare! Känns som ett okej köp för femhundringen

20180315_154600.jpg

Även en länk från NSA kom hem idag. Också hittad på Tradera för under hundringen. Min första länk från NSA, härlig kvalitetskänsla.
20180315_152704.jpg 20180315_153307.jpg 20180315_152723.jpg
20180315_153204.jpg

Som sagt, kul klockdag!

Senast ändrad:

Utveckla gärna! Jag är då inte tillräckligt påläst för att kunna avgöra det. Vilka är de definitiva giveaways? :) Nu spelar det ingen jättestor roll på detta ur och gjorde ingen research utan klicka bara hem den. Tycker mig spotta de mest uppenbara ommålningarna men denna har gått mig förbi. Det är möjligt att den är uppenbar men då får ni supergärna lite mer detaljerat beskriva tecknen. Tack![/QUOTE]

Edit!: Har nu själv hittat några giveaways tror jag! ;)

Senast ändrad:
Utveckla gärna! Jag är då inte tillräckligt påläst för att kunna avgöra det. Vilka är de definitiva giveaways? :) Nu spelar det ingen jättestor roll på detta ur och gjorde ingen research utan klicka bara hem den. Tycker mig spotta de mest uppenbara ommålningarna men denna har gått mig förbi. Det är möjligt att den är uppenbar men då får ni supergärna lite mer detaljerat beskriva tecknen. Tack!
Typsnittet. Ocentrerrad subdial. Ojämn tjocklek på trycket.

Utveckla gärna! Jag är då inte tillräckligt påläst för att kunna avgöra det. Vilka är de definitiva giveaways? :) Nu spelar det ingen jättestor roll på detta ur och gjorde ingen research utan klicka bara hem den. Tycker mig spotta de mest uppenbara ommålningarna men denna har gått mig förbi. Det är möjligt att den är uppenbar men då får ni supergärna lite mer detaljerat beskriva tecknen. Tack!
Hade denna under bevakning.
Jag tog den dock för en ommålning på grund av, bland annat, åttan (som känns lite krokig och konstig) och den mindre femman (som känns lite fetare än resten av siffrorna) på subdialen.
Tycker dock att den är väldigt trevlig ändå!

Tillbaka
Topp