Bra fynd!!! Är Avian samma som Certina Chronolympic?Dagens fynd!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bra fynd!!! Är Avian samma som Certina Chronolympic?Dagens fynd!
Jag har ingen aning. Men ser ut sa!Bra fynd!!! Är Avian samma som Certina Chronolympic?
Kul! Aldrig sett den typen av band förut. Hur ser bandet ut på ovansidan?Lite till fynd! Bara NOS idag!
Kollade. Ena från 65 och den andra från 69Riktigt snyggt par! Ser att det är två olika spännen, är den högra i bilden en tidig variant eller tvärtom?
Snyggt, då var det som jag trodde. Kul att ha båda!Kollade. Ena från 65 och den andra från 69
Jepp esa934.711 samma verk som är i Certina!Bra fynd!!! Är Avian samma som Certina Chronolympic?
Kul! Aldrig sett den typen av band förut. Hur ser bandet ut på ovansidan?
Bra fyndat!Jepp esa934.711 samma verk är i Certina!
JaSnyggt, då var det som jag trodde. Kul att ha båda!
Ja det får du ju göra, hade varit snyggt att kunna matcha årtalen med klocka/länk!Ja
Nu måste jag öppna och kolla år på klockorna
Kollade. Ena från 65 och den andra från 69
Kanske inget megafynd, men det blev också ännu en DS. Behöver nytt glas, slät baksida så med lite tur är det en patent pending, annars jäkla nöjd med silvertavla och 3-6-9-12 utan datum, blir bra komplement till den blivande trippeln.Blev med ”Guld”Tank idag
Cool! GrattisBlev med ”Guld”Tank idag
TackCool! Grattis
Den gillas skarpt! Grattis! Size?Kom över denna trevliga Ernest Borel i Calatrava-stil till ett rimligt pris. Köptes i bedrövligt tillstånd men efter rengöring och nytt glas ser den fin ut. Trevligt ETA verk sitter i. Skall serva den inom kort. Trevlig boett också. Man hör ju inte jättemycket om det här märket.
34,2mm exkl. kronan inräknad.Den gillas skarpt! Grattis! Size?
Får väl bli denna... Köpte den osedd i en skrotlot med förhoppningen at pläteringen skulle vara okej.
Nu var den dock inte pläterad utan solid. Fint som snus!
Hör inte direkt till vanligheterna att auktionshusen missar guldstämplar, men tydligen händer det!
Fy vilken skönhet! Tröttnar du får du skriva till mig
Får väl bli denna... Köpte den osedd i en skrotlot med förhoppningen at pläteringen skulle vara okej.
Hör inte direkt till vanligheterna att auktionshusen missar guldstämplar, men tydligen händer det!
Vilket fantastiskt litet underverk!
Ibland har man tur! Stort grattis!
Grymt Finns dem ens som pläterade? De brukar väl vara solida eller rolled gold.
Grym!Kanske inte fynd men nytt i lådan!
Spanade på den - finfin - grattis!!Blev visst en jumbo JLC i stål från 40-talet idag!
Ping @Aurum och @ConElPueblo som hjälpte till. Tror nog det blev ett okej pris, ca 6300 inklusive avgifter? Billigare än min JLC 60-talare i guld!